turkcell

Vergi Dairesi Dedi Ki --> O Dükkan Sürekli Açık Olacak...???

Üyelik
17 Nis 2015
Mesajlar
3
Konum
Bolu
Sayın arkadaşlar;

Konu için doğru yer mi bilemedim hatalıysa şimdiden affedin. Çok araştırdım ama bir cevap bulamadım.

Şirketimin Merkezini bir ilden başka bir ile taşıdım bütün işlemleri yaptım herşey düzgün. Adresler değişti. Fakat İşler daha başlamadığı için merkez şube dükkanımı kapalı tutuyorum ve ben diğer bir ildeki şubeme gidip geliyorum.

Hal böyleyken dün Vergi Dairesinden biri aradı ve dediki bir işyeri açıldıysa O DÜKKAN AÇIK OLACAK KAPATIP GİDEMEZSİN, SEN OLMAZSAN İÇERİDE SEKRETERİN OLACAK dedi.

Anladım ki çalışanın yoksa artık tuvalete bile gidemeyeceğiz.. :) Tabi bu işin şakası. Bu olay bana çok saçma geldi. Ben vergimi ödüyorum, işyerim aciliyet gerektiren , mecburen açık kalması gereken bir işyeri değil, aksiğim yok, Kapımda Numaralarım, internet adresim bana ulaşılabilecek her türlü bilgi var Kİ Vergi Dairesi zaten bana istediği zaman ulaşabilir.

Benim anlamadığım Vergi Dairesi benim dükkanımın açık olup olmamasına ne karışır???? Veya Karışabilir mi? Karışabilirse bunun yasal dayanağı , kanun maddesi gibi bir şey var mı? Bilen varsa cevaplarsa çok sevineceğim.

Şimdiden herkese teşekkür ederim.
 

merkür2

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Tem 2012
Mesajlar
5,250
Konum
Manisa
Paravan işyeri açmaya teşebbüs edenler olduğu için vd biryerde haklı. Sırf fatura ticareti için işyeri açılışı yapanların önüne geçebilmek için aldıkları bir önlem. Ayrıca o işyeri açık değilse yani vd birkaç kez kapıdan döner ise resen kaydınızı kapatma yetkileri de var.
 

URUM79

Tanınmış Üye
Üyelik
11 Mar 2014
Mesajlar
1,184
Konum
İSTANBUL
Maliye Bakanlığı ileriye yönelik eylem planlarının arasında Elektronik Yoklama uygulaması var.
 
Üyelik
17 Nis 2015
Mesajlar
3
Konum
Bolu
Merkür ve Urum arkadaşlar öncelikle çok teşekkür ederim cevaplar için.

Fakat Nasıl yani 2 -3 kere gelip bulamazlarsa ?? İyide bu memlekette tebligat diye bişey var. Noter kanalı ile bilgilendirme diye bişey var, E-Mail var Taahhütlü Posta var . Yani 5 sefer geldi beşinde de ben tuvalete gitmiştim gerçekten ne olacak?? Pat diye şirket mi kapatılır. Böyle bir yetkinin kanun maddesini bilen varsa bana gönderebilir misiniz lütfen??? Bu yetki varsa ki çok saçma, kanunlar çerçevesinde olması lazım.
 

ZİNDAN

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Eyl 2006
Mesajlar
7,306
Konum
İstanbul
Benim bir müşterime yoklama çıkarıyorlar geçen sene, tesadüf o ya üçünde de işyeri kapalı oluyor, mal sevkiyatına vs. çıkıyorlar, resen kapattılar, mükellef bilgileri formunu veremedik, sonra o kadar git gel, derdimizi anlattık, tekrar yoklama tuttular, yenide açtılar, vergi dairesinde bağırdığım çağırdığım ile kaldım.
Yoklama yeterli onların kapatması için, telefon, mail vs. genelgelerde öyle bir şey yok diyorlar :D
 
Üyelik
17 Nis 2015
Mesajlar
3
Konum
Bolu
OOoooo yaşanmış örnek acı oldu. :)

Ama işte yasal olarak nerede yazıyor bu bilen yok. Mevzuatta varmı acaba böyle birşey eee herkezde bununla ilgilenip araştıramıyacağına göre Vergi Dairesine kafada tutamıyacağına göre Heeee diyip ne derlerse köpek gibi yapıyoruz.

Tüm arkadaşlara bilgiler için teşekkür ediyorum.
 

sergok

Katkı Sunan Üye
Üyelik
29 May 2014
Mesajlar
384
Konum
istanbul
Bizim bir mükellefimiz de ev adresi olarak göstermişti vergi memuru 5 kez geldi evde kimse yoktu ve her defasında da aradı yoksunuz yoksunuz diye gelen kişide hep aynıydı ve sinirlenmişti artık 6.da gelmeden önce aradı evde olun diye o şekilde halletmiştik böylede yaklaşan memurlar var.
 
Üst