Vergi İndirimi (özel Durum)

Üyelik
27 Tem 2005
Mesajlar
72
2006 yılına ait vergi indirimini yapacağımız şu sıralarda 2006 yılında çalışan bir arkaşımız şubat 2007 itibari ile işyerinden ayrılmıştır. Vergi indirimine ait beşgelerini ise yasal süre içersinde bize vermiştir. Ve şuan herhangi bir işyerinde çalışmadığını söylemektedir. Şu an itibari ilede vergi indirimine ait alacağını bizden istemektedir. Bizde arkadaşı vergi dairesine yönlendirdik fakat vergi dairesi de eski işvereninizden almanız gerekir diyerek tekrar bize yönlendirmiştir. Şimdi:

1-)Vergi iadesini eski işveren olarak bizimmi ödememiz gerekir?
2-)Eğer biz ödeyeceksek ödeyeceğimiz vergi indirimini nereden mahsup edeceğiz(Çünkü tüm çalışanlarımız vergi indirimi için belge vermiş durumda arta kalan ödenecek vergimiz olamayacak şubat 2007 den itibaren),

Yasal dayanakları ile beraber yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
 
Ynt: Vergi İndirimi (özel Durum)

Sayın Ziya Coşkun;
Personelinizin size vermiş olduğu özel gider indirimine ait zarfına istinaden özel gider indirimi bordrosu düzenlemişsinizdir zaten.
Şubat ayı personel bordrosunda bahsi geçen işçinin gelir vergisi tutarı kadar özel gider indiriminde yararlandırıp net maaşı gelir vergisi tutarı kadar tabiki artmış olacak.
İşçinizin şubat ayında yapmış olduğunuzu özel gider indiriminden arta kalan tutarı alabilmenzi için bağlı bulunduğunuz vergi dairesine bir dilekçe, vergi iade zarfı, özel gider indirim bordrosu ve şubat ayına ait muhtasar beyanname tahakkuku ile başvuracaksınız.Muhtasar beyannameyi aylık veriyorsanız şubat ayı muhtasarınız beyandan sonra şayet 3 aylık olarak veriyorsanız nisan ayında vereceğiniz muhtasar beyannameden sonra başvurunuz.Vergi dairesinin incelemesi sonucunda arta kalan özel gider indirim tutarı sizin bildireceğiniz bir banka hesap numarasına aktarılacak.Sizde bu tutarı 3 gün içinde personelinize ödeyeceksiniz.
 
Üst