Vergi Mevzuatı

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan AYLAYKAÇ
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
2 Nis 2007
Mesajlar
1
özel tıp merkezi olarak faaliyet gösteren mükellefim var.merkezde çeşitli branşlarda hekimler çalışıyor.yeni branşlar eklenmek isteniyor merkeze. şu anda başka bir ilde faaliyet gösteren bir şirketin, bizim hastanede olmayan branş dallarının ruhsatlarını satın alacağız. anlaşma yapıldı. sağlık bakanlığına da danışıldı,olur cevabı alındı. ben de pek anlamadım bu işi, başkasının sağlık ruhsatını nasıl kullanabilir bu mükellefim. benden istedikleri istedikleri bu ruhsatın alınmasının formalite işlemleri. faturamı kesecek karşı taraf, yoksa sadece noterden sözleşme yapmak yeterlimi? muhasebe işlemleri nasıl olacak?
ilginize teşekkürler(konu acil)
 
Ynt: vergi mevzuatı

öncelikle ruhsatlarını satın alacağınız şirkete bunun karşılığında bir bedel ödenecekse mutlaka fatura kesilmesi gerekir. bu ruhsatlarını satan kişi için olağan faaliyet geliri (649) geliridir ve satınalan kişi için işletme gideridir (740). ancak arada böyle bir bedel ödeme yoksa ki bu pek mantıklı olmaz faturaya gerek yoktur. noterde yapılacak sözleşme sadece taraflar için bağlayıcıdır ve tarafların hak ve yükümlülüklerini belli etmek için yapılabilir. onun dışında vergisel yönden bir belge özelliği yoktur. umarım birazda olsa yardımcı olmuşumdur....
 
Üst