Selamlar,
Bir apartmanda çalışan kapıcı, emekli oluyor ve bundan sonraki dönemde yarı zamanlı olarak çalışacak.
Yarı zamanlı belirsiz iş sözleşmesi yapıldı.
Bununla ilgili olarak eksik gün dilekçesinde her ay bu sözleşmeyi yollamak gerekiyor mu? Yoksa bir defa yollamak yeterli mi?
"İşyerlerinde kısmi zamanlı (part-time) olarak çalışan sigortalılar için
düzenlenmiş olan yazılı sözleşmenin noterden tasdikli olması zorunlu değildir. Ayrıca, bu sözleşmenin, Ek:10 ?Eksik Gün Bildirim Formu? ekinde ve aylık prim ve hizmet belgesinin verilmesi gereken yasal süre içinde (izleyen
ayın 23?üne kadar) Sosyal Güvenlik Kurumu?na verilmiş olması kaydıyla, söz konusu form ve sözleşme işverenlerden her ay tekrar istenilmeyecektir.
Ayrıca kısmi zamanlı (part-time) iş sözleşmesinin noterden onaylanması gerekmediği gibi, noter onaysız sözleşmesinin noter onaysız olması nedeniyle geçersiz sayılması da mümkün değildir.
Kısmi süreli çalışmalara ait iş sözleşmesi, noterden onaysız ve yasal süresi dışında verilmiş ise, verildiği ay ve sonrası için hüküm ifade edecek, yani, kısmi süreli çalışmalara ait iş sözleşmesinin verildiği ayı takip eden aylarda
yine her ay istenilmeyecektir."
Bu yazıya göre her ay gönderilmesine gerek yok diye anlıyorum ama uygulamada eksik gün bildirim formu ekinde sözleşme yollanmadığı için ceza gelen de oldu diye hatırlıyorum.
Bu konu hakkında bilgisi olan var mı?
(Forumda daha önce konuşulmuş, her ay yollayacaksınız diyen de olmuş, bir kere göndermeniz yeterli diyen de.)
Bir apartmanda çalışan kapıcı, emekli oluyor ve bundan sonraki dönemde yarı zamanlı olarak çalışacak.
Yarı zamanlı belirsiz iş sözleşmesi yapıldı.
Bununla ilgili olarak eksik gün dilekçesinde her ay bu sözleşmeyi yollamak gerekiyor mu? Yoksa bir defa yollamak yeterli mi?
"İşyerlerinde kısmi zamanlı (part-time) olarak çalışan sigortalılar için
düzenlenmiş olan yazılı sözleşmenin noterden tasdikli olması zorunlu değildir. Ayrıca, bu sözleşmenin, Ek:10 ?Eksik Gün Bildirim Formu? ekinde ve aylık prim ve hizmet belgesinin verilmesi gereken yasal süre içinde (izleyen
ayın 23?üne kadar) Sosyal Güvenlik Kurumu?na verilmiş olması kaydıyla, söz konusu form ve sözleşme işverenlerden her ay tekrar istenilmeyecektir.
Ayrıca kısmi zamanlı (part-time) iş sözleşmesinin noterden onaylanması gerekmediği gibi, noter onaysız sözleşmesinin noter onaysız olması nedeniyle geçersiz sayılması da mümkün değildir.
Kısmi süreli çalışmalara ait iş sözleşmesi, noterden onaysız ve yasal süresi dışında verilmiş ise, verildiği ay ve sonrası için hüküm ifade edecek, yani, kısmi süreli çalışmalara ait iş sözleşmesinin verildiği ayı takip eden aylarda
yine her ay istenilmeyecektir."
Bu yazıya göre her ay gönderilmesine gerek yok diye anlıyorum ama uygulamada eksik gün bildirim formu ekinde sözleşme yollanmadığı için ceza gelen de oldu diye hatırlıyorum.
Bu konu hakkında bilgisi olan var mı?
(Forumda daha önce konuşulmuş, her ay yollayacaksınız diyen de olmuş, bir kere göndermeniz yeterli diyen de.)