Yazar Kasa Fişi Muhasebe Kayda Alınması Usulü

islm

Katkı Sunan Üye
Üyelik
4 Nis 2013
Mesajlar
544
Konum
Kocaeli
Arkadaşlar bir sorum olacak, şimdi yapmış olduğumuz ufak harcamalarda elbetteki şirket adına fatura almayıp fiş alıyoruz ve ben bunları direkt kayıt edip gider hesaplarına muhasebeye gönderdim. Onlarda bana bu fişlerin şirket adına kesilmediği için bir harcırah (bende sordum peki bu harcırahı kimin adına çıkıyorsunuz diye bişey diyemedi ) listesi hazırlayıp kaşeli imzalı bir şekilde teslim etmem gerektiğini ve bu fişleri de ekine zımbalamamı istediler. Ben bu zamana kadar fiş işledim ve teslim ettim hiç böyle bir zorunlulukla karşılaşmadım.zaten bunları muhasebe kaydına almıyor muyuz? tekrardan excel tablosu yapıp kaşe imzaya gerek varmı? Zannedersem işlerine böyle geldiği için direkt liste toplamında ki kdv yi toplayıp muhasebe kaydı oluşturmak istiyorlar...Sorumsa yukarıda yazmış olduğum gibi muhasebe kaydı yaptığımız halde böyle excell dökümü ve kaşe imzaya gerek var mı?
 
Sayın aygunh34,

İstenilen uygulama yerinde bir uygulamadır büyük ölçekli şirketler iş avansı harcama belgelerini genelde harcamayı yapan şirket çalışanına gider belgesi hazırlattırarak gerekli departmanlardan gider belgelerini kontrol ve imzalaması uygulamasını yapmaktadır bu usül şirket personeline verilen iş avansı harcamalarını muhasebe departmanına teslim etmeden önce gider belgesi excel şeklinde hazırlanması daha sonra çıktısını almış olduğu gider belgesinin arkasına harcama yapılan psf ve/veya faturaları eklemesi karışık şekilde değil gider gruplarına göre ilgili departman yöneticilerine imzalatmasından sonra muhasebe departmanına teslimi yönünde bu uygulama aslında tüm şirketlerde uygulanması yönünde ve gerekir ileride şirket için iş avansından yapmış olduğu harcamanın kendisi için sıkıntı oluşturmaması ve muhasebe departmanına mutlak suretle her mali belgenin şirket yönetici tarafından onaysız muhasebe kayıtlarına alınmaması için önemlidir.


Muhasebe departmanına sorduğunuz soruyu ben muhasebedeki kişilerin yerinde olsaydım size vereceğim cevap şu olacaktı aslında bu cevabımda sizin muhasebe departmanına sorduğunuz fakat cevap alamadığınız sorunuza cevap teşkil edecektir. Şirket imza sirkülerinde yada şirketi temsile yetkili kişilerin onayı/imzası olmayan mali belgeleri muhasebe departmanı olarak muhasebe kayıtlarına alamayız çünkü harcamayı yapan olarak ne siz nede muhasebe departmanı olarak bizler şirketi borçlandırma yetkisine haiz olmadığımız için maalesef gider belgesi oluşturarak ilgili harcamalarınızı onaylattıktan sonra departmanımıza ulaştırmanız gerekir diye cevap verirdim hem sizin hem bizim için sağlıklı olan ve muteber kılınması için diye tarafınıza bilgi verirdim. :)

İyi Günler.
 
Son düzenleme:

Benzer konular

Üst