Yazar Kasa Hk da

Üyelik
14 Haz 2005
Mesajlar
270
Konum
İstanbul
Merhabalar

daha önce hiç yazar kasa kullanan müşterim olmadığı için bu konu hakkında hiçbirşey bilmiyorum, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim .

Müşterinin daha önce merkezi istanbuldu ve bursada da şubesi vardı. Şubede kullanacağı yazar kasa için merkezin bağlı olduğu vergi dairesinden bir izin yazısı ile yazar kasayı almış. Yazar kasa levhasının üstünde şube yazıyor. Yazar kasayı şubede kullanmaya başlamış.
Daha sonra 2007 yılında merkezi kapamış ve artık tek yerden ticari faaliyetine devam ediyor. Ancak yazar kasa levhasında hala eskiden merkez olan yere ait bilgiler var. Vergi dairesine hiçbir müracaatta bulunmamışlar.
yıl 2013 :) fiş alındığında çıkan bilgiler doğru , servis o dönem gerekli düzeltmeleri yapmış.

Yazar kasa levhasının yenilenmesi için vergi dairesine müracaat ettiğimde bizde bi yazar kasası gözükmüyor dediler.

Şimdi nasıl bir yol izlemeliyim? Bunun cezası varmı? 1 ekimde yeni yazar kasalar kullanılmaya başlanılacak. Hiç kurcalamayıp yeni yazar kasayımı bildirsem vergi dairesine? Ne yapmamı önerirsiniz?
 
Üyelik
8 Mar 2013
Mesajlar
23
Konum
AKSARAY
Merkez işyeri kapatılırken İstanbul'da bağlı olunan vergi dairesine Bursa'da olan şubeyi merkez yapacağız diye yazılı müracaat yapılıp vergi kaydı (yazarkasa bilgisi, fatura fiş bilgisi vs diğer bilgiler) Bursa'daki ilgili vergi dairesine nakil işlemi yaptırılacaktı. Bu bildirim Bursa'daki şube işyerinin bağlı olduğu vergi dairesine de yapılabilirdi. İstanbul'da kapatılan merkez iş yerinin bağlı olduğu vergi dairesi nakil işlemini yaparak dosyasındaki bilgilerini yazılı/elektronik ortamda yeni merkez olarak kullanılacak Bursa'daki iş yerinin bağlı olduğu vergi dairesine bildirecekti. Bu işlemler anladığım kadarıyla yapılmamış veya eksik yapılmış, yapıldıysa da Bursa'daki vergi dairesinin sisteminde gözükmüyor ancak mükellef dosyasında mevcut olabilir. Bu nakil işlemi esnasında eski ökc levhası şuanki vergi dairesine (Bursa) ibraz edilerek mükellef dosyasındaki bilgilere göre yenisi alınıp asılacaktı. Tabi bildirimler süresinde yapılmazsa bir cezai müeyyidesinin olacağı aşikardır.
 
Üyelik
14 Haz 2005
Mesajlar
270
Konum
İstanbul
evet , bunların hiçbiri yapılmamış yada dediğiniz gibi Bursadaki vergi dairesinde bu şekilde müracaatlar yok. Eski mali müşavir hayatta olmadığı için neyi yapıp neyi yapmadığını sorabileceğim kimsede yok. Elimde sadece bir adet yazar kasa ve birde üzerinde eski bilgiler yazan bir levha var. Ne gibi cezalar söz konusu olur ve nasıl bir yol izlemeliyim?
Bu arada yazar kasadan çıkan fişte olması gereken doğru bilgiler yazıyor. Servis gelip düzeltmeleri yaptığında vergi dairesine bildirimde bulunuyor mu ; şu mükellefin şu marka model yazar kasasında adres , vergi dairesi vs gibi bilgilerini düzelttim diye ?
 
Üyelik
8 Mar 2013
Mesajlar
23
Konum
AKSARAY
En doğru bilgileri İstanbul'da bağlı olduğu vergi dairesindeki dosyasından kontrol ettirebilirsiniz. Orda eksik yapılmış bir şeyler varsa yaptırılmasını talep edebilirsiniz. Eğer mükellefin tüm beyanlarını sorunsuz olarak Bursa'daki vergi dairesine verebiliyorsa yoklama-terk ve nakil işlemleri sonuçlanmış bildirimler zamanında yapılmış demektir demektir. Geriye sorun olarak sadece yazarkasa levhası kalıyor. Bu levha vergi dairesinden değiştirilebilir. Bursa'daki vergi dairesi mükellef dosyasında yazarkasa bilgilerini bulamıyorsa size bir çözüm yolu gösterecektir. Bu şekilde de yazarkasayı kullansanız pek sorun olmayacaktır anladığım kadarıyla bugüne kadar da olmamıştır. Çünkü vergi kaybı ortaya çıkacak bir durum yoktur. En fazla şekli ödevler yerine getirilmediğinden küçük miktarda bir usulsüzlük cezası ödemek zorunda kalırsınız.
 

ksimkesyan

Tanınmış Üye
Üyelik
22 Mar 2013
Mesajlar
2,493
Konum
İstanbul
Sayın Funda,

Vergi Dairesinden önce ortada başka bir sorun var. TTK. Eğer Şirketseniz tüm bu nakil işlemleri için önce TTK çerçevesinde yapmanız gereken işlemler vardı. Hem nakliniz hem vergi dairelerindeki işlemleriniz ancak bu yolla olurdu. Bu işlemlerin yapıldığını varsayıyorum. Esasen İstanbuldaki vergi mükellefiyetiniz de bursadaki ilgili vergi dairesine nakledilmiştir. Hatta resmi evraklarınız üzerindeki Unvan/adres gibi bilgiler de yenilenmiştir. Nakil esnasında Bursadaki vergi dairesine hem vergi levhası hem de yazar kasa levhaları ile ilgili değişiklik talepleri otomatikman yapılmış olmalıdır. Belki de yeni levha çıkartılmış ancak bu sizin elinizde yoktur. Servis belge olmadan değişiklik yapmaz.

Atlandıysa...Bursadaki vergi dairesine durumu izah eden bir yazıyla başvurun. Ençok usulsüzlük cezası olur. Ancak sorunu düzeltirsiniz. Eski yazarkasaların iptaline gittiğinizde bu sorun (varsa) karşınıza çıkacaktır.

Saygılar,
Kevork
 
Üyelik
14 Haz 2005
Mesajlar
270
Konum
İstanbul
istanbulda olan merkezin kapatılarak bursanın merkez olması işlemleri ttk ve vergi dairesi işlemleri yapılmış. Yoklama tutanağında yazar kasadan bahsedilmiyor. Ve yazar kasa ile ilgili ne yapılmış , ne yapılmamış bu bilgilere ulaşamıyorum. Bursadaki vergi dairesi kendilerinde kayıtlı bir yazar kasa gözükmediğini söylediler
 
Üyelik
8 Mar 2013
Mesajlar
23
Konum
AKSARAY
Vergi Daireleri nakil işlemi yaptıktan sonra ilgili vergi dairesine nakil tutanağı gönderiyor. Tüm bilgiler bu tutanakta yer alıyor, yoklama fişine yazılmıyor.
 

merkür2

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Tem 2012
Mesajlar
5,206
Konum
Manisa
Y.kasa alındığı dönemde izin yazısı İst. mrk bağlı olduğu vd yapıldığı için Bursa dosyada yok diyebilir. İst gelen bilgilerde muhakkak vardır. Sizin y.kasa levhasını yenilemeniz gerekmiyor. Adres bilgileri farklı ise okunacak şekilde tek çizgi ile çizip doğrusunu yazabilirsiniz.
 

ksimkesyan

Tanınmış Üye
Üyelik
22 Mar 2013
Mesajlar
2,493
Konum
İstanbul
Sayın merkür2,

Vergi dairesi nakillerinde eskiden dosya içeriğinin önemli kopyaları alınıp ( Ticaret Sicilde halen öyledir) şubenin bulunduğu bağlı olacağı vergi dairesine verilirdi. Şimdi hiçbirşey aktarılmıyor. Vergi numarası aynı kalıyor, merkezde mükellefiyetlerin aktivasyonu kapatılıyor ve gidilen vergi dairesinde mükellefiyetler aktif hale getiriliyor. Nakilden sonra dahi örneğin KDV beyannamesi eski vergi dairesine veriliyor yeni vergi dairesine verilemiyor....vs vs

Bu yüzden önerim bir dilekçeyle şu an bağlı olduğu vergi dairesine başvurarak durumu açıklayan bir yazı yazması ve gereğinin yapılmasını talep etmesi daha doğru olur, demiştim.


Saygılar,
Kevork
 
Üyelik
8 Mar 2013
Mesajlar
23
Konum
AKSARAY
Bursa'daki vergi dairesine nakil işlemi işlemi esnasında eski vergi dairesi önemli sicil bilgilerinin yer aldığı nakil tutanağını ilgili vergi dairesine muhakkak göndermiştir, bu bilgiler bilgisayar ortamında olmayabilir ama mükellef dosyasında mevcuttur. Sn. Ksimkesyan'ın belirttiği gibi işlem yapılabilir diye düşünüyorum.
 
Üyelik
14 Haz 2005
Mesajlar
270
Konum
İstanbul
artık ne gibi bi cezai yaptırımı olacaksa onu göze alıp şu andaki vergi dairesiyle gidip durumu açıkca paylaşmaktan başka çare yok gibi gözüküyor
teşekkür ederim herkese
 
Üst