fonradar

Yazar Kasa Levhası

FUNDA

Katkı Sunan Üye
Üyelik
14 Haz 2005
Mesajlar
280
Konum
İstanbul
Merhabalar

yazar kasa kullanmakla ilgili bazı şeyler sormak istiyorum

Mükellef başka bir ilde şube açıyor ancak şubede kullanmaya başladığı yazar kasa için şubenin bağlı olduğu vergi dairesine müracaatta bulunmuyorlar
Daha sonra , merkez kapatılıyor ve burada bulunan yazar kasanın da kapanışı yapılıyor....Şube olarak açılan yer merkez oluyor.
Kapanışı yapılan yazar kasanın vergi levhası getirilip buraya asılıyor.
Birkaç yıl sonra kullanılmakta olan kasa yeni bir yazar kasa alınarak paketlenip bir yere kaldırılıyor.

Birkaç ay önce firmada adres değişikliği oldu ve yazar kasa levhasının yenilenmesi ile ilgili yeni vergi dairelerine müracaat etmemle bu durumları öğrendim.

Bu durumda nasıl bir yol izlemeliyim? Ne gibi cezalarla karşılaşabilir firma ?
 
Selamlar
Kusura bakmayın soruyu tam anlayamadım.
Şube'de vergi dairesine bildirim yapılmadan yazarkasa mı kullanılmaya başlanmış.Yani servis evrakları hazırlamış,kurulumu yapmış.Bunlar da bismillah diyerek fiş kesmeye mi başlamışlar.
Bildirim yapılmamış,levha alınmamış,yazarkasa yenisiyle değiştirilmiş,yine bildirim yapılmamış.Ayrıca kapanışı yapılan merkez kasasının levhası daireye iade edilmemiş,şubeye asılmış..
Eğer gerçekten bu şekilde yapılmışsa,gelebilecek cezaları ve dairenin nasıl bir tutum göstereceğini inanın hiç tahmin edemiyorum.
Daireyle görüşün bakalım ne diyecekler.Ben fikir yürütemiyorum.
 
aynen bu şekilde olmuş...
demek durum çok vahim :( Vergi dairesine böyle bir konu nasıl açılır ki ; diyelim ki şöyle bir mükellefiniz var ... oda mesela şöyle şöyle yapmış olsun gibi mi :))
 
Kesilen tüm fişlere öuc kesilir. Y.kasa levhası kullanılan kasaya münhasırdır ve başka bir y.kasada kullanılamaz.
 
Selamlar Sayın Funda..
İnanın çok haklısınız.Soruyu sorabilmek ayrı dert,yapılanları (daha doğrusu yapılmayanları) anlatmak ayrı dert :)
Yerinizde olsam en azından mükellef ismi vermeden şu 2 soruyu sorarım.
1- Maliyeye bilgi verilmeksizin ve levha alınmaksızın 2 yıl boyunca kullanılan y.kasa için nasıl bir işlem yapılabilir?
2- Yazarkasa yenisiyle değiştirilmiş ve yine maliyeye bilgi verilmemiştir. Bu konuda nasıl bir işlem yapılabilir?(burada servisin hazırlamış olduğu yazarkasa yenileme tutanağınında maliyeye verilmesi gerektiği muhakkaktır.)

Saygılar
 
Böyle bir görüşme yapamadım maalesef. Mükellef ismi öğrenmeden bu tip soruları yanıtlamıyorlar. İnternetten de yazar kasa kullanımı , bununla ilgili ne gibi ve nasıl cezalar söz konusu olduğu gibi bilgilerede ulaşamadım. Teşekkür ederim ilginize. Belki bir arkadaş daha çıkar ve bizlere daha detaylı bilgiler verebilir...umarım..
 
Merhaba,benim de bir sorum olucak bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.Adres değişkliğinden dolayı vergi dairesi değişti.Yazarkasa vergi levhalarını elle düzeltmek yeterlimidir başvuru mu yapmak gerekiyor acaba teşekkürler
 
Merhaba,benim de bir sorum olucak bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.Adres değişkliğinden dolayı vergi dairesi değişti.Yazarkasa vergi levhalarını elle düzeltmek yeterlimidir başvuru mu yapmak gerekiyor acaba teşekkürler

Yazarkasa levhalarının üzerinde işyeri adresi yazmaz.
Levhada düzeltme yapacağınız bir şey yok yani.Yapılacak şey, servisine getirerek, hafızadaki adres bilgilerini değiştirtmek, o kadar.
Bu yazar kasa hafıza değişikliğinden dolayı da vergi dairesine bir bildirim yapmaya gerek yok.Zaten adres değişikliği bildirimini yapıyorsunuz.
 

Benzer konular

Üst