fonradar

Yazarkasa Kapanış Bildirimi Hk.

ZİNDAN

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Eyl 2006
Mesajlar
7,317
Konum
İstanbul
Yeni nesil yazarkasa kullanmaya başlayacak bir firma yeni nesil yazarkasasını alıyor, teknik servis açılışını vs. yapıyor, vergi dairesine de gerekli bildirimleri yapıyorlar, buraya kadar problem yok.
Firmanın elindeki eski yazarkasanın da aynı gün kapanışını yapıyorlar, ancak bize bunu 2 ay geçtikten sonra haber veriyorlar, üstelik ortada tutanak yok, ökc levhası yok.
Bu kapanışlar ile ilgili vergi dairesine dilekçe veremedik? Bunun bir süresi varmıdır?
Yada kullanımı bıraktıktan sonra 30 gün içinde kapanış tutanağının tutulması yeterli midir? Bir süre varsa da bu süre tutanağın tutulduğu tarihten sonra mı başlar?

Bilgisi olan varmı?
 
465 Sıra No'lu VUK tebliğine bakabilirsiniz bu konuda.

YN ÖKC kullanma mecburiyetinin başladığı tarihten itibaren 3100 Sayılı Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanuna tabi eski ÖKC’ler kullanılamaz ve 90 gün içerisinde hurdaya ayrılır.

Hurdaya ayırma işlemleri 15/5/2004 tarihli ve 25463 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 60 Seri No.lu ÖKC Genel Tebliğinin dördüncü bölümünde yapılan açıklamalara göre gerçekleştirilir. Ancak, hurdaya ayrılma işlemleri sırasında düzenlenen servis tutanağı, mali hafıza raporu ve ÖKC levhası, ilgili vergi dairesine mükellef tarafından elden verilebileceği gibi, mükellef veya servis tarafından posta ile de gönderilebilecektir.
 
Bu 90 gün süre içinde hurdaya ayrılan yazar kasaların bildirimi ile ilgili bir süre söz konusu değil o zaman, teşekkürler.
 
Aslında bu konuda tam net bir bilgi yok. Yerinizde olsam 90 gün içinde hem hurdaya ayırıp hem de bildirimi yaparım. Bu uygulamaya daha yeni geçildiği ve tebliğ açık olmadığı için daireler arasında tam bir uygulama birliği yok maalesef.
 
Forumda bulunan bazı üyeler, google arama motorunda arama yaparak çıkan bilgileri Sayın iadeci'nin yaptığı gibi kopyalayarak direk yapıştırma gibi uygulamaları olmasa diyecegim fakat bu hep olacak.
Asıl konumuza gelecek olursak Sayın İadeci'nin verdiği cevap olan 90 günlük süre yanlıştır,işte arama motorundan bu şekilde arama yapılıp yapıştırılınca böyle sonuçlar çıkıyor.Sayın İadeci'nin kopyalayarak yapıştırdığı cevap şu uygulama için geçerli (sayın ZİNDAN sizin sorunuz ile ilgili değil) 01.01.2014 tarihinden sonra mali hafızası dolan yazarkasaların mali hafıza değişikliği ile ilgilidir.

Sayın ZİNDAN,

Sizin sorunuzun cevabı ise direk kanun maddeleri ile cevap verelim.

60 SERİ NO'LU KATMA DEĞER VERGİSİ MÜKELLEFLERİNİN ÖDEME KAYDEDİCİ CİHAZLARI KULLANMALARI MECBURİYETİ HAKKINDA KANUNLA İLGİLİ GENEL TEBLİĞ


4- Hurdaya Ayrılan Cihazlar :

İşi bırakma, yeni bir cihaz alma veya herhangi bir nedenle eski cihazlarını hurdaya ayırmak isteyen mükellefler, aşağıda açıklandığı şekilde işlem yapacaklardır. İşi bırakma nedeniyle yapılacak hurdaya ayırma işlemleri, işi bırakma tarihinden itibaren 30 gün içerisinde gerçekleştirilecektir.

a) Mükellefler, Bakanlığımızdan onay alan üretici veya ithalatçı kuruluşların yetkili servislerine başvuruda bulunarak cihazlarının hafızalarında kayıtlı bilgileri tespit ettireceklerdir. Yetkili servisçe cihazın kullanılmaya başlandığı tarihten son güne kadar (son gün dahil) mali hafıza raporu alınacak ve söz konusu rapor servis tarafından düzenlenecek bir tutanağa (Ek: 1) iliştirilerek mükellefe verilecektir. Şu kadar ki (yalnızca hurdaya ayrılacak ödeme kaydedici cihazlara mahsus olmak üzere) söz konusu işlemlerin mutlaka ilgili üretici veya ithalatçı kuruluşun servisince yapılması şart olmayıp, Bakanlığımızca yetki verilmiş olması şartıyla herhangi bir ödeme kaydedici cihaz servisi tarafından yapılması da mümkün bulunmaktadır.

b) Yetkili servis gerekli işlemleri yaptıktan sonra cihazın mali hafızasını söküp, saklanmak üzere mükellefe verecek ve cihazı çalışamaz hale getirecektir. Mali hafızalar (1 Seri No.lu Genel Tebliğ(5) gereği) cihaz şasisine şasi tahrip edilmedikçe çıkartılamayacak tarzda monte edilmiş olduğundan, söz konusu sökme işlemi hafıza kutusunu yerinden kesmek suretiyle de gerçekleştirilebilecektir.

c) Mükellefler, servis tutanağının düzenlendiği tarihten itibaren 30 gün içerisinde; servis tutanağı, mali hafıza raporu ve ödeme kaydedici cihaz levhası ile birlikte vergi dairesine başvurarak cihazlarının kaydını sildireceklerdir.

d) Başvuruda bulunulan vergi dairesi, gerekli kontrolleri yaptıktan sonra cihazın levhasını iptal edip kaydını silecek ve servis tutanağı ile mali hafıza raporunu mükellefin dosyasına koyacaktır. Mali hafıza ise saklanmak üzere mükellefte kalacaktır.

e) Hurdaya ayrılan cihazların mali hafıza dışında kalan bölümlerinin (yazıcı, kasa vb.) hurda olarak servise bırakılması veya satılması mümkündür. Bu şekilde servise bırakılan veya satılan hurda cihazların servislerce tamir edilerek veya yeni hafıza takılarak bir başkasına satılması ve tekrar kullanılması kesinlikle mümkün değildir.

Gördüğünüz gibi süre 90 gün değil 30 gün.

Şimdi sizi ve mükellefinizi bu çok büyük olmayan dertten nasıl kurtarmanın methoduna geldi,bu ise çok basit.

Şimdi mükellefiniz yazar kasa kapanış tutanağını vermediği için öncelikle geç bildirimden dolayı mükellefinize geç bildirim cezası kesilecek bundan kaçamaz.Yada geç bildirim yapacağınız için geç bildirim cezası yine kesilecek bundan kaçamaz mükellefiniz.
Normalde yazar kasa devre dışı bırakma işlemlerini servis bildirebiliyor,servisden öğrenebilirseniz eğer yazar kasa kapanış işlemini servis mükellefiniz yerine yapmış ise sadece mükellefiniz geç bildirimden dolayı sadece ufak bir ceza öder.
Servis bildirim yapmamış ise geç bildirim + özel usulsüzlük cezası toplu düzenlencektir.

Bu arada lütfen konulara google'dan kopyala+yapıştır uygulamasına bir son verelim.



 
Son düzenleme:
Öncelikle bana google dan kopyala yapıştır yapıyosunuz dediğiniz için özür bekliyorum.
Tek tek tebliğlerin hepsini okumuş biriyim o 30 gün 01.01.2014 tarihi öncesinde hurdaya ayrılan cihazlar içindir.
Beyefendinin sorusu günümüzle ilgili olduğu ve 465 sayılı VUK tebliği madde 8/ç bölümünde 'yeni nesil yazar kasa alma mecburiyeti başladığı tarihten itibaren eski yazar kasalar kullanılamaz ve 90 gün içinde hurdaya ayrılır' dendiği için o cevabı verdim.
Örnek verelim. 01.04.2016 tarihi itibariyle yeni nesil yazarkasa almak zorunda olan mükellef bu tarihten itibaren eski yazar kasayı kullanamaz ve 90 gün içinde eski yazarkasayı hurdaya ayıracaktır.
Karşınızdakinin kim olduğunu,mesleğini bilmeden dalga geçer gibi konuşmazsanız sevinirim. Eğer yanlış bildiğim bir bilgi varsa tartışabiliriz ama bu tarz 'kopyala yapıştır yapanlar var engelleyemiyoruz' tarzında karşınızda çocuk varmış gibi konuşmaya devam ederseniz bir sonuç alamayız. Iyi günler.
 
Öncelikle bana google dan kopyala yapıştır yapıyosunuz dediğiniz için özür bekliyorum.
Tek tek tebliğlerin hepsini okumuş biriyim o 30 gün 01.01.2014 tarihi öncesinde hurdaya ayrılan cihazlar içindir.
Beyefendinin sorusu günümüzle ilgili olduğu ve 465 sayılı VUK tebliği madde 8/ç bölümünde 'yeni nesil yazar kasa alma mecburiyeti başladığı tarihten itibaren eski yazar kasalar kullanılamaz ve 90 gün içinde hurdaya ayrılır' dendiği için o cevabı verdim.
Örnek verelim. 01.04.2016 tarihi itibariyle yeni nesil yazarkasa almak zorunda olan mükellef bu tarihten itibaren eski yazar kasayı kullanamaz ve 90 gün içinde eski yazarkasayı hurdaya ayıracaktır.
Karşınızdakinin kim olduğunu,mesleğini bilmeden dalga geçer gibi konuşmazsanız sevinirim. Eğer yanlış bildiğim bir bilgi varsa tartışabiliriz ama bu tarz 'kopyala yapıştır yapanlar var engelleyemiyoruz' tarzında karşınızda çocuk varmış gibi konuşmaya devam ederseniz bir sonuç alamayız. Iyi günler.

Sayın İadeci,

Soruyu ve verdiğiniz cevabı tekrar tekrar okuyunuz.
Sonra benim yazdıklarımı tekrar okuyunuz.

Verdiğiniz cevap yanlıştır,tebliğleri tek tek okumak verdiğiniz bilginin doğru olduğu anlamına gelmez.Tebliği herkes okuyor fakat yorumlamak ve okumak tamamen farklı kavramlardır.

Yazdıklarımda azarlama gibi bir uslup oldugunu düşünmüyorum sadece okuduklarımdan kopyala yapıştır olduklarını gördüğüm için söyledim ve nitekim o şekilde yapılmış.

Lütfen kırmızı ile işaretli olarak dikkate aldıklarımı ve yukarıdaki mesajımdaki tebliğ dışındaki kısımları okuyunuz.

Karşımdaki kişinin ve kim olduğunu bilsem ve bilmesem verilen cevaplar yanlış ise bunu düzeltmek gerekir.
 
Sayın demiral ;
Yazınızı tekrardan okudum ama siz benim yazımı okumuyorsunuz sanırım. Ben haksızsınız demiyorum. Hala eskide takılıp kalmışsınız. Zaten sizin dediğiniz senelerdir uygulanan bir durum. Bu sadece yeni nesil uygulamalarla birlikte gelmiş uygulama. Anlaşamadık sanırım. Yine de düşüncenize saygı duyuyorum. iyi günler.
 
Arkadaşlar ikinize de ilgi ve alakanız için teşekkür ediyorum, zaman ayırıp, araştırma yaparak, bilgilerinizi paylaşarak yardımcı olmaya çalıştınız.
Verdiğiniz bilgilere göre hareket edeceğiz, sonuçta 30 gün geçmiş, 90 gün geçmemiş görünüyor, bende kurumlardan sonra servis ile görüşeceğim, bildirim yapıp yapmadığını öğreneceğim, yapılmamış ise, vergi dairesine bildirim yapacağız, 90 günü kabul ederseler ne ala, etmezlerse de cezayı yeriz. Bu arada ceza çok yüksek ise, hiç bildirim yapmamayı bile düşünüyorum. :D

Tekrar teşekkür ederim sizlere.
 
Arkadaşlar ikinize de ilgi ve alakanız için teşekkür ediyorum, zaman ayırıp, araştırma yaparak, bilgilerinizi paylaşarak yardımcı olmaya çalıştınız.
Verdiğiniz bilgilere göre hareket edeceğiz, sonuçta 30 gün geçmiş, 90 gün geçmemiş görünüyor, bende kurumlardan sonra servis ile görüşeceğim, bildirim yapıp yapmadığını öğreneceğim, yapılmamış ise, vergi dairesine bildirim yapacağız, 90 günü kabul ederseler ne ala, etmezlerse de cezayı yeriz. Bu arada ceza çok yüksek ise, hiç bildirim yapmamayı bile düşünüyorum. :D

Tekrar teşekkür ederim sizlere.

Sonuç ne oldu sayın Zindan, görüşme sonucunu paylaşabilirseniz
 
Bildirim süresinin 90 gün olduğunu düşünüyorum, süresi henüz dolmadığı için de gitmedim, kurumlardan sonra gidip bakacağız artık.
Bir de ortada başka bir sorun var, yazarkasanın levhası, ruhsatı kayıp, hiç bildirim yapmasak daha mı iyi olur onu düşünüyorum! :D
 
Sayın ZİNDAN bu arada ilgili konuyu sanırım siz kilitlemişsiniz bir ara baktım kilitliydi admin'e bilgi vererek konuyu tekrar açtırdım.
Siz yada bir başka yönetici konuyu neden kilitlemişti anlam veremedim.

Evet ben kilitledim sayın demiral.
Konunun içinde ufak bir tartışma kötü yerlere doğru gidiyordu, daha fazla büyümesin diye kilitledim.
 
Evet ben kilitledim sayın demiral.
Konunun içinde ufak bir tartışma kötü yerlere doğru gidiyordu, daha fazla büyümesin diye kilitledim.

Sayın ZİNDAN,

Bence tartışma her zaman olabilir bu tartışmada önemli olan şahsi argo kelimelerin kullanılmamasıdır.Yukarıdaki yorum tartışmasında ise zaten böyle durum olmadı,benim bir üye olarak önerim bu şekilde tartışmalardan konunun kilitlenmemesi yönündedir.
 
Bildirim süresinin 90 gün olduğunu düşünüyorum, süresi henüz dolmadığı için de gitmedim, kurumlardan sonra gidip bakacağız artık.
Bir de ortada başka bir sorun var, yazarkasanın levhası, ruhsatı kayıp, hiç bildirim yapmasak daha mı iyi olur onu düşünüyorum! :D

Sayın Zindan bende de benzer bir durum oldu mükellefim yeni nesil yazar kasa aldı , bildirimi servisin yapacağını düşündüm bir işlem yapmadım bugun başka bi mükellefim hurdaya ayırmış evrağı ona vermişler vergi dairesine bildirmek için.Siz ne yaptınız ne sonucu ne oldu ?
 

Benzer konular

Üst