fonradar

Yedek Otomobil Lastiği Muhasebe Kaydı Hk.

karakaya_

Katkı Sunan Üye
Üyelik
23 Kas 2010
Mesajlar
186
Konum
istanbul
Merhaba,

Yedek olarak aldığımız 10 adet otomobil lastiği(tanesi demirbaş sınırını geçiyor) demirbaşa atarken gider kısıtlamasına tabi tutmaya gerek var mıdır ?

Teşekkürler.
 
Bu kısıtlamalar & araç lastiklerinin demirbaş yazılmadığı dönemde önce nakliyeci mükellefim toplu olarak lastik alımı yapıyordu.
ihtiyaca göre zaman içinde araçlara takıyordu..
bu sebeple 157 diğer stoklar hesabında takip ediyordum.
değişikliklerle birlikte bunları yine 157 ye alıyorum..
demirbaş desen araçta kullanılmıyor..
giderleştirilmiyorda haliyle
bence stokta bekletmekte yarar var..belli mi olur belki bunları kullanmadan iade edebilir & satabilir

iyi çalışmalar
 
Merhaba,

Yedek olarak aldığımız 10 adet otomobil lastiği(tanesi demirbaş sınırını geçiyor) demirbaşa atarken gider kısıtlamasına tabi tutmaya gerek var mıdır ?

Teşekkürler.
@karakaya_

Sorunuza birkaç noktadan değinmek gerekiyor;

1 - 10 adet yedek alınmasının temel ilkesi tasarruf ise, konuya biraz karmaşa getiriyor. Gider kaydı mümkün ancak tutar sınırlaması olmaksızın otomobiller "Binek Otomobil ise" gider kısıtlamasına tabi olacak.

2 - Önce bir bilgi doğrulayalım. Demirbaş zorunlu kaydı için sadece tutar yetmez. Demirbaş kaydı zorunluluğu iki şart gerektirir;
a) Belirlenen tutarın üzerinde bir değere sahip olması
b) Beklenen yararlı ömrün 1 yıldan fazla olması.

Bahsettiğim karmaşa da bu noktada, eğer aşırı kullanım nedeniyle lastikler hızla eskiyor ve bir yıla kalmadan değiştirilmesi gerekiyorsa zaten doğrudan gider kaydında sorun yok (binekse gider kısıtlaması ).

Ve tabi her iki şart gerçekleşiyorsa o zaman demirbaş kaydı ve yine binekse gider kısıtlaması gerekir. Burda birden çok yöntem uygulamak mümkün tabi.
 
Üst