Yeni Büro Açmak-Merkez Ofisin Başka Şirketle Paylaşılması

M.Gür

Katkı Sunan Üye
Üyelik
18 Nis 2007
Mesajlar
295
Konum
İstanbul
Merhaba,

Muhasebe Büro açılışı yapmak istiyorum.

-Büro açılışında gösterilen adreste zaten kayıtlı bir şirketin olduğu, aynı ofisi başka şirketle paylaşacak olmamın Vergi Kanunları ve 3568 sayılı SMMM kanunun açısından bir mahsuru varmıdır?

-Ruhsatın kullanılması odaya kayıt dilekçesi vermekle yeterli olurmu yoksa illa ruhsat törenini bekleyip ruhsatı fiilen almakmı gerekir?
 
Ynt: Yeni Büro Açmak-Merkez Ofisin Başka Şirketle Paylaşılması

BÜRO EDİNME ZORUNLULUĞU

Madde 14- Her meslek mensubu meslekî faaliyetine başlamadan önce bağlı olduğu oda bilgisinde iş yeri açmak zorundadır.

Büro standartları ve buna ilişkin usul ve esaslar Birlik Genel Kurulu?nda belirlenir. Açılan işyerleri bağımsız büro şeklinde olup, başka bir serbest meslek faaliyeti veya ticarethane ile içiçe olamaz. Meslekî faaliyetler aynı zamanda ev olarak kullanılan ikametgâhlarda yürütülemez. Bir meslek mensubunun birden fazla bürosu olamaz. Birlikte çalışan meslek mensupları da ayrı büro edinemezler.

Ortaklık bürosu veya şirket kurulması hâlinde de işyeri açılması mecburidir. Meslekî faaliyette bulunmayan meslek mensupları ikametgâhlarının bulunduğu bölgenin odasına kaydolurlar.

Meslek mensuplarının Türk Ticaret Kanununa göre bir meslek şirketi kurmaları hâlinde, şirket, kayıtlı olduğu odanın bulunduğu ilin sınırları içinde şube ve irtibat bürosu açamaz. Bir şirketin bir başka ilde şube açabilmesi, o ildeki ilgili meslek odasının çalışanlar listesine kayıtlı, şirketi temsil ve ilzama yetkili bir ortak görevlendirmesi hâlinde mümkündür.
İşyerini veya ikamet adresini değiştiren meslek mensupları ile bunların kurdukları ortaklık büroları ve şirketler, onbeş gün içinde yeni adreslerini bağlı oldukları odalara bildirmek zorundadırlar.

İşyeri açılışına ilişkin gerekli yoklama odalar tarafından yapılır. Vergi dairelerince mükellefiyet tesisinde oda sicil belgesi aranır. Büro edinen meslek mensupları odaya kayıt olduktan itibaren üç ay içinde Büro Tescil Belgesi almak zorundadırlar. Büro Tescil Belgeleri iki yılda bir vize ettirilir.
 
Ynt: Yeni Büro Açmak-Merkez Ofisin Başka Şirketle Paylaşılması

Maddenin bu şekilde olduğunu biliyorum ama uygulamada çokça görüyorum. Hem büro hemde başka şirketin merkezi oluyor. Bunun vardır bi yolu mutlaka ki uygulanıyor? Bilemiyorum.
 
Ynt: Yeni Büro Açmak-Merkez Ofisin Başka Şirketle Paylaşılması

bir daire kiralarsınız,diyelim kat : 2 Daire: 6 bu dairede 3 oda var diyelim,6-a bir şirketin,6-b diğer şirketin,6-c de sizin olabilir.ben böyle biliyorum
 
Ynt: Yeni Büro Açmak-Merkez Ofisin Başka Şirketle Paylaşılması

Araya separetör koysak kabul olurmu :)
 

Benzer konular

Üst