Yeterli̇li̇k Kazananlar

Üyelik
13 Ocak 2017
Mesajlar
26
Konum
TRABZON
Öncelikle herkese merhaba 2016/3.dönem SMMM sınavında başarılı olan arkadaşları tebrik ederim. Bende dahil olmak üzere yeterlilik sınavlarını başarı ile verip ruhsat alma sürecindeki aşamaları geçmiş bulunmaktayım. Bundan sonraki süreçte bizi neler bekliyor ? Şuan bir şirkette çalışıyorum buranın mali müşavirliğini yapabilmem için illa bağımsız olmam gerekir mi ? Ayrıca büro açmayı düşünüyorum. bulunduğum şirket muhasebesi ve 4 tane işletme defteriyle mesleğe başlamayı düşünüyorum. Burda tecrübeli arkadaşlara sorum nasıl bir yol izlemem gerekir. ruhsat harçlarını ve gerekli ödemeleri yaptıktan sonra ruhsatı beklemeden büro açmamda bir sakınca olur mu ?
 
Üyelik
31 Ara 2016
Mesajlar
87
Konum
İzmir
Sanırım şu an aynı durumdayız. Kendi izlediğimyolu yazayım: Öncelikle büromu hazır hale getirdirm. Sonra vergi dairesine gidip açılış yaptım ve yoklama yaptılar.Aynı gün serbest meslek kazanç defter tastiği yaptırdım.(A4 formatında 50 yaprak) Şimdi ruhsat için ismmmodan randevu aldım. Gerekli harçları yatırıp gideceğim. Aynı günde çalışanlar listesine kaydolacağım ve bunun için kaşe harcını da yatırıcam tabiki. Öte yandan, yanında birileri çalışacaksa sgk'ya gidip şifre alman da gerekecek ve kendin için de bağkur tescili yapacaksın. Büro tescili ve ruhsattan sonra bağlı olduğun vergi dairesine gideceksin ve aracılık sözleşmesi için şifte alacaksın. Sonra sözleşmelerini yapıp bismillah diyeceksin. Yani açıkçası ben de bu işlemleri daha önce yapmadım, hatta beyanname bile göndermişliğim yok o yüzden belki atladığım yerler olmuştur. Şirketlerde hep finansal raporlama ve analiz yapıyordum. Büroculuk çok farklı ama inşallah buna da alışacağız. Şimdiden hayırlı olsun. Bu işe yeni giren arkadaşlara, tecrübeli arkadaşlar yol gösterirse çok iyi olur. Öte yandan biz yeni başlayanlar da bu şekilde birbirimize yardımcı olup, eksikliklerimizi tamamlayabilirz. Saygılar.
 
Üyelik
13 Ocak 2017
Mesajlar
26
Konum
TRABZON
devilstar öncelikle inşallah herşey istediğin gibi olur... Allah bizim gibilere kolaylık versin demekten başka yapacak birşey yok :) Küllerimizden doğacağız artık. Ben türmob ödemelerini yaptım bugün yarın odaya verilecek evrakları tamamlayacağım. bütün ödemeleri bitirdikten sonra büro işini halledeceğim. sonrasında işten çıkışımı alıp bağkur tescilimi yaptırıp serbest meslek kazancı defterını tasdik ettirip vergi dairesi ile işleri hallettikten sonra sözleşmeleri yapıp bismillah diyeceğiz ama bu süreçte kafamızı karıştıracak bir çok şeyle karşılaşırız diye düşünüyorum.
 
Üyelik
31 Ara 2016
Mesajlar
87
Konum
İzmir
Hiçbir şey kafamızı karıştıramaz inşallah. Her şey nasip kısmet, bu iş yürür yürümez Allah bilir. Ben 4büyük denetim firmasından da iş teklifi aldığım halde çalışmak istemedim. Neden? Çünkü ben kendi işimi yapma arzusuna sahip bir kişiliğe sahiptim. Başkasının köşkünde hizmet edeceğime, kendi çöplüğümde boğulmayı tercih ettim kısacası :) Bu arada yeni kazanan arkadaşlar hangi programı kullanmayı düşünüyorlar acaba?
 
Üyelik
13 Ocak 2017
Mesajlar
26
Konum
TRABZON
kesinlikle aynı düşüncede olduğum için bende bu yola girdim.. ben luca kullanacağım kafama en yatkın olan o :)
 
Üyelik
31 Ara 2016
Mesajlar
87
Konum
İzmir
Güzel ben de Luca kullanacağım. Hem pratik hem maliyeti az aynı zamanda da defterlerine bakacağım en büyük müşterimin mali müşaviri luca kullanıyordu. Firmanın devir işlemleri de daha kolay olacak.
 
Üyelik
13 Ocak 2017
Mesajlar
26
Konum
TRABZON
Benim durumda aynı luca yeterli olacaktır. harici program kullanmayı düşünüyormusun peki ? bordro takip programı falan ?
 
Üyelik
31 Ara 2016
Mesajlar
87
Konum
İzmir
Luca'da bordro sgk işlemleri yapılabiliyor. Gerek yok başka bir programa bence. İlerde yetersiz olduğunu hissedersem ancak başka bir program daha düşünürüm. Hem belki yeni edineceğimiz müşteriler farklı programlar kullanıyordur.
Bu arada vergi dairesi açılış işlemini yapmıştım fakat bugün baktım mükellefiyetim başlamamış. Büro adresinde eskiden var olan firmanın bilgileri geliyor. Bu yüzden belediyeye gidip adres kodu güncellemesi yapmam gerekiyordu. Az önce belediyeden geldim. Belediye çarşamba gününe kadar hizmet veremeyeceklerini söylediler. Dolayısıyla o iş çarşambaya sarktı. Öte yandan, bugün odayla görüştüm, yarın gidip ruhsat, kaşe ve büro açılışı için başvuru yapacağım. Tüm harçları yatırdık. Valla su gibi param gitti :)
 
Üyelik
13 Ocak 2017
Mesajlar
26
Konum
TRABZON
bende onu soracaktım bugün odaya ruhsat elimize ulaşmadan bağkur a kayıt yaptırıp vergi dairesinden mükellefiyet açtırabiliyormuyuz
 
Üyelik
31 Ara 2016
Mesajlar
87
Konum
İzmir
Normalde açtıramazsınız ama ben açtırdım. Ruhsat numarası gerekli. Ben ruhsat için başvuru yaptım. Odaya büro sicil kaydımı da yaptırdım. Önümüzdeki hafta ruhsat ve kaşe numaram aktif hale gelecekmiş. O zaman hep e-birlikten hem de GİB'ten şifre alarak sözleşme yapabileceğim. Şu an tek sıkıntım adres kodu güncellemesi. Bunu halledemediğim için mükellefiyetim hala başlamadı. Yarın bunu çözmeye çalışacağım.
 
Üst