Yeterlilik Sınavları Neden Test Usulü Olmuyor?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan 007
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
0

007

Ziyaretçi
Aklınıza gelebilecek tüm sınavlar test usülü yapılırken (öss , kpss vs... ) bu yeterlilik sınavı neden test usülü yapılmıyor da yazılı şekilde yapılıyor lütfen buna cevap verebilir misiniz?
Amaç insanların mali müşavir olmalarını zorlaştırmak ise bundan yılllar önce insanlara bu belgeleri sınav olmadan neden dağıttılar? Sınav yazılı şekilde yapılınca tüm emeğimiz sınavlarımızı okuyan öğretim üyelerinin o günkü psikolojik durumlarına göre şekilleniyor. Adam ismimize yazımıza veya o anki psikolojisine göre değerlendiriyor bu bence büyük haksızlık!!!!!

Bence yeterlilik sınavları test usulüne göre yapılıp bu adaletsizlik giderlimeli !!!!!!
 
Ynt: Yeterlilik Sınavları neden test usulü olmuyor?

Bilmem farkındamısınız maliye bakanlığına bağlı uzmanlık, denetmenlik, hesap uzmanlığı, sayıştay denetçli yardımcılığı , maliye müfettişliği sınavları nın
İlk aşaması test
İkinci aşaması klasik sınavdan oluşmaktadır.

Bizim avantajımız mülakatın olmaması
 
Ynt: Yeterlilik Sınavları neden test usulü olmuyor?

teşekkürler ogün bey, maliye bakanlığına bağlı olduğumuzu unutsak :-[
 
Ynt: Yeterlilik Sınavları neden test usulü olmuyor?

Mesleki kaliteyi arttırma adına en az onlar kadar seçici bir kurum olmamız lazım diye düşünüyorum. Staja başladığım ilk zamanlarda da yazardım klasik sınava varım ancak soru sitillerini beğenmiyorum, yoruma daha açık olması lazım hele ki vergi sınavını kesinlike kitap açık yaparım.
 
Ynt: Yeterlilik Sınavları neden test usulü olmuyor?

bize işe mi alacaklar da mülakat yapıyorlar?

o yüzden bence mülakat olayı mantık dışı bir durum bizim sınavlar için en azından...
 
Ynt: Yeterlilik Sınavları neden test usulü olmuyor?

Ogün Güneş ' Alıntı:
Mesleki kaliteyi arttırma adına en az onlar kadar seçici bir kurum olmamız lazım diye düşünüyorum. Staja başladığım ilk zamanlarda da yazardım klasik sınava varım ancak soru sitillerini beğenmiyorum, yoruma daha açık olması lazım hele ki vergi sınavını kesinlike kitap açık yaparım.

kitap açık yapılması kısmına katılıyorum ama yoruma daha açık olması kısmına hak veremedim, baştan beri konuştuğumuz sınav notlarının okuyanın inisiyatifine kalması sonucunu doğurmaz mı bu? sizinle aynı fikirde olmasını gerektirmez mi? bugün mesleğimizle ilgili pek çok konuda çok büyük otoriteler veya duayenler bile zaman zaman tartışıp fikir ayrılığına düşebiliyor ya da muğlak bi hususla ilgili farklı görüşler bildirebiliyorlar. önemli olan temeli özümsemek, neyi nerede nasıl bulabileceğini, bunun mesleki alandaki uygulamasını bilmektir. klasik sınavlar her zaman ezberciliğe neden olmuştur, hafızası iyi olanı ölçmeye de devam eder. herkesin eşit tabanda değerlendirileceği, ezberlediğimizi değil bildiğimizi ölçen bir sınav umut ediyoruz.

yalnız şunu da eklemek isterim ki temmuz sınavı bence şimdiye kadar ki sınavlar içinde söylediklerime en yakın sınavdı, 2 derse girdim ama tüm soruları gördüm, ve kesinlikle soranları bu kez tebrik ettim. (meslek hariç ;D)
 
Ynt: Yeterlilik Sınavları neden test usulü olmuyor?

eğitimde ezbercilikle ilgi bir yazıyı buraya koyuyorum.böylece yazıda yer aldığı gibi ezberemi ,ezberciliğemi karşılar daha düzgün ortaya koyarlar diye düşünüyorum.

Ezbercilik:


Eskiden beri sayisiz kisi ve köse yazari tarafindan koro halinde dillendirilen bir masal var. Bu masala göre, Türkiye?deki egitim ezbercidir ve bu temel egitim sorunudur! Türkiye?deki temel sorunu ezbercilik olarak yansitmanin tipik bir ezberci davranis olmasindan hareketle ezberciligin Türkiye?de temel bir sorun oldugu söyleyebiliriz belki; lâkin bu sorunun egitimsel oldugu noktasinda kuskuluyum. Bununla beraber, ezbercilige karsi çikan ezberciler, ezber ile ezberciligi ayristir(a)miyor. Dahasi, ezber ile ezberciligin birbiriyle karistirilmasi sonucu, ezbercilik karsitligi adina ezberin faydasi iskalanmaktadir. Ezbere cephe alan ezberciler, bir çarpim tablosunu ezberle(t)me ile telefon rehberindeki bütün numaralari ezberle(t)me arasindaki farki göremiyorlar. Oysa, ezber ilimdir yeter ki ezber edecegimiz seylerin seçimini akillica yapabilecegimizden emin olalim. Ezberin, itiraz etmeksizin veya akil yürütmeksizin bir seyi körü körüne kabul etme ile zorunlu olarak hiçbir alakasi yoktur. Sonuçta "Ezberleme! Akil yürüt!" gibi sözler akil yürütme ve ezberi karsi karsiya yerlestiren çarpik bir anlayisin ürünüdür. Bunlar karsi karsiya getirilecek seyler degil omuz omuza verecek seylerdir; çünkü belirli kabullerin bellenimi/ezberi olmaksizin akil yürütme ve çikarsama (deduction) imkansizdir! Bu hususa delil isteyen Amerikan egitim sisteminin ürünü üniversite ögrencilerine ders vermek zorunda kalan hoca veya asistanlarin yakinmalarina kulak versin.

Isçi-Havuz problemleri

ile problemi olanlar:


Basindan okudugumuz kadariyla (Radikal, 31/07/2004), Ortadogu Teknik, Bilkent, Karadeniz Teknik, Ankara ve Gazi üniversitelerinden 53 ögretim üyesi birlikte yeni bir müfredat hazirlamis. Yapilan degisiklikler arasinda alti çizilen hususlar arasindan biri isçi ve havuz problemlerini müfredattan çikarmak, öteki ise Baris Manço''nun bir iki sarkisini müfredata dahil etmek vb. Aslinda, MEB''de ögretmenlik görevinde bulunmus veya "içerden" bir sese kulan veren herkes bilir ki: Pratikte zaten her ögretmen bireysel olarak bu degisikliklerden çok daha fazlasini yapma tasarrufuna sahiptir! Isin üzücü tarafi sudur ki, müfredat pratikte zaten rafa kaldirilmistir. Örnegin, ikinci kademenin (ortaokul) birinci sinifindaki bir ögrencinin matematikten yil boyunca 1 almasina ragmen ikinci sinifa ?zorla? geçirildigini düsünün. Yine ayni ögrencinin bütün yazililardan 1 aldigini ve yine ?zorla? üçüncü sinifa geçirildigini düsünün. Sonra siz bu ögrenciye matematik anlatmaya çalisin! Soralim o zaman, sinifta kalmanin ve hiçbir yaptirimin olmadigi bir sistemin kendisini elestirmek dururken (daha dogrusu, böyle bir sistemde bir yanda bütün bir müfredat fiilî olarak elden kayarken), isçi-havuz problemleri ile ugrasmanin anlami nedir? Onca aslî sorun dururken önemsiz sorunlarla vakit kaybetmenin hiç bir anlami yoktur.


Önce Süslü Kelimeleri Terk Edelim!


Günümüzde yasanan egilime bakilirsa, Amerika?dan egitimbilimsel kuramlari ithal etme hayli bir süre daha devam edecege benzer. Öyle saniyorum ki, kuram ithal edenler -farkinda olarak veya olmayarak- ithal ettikleri ülkelerdeki okullarin baglamini -daha dogrusu- o okullarin bütün sorunlarini da ülkemize tasimaktadirlar. Ithal ikameci projelerin toplumun hiçbir düzleminde çözüm sunmadigini yakin dönem Batililasma tarihimizden gayet iyi bilmekteyiz. Bize uygun bir pedagoji insa etmek istiyorsak, bunun "ögretmen-merkezli" egitimi olumsuzlamakla hiçbir isinin olmadigini bilmeliyiz. Bunun yaninda "ögretim-merkezli", "ögrenci-merkezli", "ezberci olmayan egitim" gibi cicili sözlere ihtiyacimiz olmadigi gibi bunlara hiçbir ciddi sorunun çözülmedigi de açiktir.
 
Ynt: Yeterlilik Sınavları neden test usulü olmuyor?

007 ' Alıntı:
Aklınıza gelebilecek tüm sınavlar test usülü yapılırken (öss , kpss vs... ) bu yeterlilik sınavı neden test usülü yapılmıyor da yazılı şekilde yapılıyor lütfen buna cevap verebilir misiniz?
Amaç insanların mali müşavir olmalarını zorlaştırmak ise bundan yılllar önce insanlara bu belgeleri sınav olmadan neden dağıttılar? Sınav yazılı şekilde yapılınca tüm emeğimiz sınavlarımızı okuyan öğretim üyelerinin o günkü psikolojik durumlarına göre şekilleniyor. Adam ismimize yazımıza veya o anki psikolojisine göre değerlendiriyor bu bence büyük haksızlık!!!!!

Bence yeterlilik sınavları test usulüne göre yapılıp bu adaletsizlik giderlimeli !!!!!!
sevgili 007 kimse komisyonun psikolojisine göre puan almamıştır Ne yaparsanız onu alırsınız hatta bence insanlar komisyonun takdiriyle son hakkında 40lık kağıtları 50ye yükseltiyorlar ve ayrıca ben 30-40 beklerken 80 alan birisini yada 80 beklerken 20 30 almış ne duydum nede gördüm çok acımasız oluyoruz bazen doğruya doğru yani.Şahsi fikrim hukuk denetim meslek hukukunun bi kısmı test olmalıdır,finansal muhasebe ve analiz kkasik olmalı.Vergi sınavları 2 dönemdir çok güzel mesela tam yerine oturdu direk ezber yok herkese bol çalışmalar
 
Ynt: Yeterlilik Sınavları Neden Test Usulü Olmuyor?

Klasik sistemede geçemediğiniz dersleri test sisteminde geçmeyi düşünen arkadaşların bence kendi bilgilerini kontrol etmeleri gerek. birkere üniversitelerde tüm ders sınavları klasik usül. doktorda klasik usülden sınava giriyo, edebiyatçıda fizikçide... yok öss yok kps testmiş.. eee bizim staja başlama sınavı da test usulü. buna rağmen 4 üncü 5.incide sınavı verenler var. eğer bu sınav test usülü olursa ozaman 2 yıllık süreç de değişir. 3 kez başarı olamayan 2 yıl bekler denebilir. bence uzmanlık sınavları her zman oldğu gibi klasik devam etmelidir.
 
Üst