fonradar

Yönetim muhasebesi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan aday
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aday

Katkı Sunan Üye
Üyelik
15 Nis 2006
Mesajlar
601
Konum
istanbul
muhasebe iş başvurusunda bulunan arkadaşalra genelde yönetim muhasebesini biliyormusunuz bu şirkete uygulayabilirmisiniz ne tür raporlama yapyorsunuz diye soruyorlar ve işi amıyorlr.Acaba yönetim muhasebesi son zamanlarda popüler oldu tamm olarak nedir muhasebeciden beklentileri nelerdir ayrı birprogramıve uygulama alanımı var ne tür raporlamalar istiyorlar konu hakkında bilgisi olan varmı acaba
 
Ynt: Yönetim muhasebesi

Merhaba;

Yönetim muhasebesi, ayrıca bir program ile yapılan bir uygulama değildir. İşletme sahiplerine; brut karları, masraflarını oranı, maliyetlerin planlana bütçe ile karşılaştırmaları ve benzeri konularda vergi muhasbesinden haricen işletmenin mali olarak performanısının yorumlanabildiği ve karar alma noktasında yardımcı olacak bir fonksiyondur.
 
Ynt: Yönetim muhasebesi

Sadece Vergi için değil , Şirketin gerçek durumunu yöneticiler ve 3. kişilerin tam ve eksiksiz öğrenilmesi için uygulanan muhasebedir.

Nakit Akım tablosu yöneticilerin bakmak istedikleri tabloların başında gelir bence ( En azından gördüğüm böyle )

Karşılaştırmalı tablolar, finansal oranlar v.s. yönetime veya 3. kişilere firma hakkında bilgi verip ona göre karar alınmasını sağlar.
ÇoK Özet olarak bu şekilde
 
Ynt: Yönetim muhasebesi

Merhaba,

Yönetim Muhasebe, karar alma sürecinde taraflara gerekli bilgiyi sağlayacak, raporlama ve analiz sistemlerinin bütünüdür.

Başlangıç noktası kodlama sistemidir. Hesap planı kurgusu; tesbit edilecek gider yerleri, gider çeşitleri ve gider türleri çerçevesinde oluşturulmalı, masraf merkezleri tanımları mutlaka yapılmış olmalıdır.

Yatırım vb. muhtelif projelere mutlaka ayrı hesap grupları tanımlanmalı; ve gerçekleşen yatırım harcamaları net bir şekilde ayrıntılı raporlanabilmelidir.

Ayrıca tabiki yönetim muhasebesinin olmazsa olmazı bütçe; mutlaka birimler bazında çıkarılmalı, ve gerçekleşen giderlerle farkları nedenleri anlaşılmalıdır.

Hesap planında 8 grubu bu amaçlar için bütçe karşılaştırmaları amacıyla kullanılırken, bütçedeki sapmalar ve kullanılcak üretim yöntemiyle planlanan ve gerçekleşen giderler arasındaki farklar araştırılarak 732,733,722,723,712,713 gibi yansıtma farkları hesaplarıyla yansıtılarak dönem sonlarında birimlerin performans değerlendirmelerine imkan sağlayacak sonuçlara ulaşılmalıdır.

Kısaca budur,

Saygılarımla,
 
Ynt: Yönetim muhasebesi

Merhaba.

Bir kere herşeyden önce yönetimin sizden ne beklediğini belirlemeniz gerekir. Yönetim, her an her şeyi isteyebilir. Belirleyeceğiniz en önemli şey bu. Yönetim her an her şeyi isteyebileceğine göre sizinde mizanınızı detaylandırmanız gerekir. İş sadece mizan detaylandırmakla bitmeyecek... Masraf yerlerini v.s. ayırmanız gerekir.

Öyle firmalar biliyorum ki, 7 grubunu sadece 5 hesapla kırılımlandırmış. "Diğer Çeşitli Giderler" masraf faturalarının büyük çoğunluğu bu hesaba atılıyor. Şimdi hal böyle olunca bu şirketin yönetimi bu şirketin muhasebe sisteminden ne anlayacak? Hiç... Belki vergi mevzuatına hakim olunabilir ama bu muhasebe sisteminin bizden istediklerini vermeyecektir. Bakın idda ediyorum, bugün bu ülkede firmaların %65'i KDV Beyannamesine yönelik muhasebe yapıyor.

Kurumsal firmalar, çok uluslu firmalar, spk'ya tabi firmalar, bağımsız denetimden geçen firmalar genellikle muhasebe alt yapısını iyi kuruyorlar. O'nun dışında kalanlar nadiren... Ukalılığımı bağışlayın, 25-30 civarında firmanın muhasebe yapısını gördüm ve bu kanaate vardım. Yani bu ülkede muhasebe sistemi maalesef vergiye dayalı. O'da çoğunlukla yanlış algılanıyor zaten.

İmalat yapıyorsanız iyi bir maliyet sistemi kurun, stoklarınızı iyi takip edin, maliyetlerinizi maksimum düzeyde çıkartın, önünüzü görün. Bilgiye dayalı muhasebe yapın, kuracağınız sistem işinize yaramalı. Yineliyorum, önünüzü görün.

Saygılar.
 
Ynt: Yönetim muhasebesi

Yönetim muhasebesi uygulayan bir firmada çalışmaktayım.
Evet şuan firmamız da dahil olmak üzere çoğu işletme raporlama yapabilecek muhasebe personeli tercih etmektedir.
bende firmamızın yönetim muhasebesi bölümünde çalışmaktayım. diğer bölümlerdeki muhasebe personeli arkadaşlara göre maaşlarımız daha yüksek ve nitelikli muhasebe personeli sayısı daha fazla
yönetim muhasebesinde belirli kurallar var.
Güvenilir bilgiye ulaşmak için tüm gelir ve gider ve bilanço hesaplarını çeşitli yöntemlerle doğruluk derecesini saptamak. eğer aksaklıklar var ise ilgili muhasebe departmanına bilgi vermek.
tüm gerekli düzeltmeleri yaptıktan sonra
1-gelirlerin detayı ,ve maliyetler
2-giderlerin fonsiyonel ayrımı
3- karlık veya zarar
bu üç unsura ait veriler ışığında rapor hazırlarsınız. bu raporda her soruya cevap verebilmeniz gerekiyor
parakende firması ise şubeler maliyet merkezi tanımlayarak ayrım yapabilrsiniz.
 
Ynt: Yönetim muhasebesi

çoğı muhasebeciler de bu bilgileri verebiliyor. bence yönetim muhasebesi diye ayırmaları pek doğru gelmiyor..
 
Üst