Ynt: Yönetim muhasebesi
Merhaba,
Yönetim Muhasebe, karar alma sürecinde taraflara gerekli bilgiyi sağlayacak, raporlama ve analiz sistemlerinin bütünüdür.
Başlangıç noktası kodlama sistemidir. Hesap planı kurgusu; tesbit edilecek gider yerleri, gider çeşitleri ve gider türleri çerçevesinde oluşturulmalı, masraf merkezleri tanımları mutlaka yapılmış olmalıdır.
Yatırım vb. muhtelif projelere mutlaka ayrı hesap grupları tanımlanmalı; ve gerçekleşen yatırım harcamaları net bir şekilde ayrıntılı raporlanabilmelidir.
Ayrıca tabiki yönetim muhasebesinin olmazsa olmazı bütçe; mutlaka birimler bazında çıkarılmalı, ve gerçekleşen giderlerle farkları nedenleri anlaşılmalıdır.
Hesap planında 8 grubu bu amaçlar için bütçe karşılaştırmaları amacıyla kullanılırken, bütçedeki sapmalar ve kullanılcak üretim yöntemiyle planlanan ve gerçekleşen giderler arasındaki farklar araştırılarak 732,733,722,723,712,713 gibi yansıtma farkları hesaplarıyla yansıtılarak dönem sonlarında birimlerin performans değerlendirmelerine imkan sağlayacak sonuçlara ulaşılmalıdır.
Kısaca budur,
Saygılarımla,