Yurt Dışı Ürün Almı Faturası Gider Gösterememe

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan chieff
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
5 Nis 2013
Mesajlar
17
Konum
Ankara
Merhaba
biz yurt dışından ürün almaktayız ve bu ürünü parçalayarak satmaktayız faturalarda kdv yok ama bu bizim giderimiz

Ayrıntılı : bu ürünler bilgisayardır yurt dışında veri merkezlerinde barınıyor aylık olarak kiralıyoruz ve bunları bölüp içine sanal bilgisayarlar açıyoruz onları kiralıyoruz ama biz bu ürünün masrafını gider olarak gösteremiyoruz bu konuda yapılabilinecek birşey varmı aldığımızın hepsi kar gözüküyor ve kazandığımızdan çok kdv çıkıyor faturaları nasıl kesmeliyiz


(toplam ürüne bölüp maliyet belirledik ürün başı ama 30 kapasite hesapladığımızda 25 ürün satarsak 5 ürün maliyeti zarardayız) bu konuda baya zor durumda kaldım bana bir yol gösterebilir misiniz
 
Merhaba

Sayın chieff tam olarak anlayamadım fakat anladığım kadarı ile siz yurtdışından hizmet temin ediyorsunuz ve bunun faturası var faturada kdv olmayabilir bu önemli değil sonra temin ettiğiniz bu hizmeti çok sayıda kişiye parçalayıp satıyorsunuz satışta fatura kestiğiniz için kdv ödemesi çıkıyor buda normal.

Benim anlayamadığım nokta siz kdv ödemekten neden sıkıntı duyuyorsunuz sonuç itibari ile kdv yi siz ödemiyorsunuz siz sadece devlet adına insanlardan tahsil edip bu tutarı devlete iade ediyorsunuz.

Sıkıntınız kar çıkması ise yurtdışından aldığınız faturaları malın maliyeti şeklinde beyan edip yasalar çerçevesinde çıkan neyse katlanacaksınız.

Saygılarımla...
 
vergi ödemekten sıkıntı duymuyoruz şöyle anlatayım

1000 lira aylık kiralık sunucu alıyoruz
bunu 30 a böldüğümüzü düşünün tanesine 33 tl gider çıkıyor biz müşteriyi geri çevirmemek adına 15 liradan başlatıyoruz paketleri
33 tl ye alıp 15 tl ye satmış oluyoruz bu yetmiyor gibi birde bu 15 in hepsi kar gözüküyor ve vergi veriyoruz eminim sizin hoşunuzada gitmez bu bizim istediğimiz tek şey verdiğimiz 1000 lirayı gider olarak göstermek
 
şimdi konuyu daha iyi anladım 1000 lira ücretle kiraladığınız sunucu ya ait faturayı muhasebe kayıtlarınıza alabilirsiniz. Fakat işlem yurtdışı olduğu için tarafınıza fatura ulaşmıyor ise fiyatlarınızda değişikliğe gitmeniz gerekli diye düşünüyorum bu durum sizi ticari olarak oldukça zora sokar.
 
e-fatura sistemi kullanıyorlar ordan aldığımız faturayı banka dekontuna iliştiriyoruz euro tutarı ve tl tutarı yazmış oluyor böylece
 
Tamam durum böyle ise aldığınız faturayı gider olarak gösterebilirsiniz sonuçta ödeme yaptığınız banka dekontu da mevcut. Herhangi bir denetim esnasında açıklanamayacak bir durum söz konusu değil.
 
Direkt olarak faturayı çıktı alıp türkçe fatura gibi ticari mal alımı şeklinde defterinize kayda girilecek tek dikkat edilecek nokta fatura euro olarak kesildiği için fatura tarihinin bir önceki gününe ait merkez bankası döviz alış kurunu kur olarak esas almalısınız. Eskiden faturaları tercüme ettirip noterden yada ilgili konsolosluklardan tasdik etme zorunluluğu var idi. Fakat bu durumda kaldırıldı herhangi bir denetim esnasında denetim elemanının talebi üzerine gerekli görür ise tercüme ettirme zorunluluğu mevcut.

Anlayamadığım durum neden kayıtlarınıza almıyorsunuz o faturaları ben bu durumu garip karşıladım

Saygılarımla...
 
Muhasebecimiz yapılmadığını söyledi ondan dolayı birde kur olarak yazmaya gerek varmı bankadan çıka tl ve giden euro belli
 
Sizin bankanızdan çıkan tl nin bu durumda önemi yok kayıtlara alınırken fatura merkez bankası kuru üzerinden kayda alınır aradaki fark kur farkı geliri veya gideri olarak beyan edilir.

Saygılarımla...
 
Üst