Yurtdışı Hizmet Ft. Hk

kaan070608

Katkı Sunan Üye
Üyelik
16 Haz 2008
Mesajlar
153
Konum
aydın
arkadaşlar kolay gelsin.italyada mukim bir şirketten Türkiyede bir hafta eğitim hizmeti aldık.eğitim bittikten bize faturasını gönderdiler.1500 euro.şimdi bizim bu fatura ile ilgili kayıtlarımız ve kdv açısından sorumluluğumuz nedir.araştırmalarıma göre gelir vergisi açısından tevkifata tabi olmadığını öğrendik,eğitim süresinin 12 aylık süreçte 183 günü aşmadığı için.fakat kdv açısından nasıl bir yol ve kayıt yapmalıyız.teşekkürler.
 
Ynt: yurtdışı hizmet ft. hk

Kdv stopajı yapıp 2 nolu beyanname ile beyan etmelisniz. Hizmet ithalidir.
 
Ynt: yurtdışı hizmet ft. hk

teşekkürler sayın guroy.bize gelen fatura 1500 euro yani bizden olan alacakları TL olarak örn. 3.300 TL.diyelim.biz bu durumda 3.300 TL. artı kdv olarakmı kayıtlara almamız gerekiyor,ayrıca bir yerde okuduğuma göre 2 nolu kdv ile beyan edip ödediğiniz kdv yi aynı zamanda 1 nolu kdv beyannamesinde indirebirlisiniz diyor.doğrumudur.teeşkkürler.
 
Ynt: yurtdışı hizmet ft. hk

Doğrudur. Zaten KDV 2 beyanının usulu öyledir. 3300 euro üzerinden %18 kdv tahakkuk ettirip kdv 2 ile beyan edip ödeyeceksiniz . Sonra da bu ödediğiniz tutarı normal kdv beyanınızda indirim konusu yapacaksınız.
 
Ynt: Yurtdışı Hizmet Ft. Hk

kaan070608 ' Alıntı:
teşekkürler sayın guroy.bize gelen fatura 1500 euro yani bizden olan alacakları TL olarak örn. 3.300 TL.diyelim.biz bu durumda 3.300 TL. artı kdv olarakmı kayıtlara almamız gerekiyor,ayrıca bir yerde okuduğuma göre 2 nolu kdv ile beyan edip ödediğiniz kdv yi aynı zamanda 1 nolu kdv beyannamesinde indirebirlisiniz diyor.doğrumudur.teeşkkürler.
Bu rakamı italya ile aramzıdaki ikili vergi anlaşamsındaki stopaj oranına öre brütlendirip brüt rakam üerinden kdv ve stopaj hesaplamınız gerekiyor.İtalya ile olan anlaşmadaki oran % 10
 
Ynt: Yurtdışı Hizmet Ft. Hk

Hayır Türkiyede geçerli olan %18 genel oranla 3300*.18=594 yapmalısınız.
 
Ynt: Yurtdışı Hizmet Ft. Hk

endoplazmikretikulum ' Alıntı:
kaan070608 ' Alıntı:
teşekkürler sayın guroy.bize gelen fatura 1500 euro yani bizden olan alacakları TL olarak örn. 3.300 TL.diyelim.biz bu durumda 3.300 TL. artı kdv olarakmı kayıtlara almamız gerekiyor,ayrıca bir yerde okuduğuma göre 2 nolu kdv ile beyan edip ödediğiniz kdv yi aynı zamanda 1 nolu kdv beyannamesinde indirebirlisiniz diyor.doğrumudur.teeşkkürler.
Bu rakamı italya ile aramzıdaki ikili vergi anlaşamsındaki stopaj oranına öre brütlendirip brüt rakam üerinden kdv ve stopaj hesaplamınız gerekiyor.İtalya ile olan anlaşmadaki oran % 10
nguroy ' Alıntı:
Hayır Türkiyede geçerli olan %18 genel oranla 3300*.18=594 yapmalısınız.


Stopaj oranları yabancı ülkeler ile yapılan vergi anlaşmalarında yazmaktadır.İtalya ile olan anlaşmadaki oran üzerinden hesaplanacak stopajı ayrıca muhtasar beyanname ile bildirmelisiniz.
 
Ynt: Yurtdışı Hizmet Ft. Hk

sayın hakankrl muhtasar beyanname ile beyan edilecek bir vergi yok sanırım.sayın nguroy un cvbındaki gibi sadece kdv tahakkuk ettirip 2 nolu ile beyan edip 1 nolu ile indirmemiz gerekiyor.teşekkürler.
 
Ynt: Yurtdışı Hizmet Ft. Hk

KVK Madde 30/2 ve 31.maddeyi stopaj yönünden inceleyebilirsiniz.
 
Ynt: Yurtdışı Hizmet Ft. Hk

Yurtdışından Gelen Hizmet Faturalarında KDV ve Stopaj Sorunu

I- GİRİŞ

Türkiye'de yerleşik kişi ve kuruluşlar, yurt dışından mal ve hizmet ithal etmektedirler.

Yurt dışında yerleşik kişi ve kuruluşlardan hizmet ithal edilmesi,gümrükleme işlemine tabi olmayıp, hizmeti alan Türkiye mukimine, KDV ve Stopaj sorumluluğu getirebildiğinden mal ithaline göre farklılık
arz etmektedir.

Yazımızın konusunu, Türkiye'de yerleşik firmalar tarafından yapılan hizmet ithallerinden hangilerinin KDV ve Stopaj sorumluluğu kapsamında olduğunun ve sorumluluğa ilişkin usul ve esasların açıklanması
oluşturacaktır.

II- KDV AÇISINDAN

Bilindiği üzere KDV Kanunu'nun konusuna Türkiye'de yapılan işlemler girmektedir. İşlemlerin Türkiye'de yapılması aynı Kanun'un 6. maddesinde;

a- Malların teslim anında Türkiye' de bulunmasını,

b- Hizmetin Türkiye' de yapılmasını veya hizmetten Türkiye' de faydalanılmasını ifade etmektedir.

Kanun hükmünden hareketle hizmetin Türkiye'de yapılmasından; söz konusu işlemin Türkiye'de gerçekleşmesini anlamak gerekmektedir.

Hizmetten Türkiye'de yararlanılmasından ise, 17, 26 ve 30 Seri No.lu KDV Genel Tebliğleri'ndeki ifadelerden hareketle; "Türkiye'ye getirilen hizmet, Türkiye'deki firmanın Türkiye'deki faaliyeti ile ilgili ise, hizmetten Türkiye'de faydalanılmıştır; hizmet Türkiye'deki faaliyetlerle ilgili değilse, sonuçları Türkiye dışında doğuyorsa
Türkiye'de faydalanılmamıştır." şeklinde açıklamak mümkündür.

Konuya ilişkin olarak Maliye Bakanlığı'nın yayımlamış olduğu 15 seri no.lu KDV Genel Tebliği'nde, yurt dışından sağlanan hizmetlere ait KDV'nin hizmetten faydalanan yurt içindeki muhatap tarafından sorumlu sıfatıyla beyan edileceği açıklanmıştır. Dolayısıyla yurt dışındansağlanan ve KDVK'nın 1/2. maddesine göre hizmet ithali kapsamında değerlendirilen işlemlere ait KDV'nin, hizmetten yararlanan Türkiye'de mukim kişi ve kuruluşlarca sorumlu sıfatıyla verilecek olan 2. no.lu KDV beyannamesi ile beyan edilerek bağlı bulunulan vergi dairesine ödenmesi, 1 no.lu KDV beyannamesinde de gösterilerek indirilmesi mümkün olacaktır.

Faydalanma Türkiye'de olmak ve KDV'yi önleyen özel bir hüküm bulunmamak kaydıyla;

- Yurt dışından teknik hizmet, montaj hizmeti veya danışmanlık hizmeti alınması,

- Yurt dışından gayrimaddî hak alınması veya kiralanması (know-how,marka vs.),

- Yurt dışından kiralanmış menkulün (meselâ bir iş makinesinin) Türkiye'ye getirilip kullanılması,

- Yurt dışından yazılım hizmeti alınması,

- Yurt dışından tamir-bakım hizmeti alınması,

- Yurt dışından yapılan mal tedarikine bağlı vade farkları,

- Bir yurt dışı firmanın personeli olan kişinin, geçici süreyle Türkiye'de görev yapması gibi hizmetler KDV sorumluluğu gerektirmektedir.

Yurtdışından alınan bir hizmette KDV sorumluluğunun doğmaması için;

? Bu hizmet, KDV'nin konusuna girmeyen bir hizmet olmalıdır,

? Hizmet, Türkiye'ye ithal edilmemiş (Türkiye'de icra edilmemiş ve Türkiye'de faydalanılmamış) olmalıdır,

? İthal edilen hizmet, KDV istisnasına konu bir hizmet olmalıdır.

Yurtdışından alınan ve bu üç şartın sağlanamadığı tüm hizmetler, KDV sorumluluğu gerektirmektedir. Hizmeti yapanın mukimi olduğu ülke ile Türkiye arasında vergi anlaşması bulunması, vergi anlaşmalarının
KDV'ni kapsamaması sebebiyle, KDV sorumluluğunu etkilememektedir.

Örnek-1: Türkiye'de yapılacak bir binanın projesi Fransa'daki Y şirketine çizdirilmiştir. Proje çizimi Fransa'da yapılmış ve faturası Türkiye'ye gönderilmiştir. Fatura tutarı 100.000 Euro, hizmet faturasının alındığı tarihteki Euro kuru 2,0 TL'dir.
100.000 x 2,0 = 200.000 TL (Fatura Tutarı)

200.000 x 0,18 = 36.000 TL (%18 Sorumlu Sıfatıyla Hesaplanan KDV Tutarı)


------------------------------/---------------------------------

258 Yapılmakta Olan Yatırımlar 200.000

191 İndirilecek KDV 36.000

320 Satıcılar 200.000

360 Öd. Vergi ve Fon. 36.000

-----------------------------/-----------------------------------

Örnek-2: Türkiye'de üretilen mallara yurtdışında müşteri bulan bir yabancının yaptığı komisyonculuk hizmeti, yurtdışında cereyan ettiği ve faydalanma da orada gerçekleştiği için KDV sorumluluğu gerektirmemektedir.
 
Ynt: Yurtdışı Hizmet Ft. Hk

III- STOPAJ AÇISINDAN

Yurt dışında yerleşik kişi ve kurumların, Türkiye'de ki gerçek ve tüzel kişilere verdikleri hizmetler nedeniyle elde ettiği gelirler, vergi anlaşmalarında aksine hüküm olmaması kaydıyla Türkiye'de gelir veya kurumlar vergisine tabi tutulmaktadır. Yurtdışına yapılan bu ödemeler üzerinden KVK'nun 30. maddesi çerçevesinde BKK ile belirlenmiş oranlarda stopaj yapılmalı ve muhtasar beyanname ile beyan edilmelidir.

5520 Sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu'nun 30. maddesi kapmasında stopaj yapılabilmesi için;

? Hizmeti sunan yurt dışında mukim bir kurum olmalıdır.

? Yapılan hizmetin niteliği itibariyle Kurumlar Vergisi Kanunu'nun 30. maddesi kapmasında tevkifata tabi olması gerekir.

? İlgili ülke ile çifte vergilendirmeyi önleme anlaşması olmamalıdır veya vergi anlaşmasında stopajı engelleyici bir hüküm bulunmamalıdır.

Buna göre yurt dışından sağlanan;

? Elemanların ücretleri (yabancı bir kuruluşun elemanının Türkiye'deki bir firmanın personeli veya yöneticisi olarak çalışması "serbest meslek" kazancı olarak nitelendirildiğinden bu nedenle yabancı kuruluşa yapılan ödemeler KVK'nun 30. maddesi uyarınca stopaja tabidir.),

? Mühendislik, montaj, danışmanlık, eğitim hizmeti, özel yazılım yaptırılması, tercüme yaptırılması gibi serbest meslek hizmeti niteliğindeki hizmet bedelleri,

? Kiralama hizmeti karşılığında yapılan ödemeler (Finansal kira veya normal kira),

? Borç verme, mevduat ve benzeri fonlamalar karşılığında ödenen faizler,

? Yurt dışından yapılan mal tedarikine bağlı vade farkları,

? Telif, imtiyaz, ticaret unvanı, marka, know-how ve benzeri gayrimaddi haklar için ödenen bedeller veya kiralar, gibi, GVK'nın 94 veya KVK'nun 30. maddesi kapsamında bulunan ödemelerde, vergi anlaşmasında stopajı önleyen bir hüküm olmadığı sürece, gerekli oranlar üzerinden stopaj yapılması gerekmektedir.

Bununla beraber;

? Her nevi komisyon ödemeleri,

? Yurt dışında yapılan ilan veya reklam bedeli ödemeleri,

? Yurt dışında gerçekleşen taşıma bedeli ödemeleri,

? Sigorta primi ödemeleri,

? Yurt dışında yaptırılan fason iş bedeli ödemeleri,

? Gözetim ücreti ödemeleri,

? Yurt dışı seyahatlerde ortaya çıkan ödemeler (otel, lokanta, ulaşım, haberleşme vs.),

? Fuar katılım ücreti ödemeleri,

? Uydu kirası ödemeleri,

ile sair benzeri ödemeler, "ticarî" nitelikli olduklarından stopaj kapsamına girmemektedirler.
 
Ynt: Yurtdışı Hizmet Ft. Hk

Örnek-1: Türkiye'de tekstil sektöründe faaliyet gösteren Y A.Ş.'nin yurtdışındaki bir tekstil fuarına katılmak için fuarın gerçekleştiği İsviçre'de bir firmadan teknik hizmet ya da pazarlama danışmanlığı adı altında 10.000 ABD doları tutarında bir hizmet alımı yapmış ve hizmet bedelini Türkiye'den ilgili firmanın hesabına transfer etmiştir.
(1$=1,2 TL)

10.000 x 1,2 = 12.000 TL (Fatura Bedeli)

12.000 / 0,9 = 13.333 TL (%10[1] Stopaj ile Brüte götürülen Tutar)

13.333 x 0,1 = 1.333 TL (Stopaj Tutarı)

-----------------------------/-----------------------------

770 Genel Yönetim Giderleri 13.333

360 Öd. Vergi Ve Fon. 1.333

320 Satıcılar 12.000

----------------------------/-------------------------------

Örnek-2: Y A.Ş., dar mükellef bir kurum ile yaptığı lisans anlaşması uyarınca yıllık gayri safi hasılatının % 1'i oranında royalti ödemesinde bulunmayı taahhüt etmiştir. Anılan kurumun 2008 yılı cirosu 1.000.000 TL olup, 31.12.2008 tarihi itibariyle ödediği 10.000 TL royalti giderini sonuç hesaplarına intikal ettirmiştir.

10.000 / 0,8 = 12.500 TL (%20[2] Stopaj ile Brüte götürülen Tutar)

12.500 x 0,2 = 2.500 TL (Stopaj Tutarı)

12.500 x 0,18 = 2.250 TL (%18 Sorumlu Sıfatıyla Hesaplanan KDV)

-----------------------------------/-------------------------

770 Genel Yönetim Giderleri 12.500

191 İndirilecek KDV 2.250

360 Öd. Vergi ve Fon 4.750

360.01 S.S KDV

360.02 Stopaj

320 Satıcılar 10.000

-----------------------------------/--------------------------

Örnek 3: Türkiye'de ki Y A.Ş. Fransa'dan ithal ettiği makinenin kullanılmasına ilişkin ilgili firmadan eğitim hizmeti talep etmiştir. Fransa'dan gelen 7 kişilik ekip 15 gün süreyle Türkiye'de eğitim
vermişlerdir. Bu hizmet karşılığında Fransa'da ki firma 50.000 Euro tutarında fatura kesmiştir. Konuyu KDV ve stopaj açısından değerlendirdiğimizde[3];

- Hizmet yurt içinde verildiğinden sorumlu sıfatıyla KDV hesaplanması gerekmektedir. Ancak Türkiye ile Fransa arasında bulunan ÇVÖA gereği 183 günü geçmeyen serbest meslek faaliyetleri üzerinden stopaj hesaplanmayacaktır (7 x 15 = 105 , 105<183).

- Eğer bu hizmet, Türkiye ile ÇVÖA bulunmayan veya anlaşmada 183 gün şartı yer almayan bir ülkeden alınsaydı stopaj sorumluluğu da doğacaktı.


IV- SONUÇ

Hizmetten yurt içinden yararlanılmış ise, KDV'ne tabi tutularak vergilendirilmesi, hizmetten yurt dışından yararlanılmış ise KDV' ne tabi tutulmaması gerekmektedir. Hizmetin konusu ücret, serbest meslek, sair kazanç ve irat ise stopaja tabi tutularak vergilendirilmesi, hizmetin konusu ticari kazanç ise stopaja tabi tutulmadan giderleştirilmesi gerekir. Yurt dışına ödenecek hizmet bedeli net olup (sözleşmeye göre değişebilir), KDV veya stopajın hesabında hizmet bedelinin brüt tutarı dikkate alınmalıdır.

Stopaj konusunun ve oranların tespitinde Bakanlar Kurulu'nun 03.02.2009 tarihinde GVK 94, GVK Geçici 67, KVK 15 ve 30. maddelerinde yapmış olduğu değişikliklerinde göz önünde bulundurulmasını önemle hatırlatırız.[4]


Yazar:Yıldız ARSLAN*

E- Yaklaşım / Mayıs 2009 / Sayı: 197
 
Ynt: Yurtdışı Hizmet Ft. Hk

Yurt dışında mukim kişi ve kuruluşlardan hizmet alınması, gümrükleme işlemine tabi olmayıp, hizmeti alan Türkiye mukimine, KDV ve Stopaj sorumluluğu getirmektedir. Ancak, bu işlemler için ithal edilen hizmetin KDV?nin konusuna girmesi ve vergiden istisna edilmemiş olması gerekir. Ayrıca gelir ve kurumlar vergisi stopajı yapılabilmesi için de yapılan hizmetin GVK?nın 94. maddesi veya KVK?nın 30. maddesi uyarınca tevkifata tabi bir işlem olması ve aynı zamanda karşı ülke ile çifte vergilendirmeyi önleme anlaşması olmaması veya anlaşmada stopajı önleyici bir hüküm bulunmaması gerekir.
Belirttiğiniz hizmet ithali Sorumlu sifatı ile KDV ne tabidir. İtalya ile çifte vergilendirmeyi önleme anlaşması sebebiyle bir yılda 183 günü aşan hizmet bedellerinde stopaj vardır. Dolayısı ile 183 günü aşmamış ise stopaj olmayacaktır.

Anlaşmanın İmza Tarihi : 27/07/1990
Resmi Gazete Tarihi : 09/09/1993
Resmi Gazete No : 21693
Yürürlük Tarihi : 01/12/1993
Uygulama Tarihi : 01/01/1994
TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLE İTALYA CUMHURİYETİ ARASINDA GELİR ÜZERİNDEN ALINAN VERGİLERDE ÇİFTE VERGİLENDİRMEYİ ÖNLEME VE VERGİ KAÇAKÇILIĞINA ENGEL OLMA ANLAŞMASI

Madde 14
SERBEST MESLEK FAALİYETLERİ
1. Bir Akit Devlet mukiminin serbest meslek faaliyetleri veya bağımsız nitelikteki diğer faaliyetler dolayısıyla elde ettiği gelir, yalnız bu Devlette vergilendirilebilecektir. Bununla beraber, eğer bu faaliyetler diğer Devlette icra edilirse ve eğer:
a) Kişi bu diğer Devlette bu faaliyetleri icra etmek için sürekli kullanabileceği bir sabit yere sahip ise; veya
b) Kişi bu diğer Devlette, sözkonusu hizmet veya faaliyetleri icra etmek amacıyla 12 aylık herhangi bir kesintisiz dönemde, bir veya birkaç seferde 183 gün veya daha fazla kalırsa,
söz konusu gelir, aynı zamanda diğer Akit Devlette de vergilendirilebilir.

Böyle bir durumda, olayına göre, ya yalnızca sözkonusu sabit yere atfedilebilen gelir, ya da yanlızca bu diğer Devlette bulunulan süre içinde icra edilen hizmet veya faaliyetlerden elde edilen gelir, bu diğer Devlette vergilendirilebilir.
2. Bir Akit Devlet teşebbüsünün serbest meslek faaliyetleri veya benzer nitelikteki diğer faaliyetler dolayısıyla elde ettiği gelir, yalnız bu Devlette vergilendirilebilecektir. Bununla beraber, eğer bu faaliyetler diğer Devlette icra edilirse ve eğer:
a) Teşebbüs, bu hizmet veya faaliyetleri icra etmek üzere bu diğer Devlette bir işyerine sahip olursa; veya
b) Hizmetlerin icra edildiği süre veya süreler, herhangi bir kesintisiz 12 aylık dönemde, 183 günü aşarsa,
sözkonusu gelir, aynı zamanda bu diğer Akit Devlette de vergilendirilebilir.
Selam ve sevgiler
AHMET KIZIL karşılık verdi. [ 10/23/2009 2:49:42 PM]
 
Ynt: Yurtdışı Hizmet Ft. Hk

hakankrl ' Alıntı:
Stopaj oranları yabancı ülkeler ile yapılan vergi anlaşmalarında yazmaktadır.İtalya ile olan anlaşmadaki oran üzerinden hesaplanacak stopajı ayrıca muhtasar beyanname ile bildirmelisiniz.

Paylaşım için teşekkürler. Ben anlaşma içeriğini araştırmadım ama anlaşma hükümlerine göre işlem yapılması gerektiğini belirtmiştim. Anlaşma uyarınca 183 günü aşmadığı için stopaja tabi değil. Doğrudur.
 
Ynt: Yurtdışı Hizmet Ft. Hk

Merhabalar,
Tüm yazışmalarınızı okudum, gerçekten bütün arkadaşlar gayet aydınlatıcı ve mevzuat destekli cevap vermişler.

Fakat ben de ikili anlaşmaya göre Stopajdan söz edilemeyeceğini, buna karşılık 2 nolu beyan ile genel oranda KDV hesaplanılarak, KDV ödemesinin doğacağını düşünmekteyim.

"Yurt dışında yerleşik kişi ve kurumların, Türkiye'de ki gerçek ve tüzel kişilere verdikleri hizmetler nedeniyle elde ettiği gelirler, vergi anlaşmalarında aksine hüküm olmaması kaydıyla Türkiye'de gelir veya kurumlar vergisine tabi tutulmaktadır"

İtalya ile olan çifte vergilemeyei önelemey yönelik anlaşma hükümlerinde ise;

"Madde 23

ÇİFTE VERGİLENDİRMENİN ÖNLENMESİ


1. Çifte vergilendirmenin bu maddenin aşağıdaki fıkraları uyarınca önleneceği yönünde uzlaşılmıştır.

2. Türkiye yönünden ;

Bir Türkiye mukimi, bu Anlaşma hükümleri uyarınca hem Türkiye'de hem de İtalya'da vergilendirilebilen bir gelir elde ettiğinde, Türkiye, Türk vergi mevzuatının yabancı vergilerin mahsubuna ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla (bu hükümler Anlaşmanın genel prensiblerini etkilemiyecektir), bu kişinin gelirine isabet eden vergiden İtalya'da gelir üzerinden ödenen verginin mahsubuna müsaade edecektir.

Bununla beraber, sözkonusu mahsup, İtalya'da vergilendirilebilen gelir için, Türkiye'de mahsuptan önce hesaplanan gelir vergisi miktarını aşmayacaktır.

Bununla beraber, gelir unsurları, Türkiye'de, Türk vergi mevzuatı uyarınca lehdarın talebi üzerine nihai vergi tevkifatına tabi tutulduğunda, bahsedilen vergi için hiç bir mahsup hakkı verilmeycektir.

3. İtalya yönünden;

Bir İtalya mukimi, Türkiye'de vergilendirilebilir bir gelir unsuru elde ettiğinde, İtalya, söz konusu gelir unsuruna uygulanacak bu Anlaşmanın 2 nci maddesinde sayılan gelir vergilerinin belirlenmesinde, bu Anlaşmanın özel hükümleri aksini öngörmedikçe, sözkonusu gelir unsurları üzerinden alınan vergileri de kapsama alabilir.


Böyle bir durumda, İtalya Türkiye'de ödenen gelir vergisini mahsup edecek; ancak bu mahsup, sözkonusu gelir unsurları üzerinden gelir unsurlarının toplanması sonucu alınabilecek İtalyan vergisi miktarını aşmayacaktır.

Bununla birlikte, gelir unsurları İtalya'da, İtalyan vergi mevzuatı uyarınca, lehdarın talebi ile nihai tevkifat vergisine tabi tutulduğunda, bahsedilen vergi için hiç bir mahsup hakkı verilmeyecektir.
.
.
.
d) 12 nci maddede belirtilen gayrimaddi hak bedellerinin gayrisafi tutarının % 10'u."

Şimdi eğitim hizmetinin bir kurumdan alındığı varsayımından hareketle, Gelir Vergisi değerlendirmesi açısından Türkiye' de herhangi bir mükellefiyetin doğmayacağını düşünmekteyim. Fakat Sorumlu sıfatı ile KDV ödenmesi gerekmektedir kanaatimce.

Saygılarımla
 
Üst