Merhabalar,
Konulara tam hakim olamadığım için başlığı yanlış yere açmış olma ihtimalim var. Bunun için çok özür dilerim öncelikle.
Şöyle bir sorum olacak sizlere.
Yaklaşık 8 yıldır freelance olarak yazılım hizmeti veriyorum. Müşterilerimin büyük bir çoğunluğu yurtdışından. Kısa süre öncesine kadar Türkiye'de bulunan şirketimden fatura vb. işlerimi yürütüyordum ama özellikle Amerika'daki müşterilerimle faturalandırma konusunda sorunlar yaşadım ve ben de Türkiye'deki şirketimi kapatıp Amerika'da bir şirket kurdum. Ama şimdi de Türkiye'den ara sıra da olsa gelen işler için nasıl fatura keseceğimi bilemez oldum. Faturayı Türkçe mi oluşturucam, KDV vb vergi kalemleri ekleyecek miyim gibi sorular. Bu konuda bilgisi olan var mı acaba? Çünkü çevremde fikir almak istediğim çoğu muhasebeci bambaşka şeyler anlattı.
Bir de ülkemize gelir vergisi beyanında bulunmak için işlemleri kendim yapabiliyor muyum acaba?
İlginiz için şimdiden çok teşekkür ederim.
Konulara tam hakim olamadığım için başlığı yanlış yere açmış olma ihtimalim var. Bunun için çok özür dilerim öncelikle.
Şöyle bir sorum olacak sizlere.
Yaklaşık 8 yıldır freelance olarak yazılım hizmeti veriyorum. Müşterilerimin büyük bir çoğunluğu yurtdışından. Kısa süre öncesine kadar Türkiye'de bulunan şirketimden fatura vb. işlerimi yürütüyordum ama özellikle Amerika'daki müşterilerimle faturalandırma konusunda sorunlar yaşadım ve ben de Türkiye'deki şirketimi kapatıp Amerika'da bir şirket kurdum. Ama şimdi de Türkiye'den ara sıra da olsa gelen işler için nasıl fatura keseceğimi bilemez oldum. Faturayı Türkçe mi oluşturucam, KDV vb vergi kalemleri ekleyecek miyim gibi sorular. Bu konuda bilgisi olan var mı acaba? Çünkü çevremde fikir almak istediğim çoğu muhasebeci bambaşka şeyler anlattı.
Bir de ülkemize gelir vergisi beyanında bulunmak için işlemleri kendim yapabiliyor muyum acaba?
İlginiz için şimdiden çok teşekkür ederim.