Zaman Üzerine

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan kalyon
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

kalyon

Katkı Sunan Üye
Üyelik
30 Haz 2005
Mesajlar
287
Konum
izmir
http://www.metro-pol.com sitesinden zaman üzerine güzel bir yazı alıntı yaptım. umarım ilginizi çeker.

"Zaman yerine konması, geri döndürülmesi, yenilenmesi, depolanması, satın alınması mümkün olmayan bir kaynaktır.
Yapılacak her iş için zaman gereklidir. Zaman pahalıdır

İnsanın iletişim kapasitesi
İletişim ortamı Geçici hafızaya kayıt hızı Kalıcı hafızaya kayıt hızı
Duyma 640.000 b/s 2b/s
Tat koku Veri yok Veri yok
Dokunma 13.000.000 b/s 40 b/s
Gözle izleme 1.000.000.000 b/s 3.125 b/s
İnteraktif iletişim 88.000.000.000 b/s 2.750.000 b/s

İletişim cihazları kapasitesi
Ortam Veri akışı Debisi
Telefon 64.000 b/s 64 kb/s
Tv 5.000.000 b/s 5 mb/s
Hd tv 1.000.000.000 b/s 1 gb/s
Bilgisayar 10.000.000.000 b/s 10 gb/s

10 gb/s nin anlamı
160 telefon konuşması
1000 kitap sayfası
2000 tv kanalı
500 hdtv kanalı


Her 100 birim bilgi hangi yöntemle ne kadar akılda kalıyor, hatırlanabiliyor.

Hafızada kalma oranları
Metod %
Okuma 10
Dinleme 20
Resme Bakma 30
Film İzleme 50
Sergi Gezme 50
Tartışmaya Katılım 70
Konuşma Yapma 70
Sunum Yapma 90
Gerçek bir deneyi canlandırma 90
İnteraktif multimedya 90
Bir projeyi gerçekleştirme 90




Zaman bazen hızlı bazen yavaş geçer bu nedenle zamanı objektif (gerçek) ve subjektif (algılanan) zaman olarak ikiye ayırırız.
İstemek başarmak için gereklidir ama bitirmek için başlamak gerekir.
Objektif zaman ölçülebilen ve gözlenebilen bir zamandır.
Subjektif zaman ölçülmesi ve değerlendirmesi zor bir zamandır.

Zaman Tuzakları
· Plansızlık
· Öncelikleri belirleyememek ve sıralayamamak
· Ertelemek
· Kendini gereğinden fazla işe adamak
· Acelecilik
· Kırtasiyecilik ve verimsiz okuma
· Rutin ve gereksiz işler
· Açık kapı politikası (hayır diyememek)
· Gereksiz telefonlar
· Gündemsiz ve verimsiz toplantılar
· Kararsızlık
· Yetki verememek
· Dağınık masa ve büro düzeni

Planlama; planlama yapılmadığı takdirde işler zamanında bitmemekte ve bunun sonucunda işleri planlamaya zaman kalmamaktadır.
Dikkatli bir planlama iyi bir zaman yönetiminin temelidir
Yönetim planlama ile başlar ve en önemli aşamadır.

Öncelikleri belirleyememek ve sıraya koyamamak;
Hoşlandığımızı hoşlanmadığımızdan
Çabuk bitecek olanı uzun sürecek olandan
Kolay olanı zor olandan
Bildiğimizi bilmediğimizden
Acele yapılanı önemli olandan
Başkasının istediğini kendi seçtiğimizden
Yapamaya eğilimliyizdir.

Ertelemek; gerçekten önemli ve yaşamsal işlerle uğraşmaktan alıkoyan erteleme, kişinin kariyerini yıkabilecek, mutluluğunu bozacak, ve hatta hayatını kısaltacak, her alanda başarıyı önleyen, gizli gizli zarar veren bir alışkanlıktır.

Kendini gereğinden fazla işe adamak; işlerimizi verimli bir şekilde yapabilmemiz için fiziksel ve zihinsel olarak zinde kalmalıyız. Bu da ancak düzenli bir çalışma ile olur. Kendini gereğinden fazla işe adayan insanların ailesine, spora, gezmeye, ve diğer sosyal faaliyetlere ayıracak zamanları yoktur. Plansız iş yaptıkları için işe yaramayan işler, işkolik insanların zamanında önemli yer tutar. En kötü zaman tüketicileri çoğunlukla en çok ve en uzun çalışıyor görünebilirler. Ancak çok etkili değildirler. Çünkü bunlar zamanlarını iyi yönetemezler.


Acelecilik; bazı insanlar zaman baskısından hoşlanırlar, bunlar aceleci tavır takınarak kendilerini sürekli iyi bir şeyler yapmak zorunda hissederler. Bunlar A tipi kişilik olarak adlandırılır. Aceleci tavır zaman yönetimine ters düşer.

Kırtasiyecilik ve verimsiz okuma; çalışma masalarının üzerinde o an çalışılan konu ile ilgili olmayan değişik şeylerin bulunması dikkati dağıtır ve işin yavaşlamasına neden olur.

Rutin ve gereksiz işler; uzman kişinin yapacağı bir işi, konuya ilişkin bir fikri olmayan vasıfsız kişiler tarafından yapılacak hale getirilmesi rutin işlerdir.

Gündemsiz ve verimsiz toplantılar; yapılan her türlü toplantı zaman alıcıdır.
Sorun; gündemi belirlemeden yapılan, normal süresini aşan ve amacına ulaşmayan toplantılardır.

Kararsızlık; kararsızlık zaman ve para kaybına neden olduğu gibi moralsizliğede yol açar.

Hayır diyememek; eğer ilgilenebileceğinizden fazlasını üstlenirseniz, kaliteniz zarar görecektir.

Dağınık Masa; yorgunluk, verimsizlik, baş edememe hissi, stres ve hakimiyet yoksunluğu oluşturur, ayrıca yaşamınızı kısıtlar.

Başkalarından önce kendimizi yönetmeliyiz, kendimizi yönetmek zaman kontrolünün püf noktasıdır. Bu zaman konusunda etkili alışkanlıklar kazanmak ve bunları uygulamaktır. Hepimizin haftada 168 saati var, siz bu saatleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Zamanın yetmediğini, işimizin çok olduğunu söyler yakınıp dururuz. Eğer her gün Fazladan 2 saat verilse ne yaparız?

Zamanı iyi kullanmanın 3 yolu;
· Düşük öncelikli işleri ve ya faaliyetleri bırakmak
· Yaptığınız işte daha etkin olmak
· Bazı işleri devredebileceğiniz bir insan daha bulmak

Zamanı iyi kullanmanın bize kazandıracakları;
Kariyer planlaması
Okumak
İletişim
Dinlenme
Düşünme

Öncelikle olağan bir günümüzü not etmeliyiz. En azından her yarım saat için faaliyetlerinizi kaydedin (detaylı olsun). Örneğin ziyaretçilerinizin isimlerini yazın, süreyi ve sohbet konusunu kaydedin. Her faaliyet hakkında yorum yazın, bazı şeyler her zamankinden uzun mu sürdü? Niçin? Yarıda mı bırakmak zorunda mı kaldınız? Günün sonunda harcanan zamanı toplayın ve yorumunuzu da ekleyin.

En iyi zaman

Kendimize bir enerji çemberi çizmeliyiz, günün en iyi ve en verimli zamanını tesbit etmeliyiz.
Gün içersindeki en iyi en verimli zaman saat 9:00-11:00 arasıdır, diğer saat dilimlerinde ise verimlilik giderek düşmektedir.

Yapılacak işleri öncelik sırasına koymalıyız;
Kesinlikle yapılmalı
Yapılmalı
Yapılması iyi olur


Öncelikleri belirlemede ki kriterlerimiz, karar, görecelik, zamanlama


Kendimizi değerlendirelim;
· Enerjimin en yüksek zamanını biliyorum
· Günlük çalışmalarımı buna göre ayarladım
· Telefon görüşmeleri
· Sorumluluklarımı kapsayan bir özet yazdım
· Zamanımı öncelikler sırasına göre planladım
· Gelecek üç ay için amaç listesi hazırladım
· Uygunsuz ve gereksiz bütün işleri ortadan kaldırdım
· Etkinliği arttırmak için yollar aradım
· Her hafta neler başarmak istediğimi planladım
· Günlük yapılacaklar listesi hazırladım
· Ani işler için zaman bıraktım
· Her işi yapamayacağımı ve en iyi alternatifleri seçmem gerektiğini farkettim.

Planlama;
Zaman Çerçevem;1. uzun vadeli hedefler
2. kısa vadeli hedefler

Zaman kaybettiriciler;
Düzensizlik, hayır diyememek, geciktirme, beklemeler, aksaklıklar, ziyaretçiler, posta, dedikodu, gereksiz titizlik, kahve sohbetleri

Kişisel dosya sistemi kuarabilirsiniz;
· Projeler
· Anlık işler
· Kendini geliştirme
· Fikirler
· Arka plan bilgileri


Gecikmelerle mücadele;
· Bitirme tarihini belirleyin
· İlk önce sıkıcı olan işi yapın
· Şimdi yapın
· Ödüllendirme sistemi kurun
· İşleri küçük bölümlere ayırın
· Sizi uyaracak biriyle anlaşın.

Etkili zaman yönetimi için tavsiye;
· Hafta boyunca yapmak istediklerinizi listeleyin ve öncelik sırasına dizin
· Günlük yapılacaklar listesini önceliklere göre hazırlayın
· Listenizin başındaki işlere büyük bir dikkatle yaklaşın
· Başladığınız bir işi bir kerede tamamlayın
· Zamanınızı en iyi şekilde nasıl değerlendirebilirim diye kendinize sorun ve uygulayın
Unutmayın planlama kısıtlı zamanın stresinden kurtulmanın"
 
sn.kalyon bu anlamlı yazıyı bizlerler paylaştığınız için çok teşekkürler
 
Üst