SerhanSerhan
Tanınmış Üye
Vergi Dairesinden firmamıza yazı geldi “Zorunluluk kapsamında olunduğu halde eFatura uygulamalarına geçilmemesi hk” diye
Bizim nace kodumuz vergi levhasında “412002-IKAMET AMAÇLI BINALARIN INSAATI” ancak aynı zamanda 429102-SU VE SU ZEMİNİNİN TARANMASI VE TEMİZLENMESİ ve 310101 -BÜRO, OKUL, İBADETHANE, OTEL, LOKANTA, SİNEMA, TİYATRO VB. KAPALI ALANLAR İÇİN MOBİLYA İMALATI
Yani vergi dairesine kayıtlı 3 faaliyetimiz bulunmakta ana faaliyet olarak 412002 görünmekte diğer ikiside sicil kayıtlarımızda görünmektedir.
Firma 2016 yılında kuruldu aslında gerçek faaliyet konusu Mobilya İmalatı (310101 BÜRO, OKUL, İBADETHANE, OTEL, LOKANTA, SİNEMA, TİYATRO VB. KAPALI ALANLAR İÇİN MOBİLYA İMALATI) sonra 2018 yılında bir yapsat bina inşaat işi alınınca mütehaitlik belgesi almak için ana faaliyet kodumuzu 412002-IKAMET AMAÇLI BINALARIN INSAATI olarak değiştik ancak mobilya imalatı devam etmekteydi Bina inşaatı bitti ve daireler tamamen 2021 Mart ayında satıldı ve biz inşaat işi artık yapmıyoruz Mart 2021 den beri ancak sehven inşaat faaliyeti iptal edilmedi ancak fiilen inşaat işi yapılmamakta Örneğin 2022 de 4 fatura kesmişiz ve sadece mobilya imalat ile ilgili
2021 hasılatımız Kdv hariç 1.015.000 TL ve ana faaliyet 412002-IKAMET AMAÇLI BINALARIN INSAATI olduğu için sanırım bize Temmuz 2022 E fatura geçilmedi diye bu yazı geldi
Bu durumda biz ne yapmalıyız? Nasıl cevap vermeliyiz?
Ben öncelikle faaliyet değişim inşaat iptal dilekçesi yazıp faaliyeti iptal ettirip mi cevap yazmalıyım? Veya 2022 de düzenlenmiş faturaları mı ekleyip dilekçe yazmalıyım? Başına bu husus gelenler ne yaptı ve ne yapmalıyız?
Not: Bu yeni geçişler ile ilgili tebliğ 2022 de çıktı ancak biz 2022 de nace miz inşaat da olsa inşaat faaliyetimizi bırakmıştık fiilen inşaat ile ilgili fatura düzenlemedik ve yapmıyoruz Teşekkürler
Bizim nace kodumuz vergi levhasında “412002-IKAMET AMAÇLI BINALARIN INSAATI” ancak aynı zamanda 429102-SU VE SU ZEMİNİNİN TARANMASI VE TEMİZLENMESİ ve 310101 -BÜRO, OKUL, İBADETHANE, OTEL, LOKANTA, SİNEMA, TİYATRO VB. KAPALI ALANLAR İÇİN MOBİLYA İMALATI
Yani vergi dairesine kayıtlı 3 faaliyetimiz bulunmakta ana faaliyet olarak 412002 görünmekte diğer ikiside sicil kayıtlarımızda görünmektedir.
Firma 2016 yılında kuruldu aslında gerçek faaliyet konusu Mobilya İmalatı (310101 BÜRO, OKUL, İBADETHANE, OTEL, LOKANTA, SİNEMA, TİYATRO VB. KAPALI ALANLAR İÇİN MOBİLYA İMALATI) sonra 2018 yılında bir yapsat bina inşaat işi alınınca mütehaitlik belgesi almak için ana faaliyet kodumuzu 412002-IKAMET AMAÇLI BINALARIN INSAATI olarak değiştik ancak mobilya imalatı devam etmekteydi Bina inşaatı bitti ve daireler tamamen 2021 Mart ayında satıldı ve biz inşaat işi artık yapmıyoruz Mart 2021 den beri ancak sehven inşaat faaliyeti iptal edilmedi ancak fiilen inşaat işi yapılmamakta Örneğin 2022 de 4 fatura kesmişiz ve sadece mobilya imalat ile ilgili
2021 hasılatımız Kdv hariç 1.015.000 TL ve ana faaliyet 412002-IKAMET AMAÇLI BINALARIN INSAATI olduğu için sanırım bize Temmuz 2022 E fatura geçilmedi diye bu yazı geldi
Bu durumda biz ne yapmalıyız? Nasıl cevap vermeliyiz?
Ben öncelikle faaliyet değişim inşaat iptal dilekçesi yazıp faaliyeti iptal ettirip mi cevap yazmalıyım? Veya 2022 de düzenlenmiş faturaları mı ekleyip dilekçe yazmalıyım? Başına bu husus gelenler ne yaptı ve ne yapmalıyız?
Not: Bu yeni geçişler ile ilgili tebliğ 2022 de çıktı ancak biz 2022 de nace miz inşaat da olsa inşaat faaliyetimizi bırakmıştık fiilen inşaat ile ilgili fatura düzenlemedik ve yapmıyoruz Teşekkürler