fonradar

Zorunlu E Fatura Geçiş Yapmama Yazısı Vergi Dairesi

SerhanSerhan

Tanınmış Üye
Üyelik
2 Ara 2013
Mesajlar
1,485
Konum
istanbul
Vergi Dairesinden firmamıza yazı geldi “Zorunluluk kapsamında olunduğu halde eFatura uygulamalarına geçilmemesi hk” diye

Bizim nace kodumuz vergi levhasında “412002-IKAMET AMAÇLI BINALARIN INSAATI” ancak aynı zamanda 429102-SU VE SU ZEMİNİNİN TARANMASI VE TEMİZLENMESİ ve 310101 -BÜRO, OKUL, İBADETHANE, OTEL, LOKANTA, SİNEMA, TİYATRO VB. KAPALI ALANLAR İÇİN MOBİLYA İMALATI

Yani vergi dairesine kayıtlı 3 faaliyetimiz bulunmakta ana faaliyet olarak 412002 görünmekte diğer ikiside sicil kayıtlarımızda görünmektedir.

Firma 2016 yılında kuruldu aslında gerçek faaliyet konusu Mobilya İmalatı (310101 BÜRO, OKUL, İBADETHANE, OTEL, LOKANTA, SİNEMA, TİYATRO VB. KAPALI ALANLAR İÇİN MOBİLYA İMALATI) sonra 2018 yılında bir yapsat bina inşaat işi alınınca mütehaitlik belgesi almak için ana faaliyet kodumuzu 412002-IKAMET AMAÇLI BINALARIN INSAATI olarak değiştik ancak mobilya imalatı devam etmekteydi Bina inşaatı bitti ve daireler tamamen 2021 Mart ayında satıldı ve biz inşaat işi artık yapmıyoruz Mart 2021 den beri ancak sehven inşaat faaliyeti iptal edilmedi ancak fiilen inşaat işi yapılmamakta Örneğin 2022 de 4 fatura kesmişiz ve sadece mobilya imalat ile ilgili

2021 hasılatımız Kdv hariç 1.015.000 TL ve ana faaliyet 412002-IKAMET AMAÇLI BINALARIN INSAATI olduğu için sanırım bize Temmuz 2022 E fatura geçilmedi diye bu yazı geldi

Bu durumda biz ne yapmalıyız? Nasıl cevap vermeliyiz?

Ben öncelikle faaliyet değişim inşaat iptal dilekçesi yazıp faaliyeti iptal ettirip mi cevap yazmalıyım? Veya 2022 de düzenlenmiş faturaları mı ekleyip dilekçe yazmalıyım? Başına bu husus gelenler ne yaptı ve ne yapmalıyız?

Not: Bu yeni geçişler ile ilgili tebliğ 2022 de çıktı ancak biz 2022 de nace miz inşaat da olsa inşaat faaliyetimizi bırakmıştık fiilen inşaat ile ilgili fatura düzenlemedik ve yapmıyoruz Teşekkürler
 
Merhaba, keşke ileride şüpheye maruz kalmamak adına ihtiyari de olsa geçseydiniz. Kanatimce belirtdiğiniz gerekçeler ile birlikte süreyi göz önünde bulundurarak itirazınızı yapın derim.
 
Konunun daha önce farkına varanlar ve şüpheye düşenler,sayın URUM79'unda belirttiği gibi,ya faaliyetlerini güncellemişler ya da risk almamak adına e-defter geçişlerini yapmışlardır.
Sizin aslında yapmanız gereken,terk ettiğiniz faaliyetlerle ilgili vergi dairesinden nace değişikliğine gitmenizdi.Hattâ, sizde birde ana faaliyet konusu, bu..Dahada riskli..Ana faaliyeti bırakın,tali naceler içinde inşaat yazanlar bile "acaba bizde mi?" diye tereddüt yaşadılar. Ben bunu müdüre bizzat sormuştum.kesin cevap verememekle birlikte,"yapılmayan faaliyetleri nacelerden çıkarsınlar bence" diye cevaplamıştı.
O nedenle intin bir konu.eğer mali mühür elinizde varsa e-defter başvurunu yap derim. Ben dün bir firmaya (farklı bir gecikmeden dolayı) 01.01.2023 olarak başvuru yaptım.Çoğunluk, ceza gelmiyor dedi,ama gelse bile artık razı geleceğiz.Hazır önünüzde 3-4 gün var, mühür varsa elinizde hemen yapın. Ama yoksa,ne olacağını bende bilemiyorum maalesef.Bu durumda da tek ihtimal,anlattıklarınızı güzelce derleyip o yazıya cevap vermek olacaktır.
 
Vergi Dairesinden firmamıza yazı geldi “Zorunluluk kapsamında olunduğu halde eFatura uygulamalarına geçilmemesi hk” diye

Bizim nace kodumuz vergi levhasında “412002-IKAMET AMAÇLI BINALARIN INSAATI” ancak aynı zamanda 429102-SU VE SU ZEMİNİNİN TARANMASI VE TEMİZLENMESİ ve 310101 -BÜRO, OKUL, İBADETHANE, OTEL, LOKANTA, SİNEMA, TİYATRO VB. KAPALI ALANLAR İÇİN MOBİLYA İMALATI

Yani vergi dairesine kayıtlı 3 faaliyetimiz bulunmakta ana faaliyet olarak 412002 görünmekte diğer ikiside sicil kayıtlarımızda görünmektedir.

Firma 2016 yılında kuruldu aslında gerçek faaliyet konusu Mobilya İmalatı (310101 BÜRO, OKUL, İBADETHANE, OTEL, LOKANTA, SİNEMA, TİYATRO VB. KAPALI ALANLAR İÇİN MOBİLYA İMALATI) sonra 2018 yılında bir yapsat bina inşaat işi alınınca mütehaitlik belgesi almak için ana faaliyet kodumuzu 412002-IKAMET AMAÇLI BINALARIN INSAATI olarak değiştik ancak mobilya imalatı devam etmekteydi Bina inşaatı bitti ve daireler tamamen 2021 Mart ayında satıldı ve biz inşaat işi artık yapmıyoruz Mart 2021 den beri ancak sehven inşaat faaliyeti iptal edilmedi ancak fiilen inşaat işi yapılmamakta Örneğin 2022 de 4 fatura kesmişiz ve sadece mobilya imalat ile ilgili

2021 hasılatımız Kdv hariç 1.015.000 TL ve ana faaliyet 412002-IKAMET AMAÇLI BINALARIN INSAATI olduğu için sanırım bize Temmuz 2022 E fatura geçilmedi diye bu yazı geldi

Bu durumda biz ne yapmalıyız? Nasıl cevap vermeliyiz?

Ben öncelikle faaliyet değişim inşaat iptal dilekçesi yazıp faaliyeti iptal ettirip mi cevap yazmalıyım? Veya 2022 de düzenlenmiş faturaları mı ekleyip dilekçe yazmalıyım? Başına bu husus gelenler ne yaptı ve ne yapmalıyız?

Not: Bu yeni geçişler ile ilgili tebliğ 2022 de çıktı ancak biz 2022 de nace miz inşaat da olsa inşaat faaliyetimizi bırakmıştık fiilen inşaat ile ilgili fatura düzenlemedik ve yapmıyoruz Teşekkürler

Yazı gelmiş müracaatınızı yapın, şu andan itibaren yapacağınız NACE tashihi ile itiraz pek doğru değil. Ayrıca e-fatura kullanımı gerçekten birçok kolaylık sağlıyor. Çoğu limitler düşürüldü ve her işkolu da kapsam dahiline alınmak üzere çalışma yapılıyor. Başınız ağrımasın.
 
Üst