2013 Yılından İşlenmeyen Z Raporları

Üyelik
28 Ağu 2013
Mesajlar
2
Konum
osmaniye
2014 Yılı Nisan ayı sonundayız, 2013 Yılı başında defteri gelen 2. Sınıf mükellefimizin şube işyerine ait Z Raporlarını 2013 yılı başından beri işlenmek üzere muhasebeye vermediğini tespit ettik.

Mükellefin yeterince KDV devri var, şubede aylık 2000 TL civarı ciro oluyormuş. Düzeltme vermek istiyorum ama 2013 yıl sonuna ve 2014'e ait mi vereyim yoksa 2013 yılı ocak ayından başlayarak tün beyanları mı düzelteyim (incelemeye alınabilir diye) şaştım kaldım!

Önerileriniz nelerdir, yardımcı olursanız çok sevinirim.
 
Neyse o yeni bir usul icat etme hakkınız yok şubenin varlığını bilen meslek mensubuda niye z leri aramamış büyük ihmal var 2012 de muhasebeye vermişte 2013 de niye vermemiş art düşüncemi o şubenin sorumlusunun işverene gıcığımı var
işveren işi ile ilgilenemiyecek kadar meşgulmü görevliler görevlerini yapmamışlar izlenimi edindim cadı avı yapmak lazım başka olaylardada eksiklik çıkabilir.Bu anlayışla bu iş yürümez bu ekip acele iş alışverişinden boşanmalı o firmaya yeterince zaman ayıramıyrlar ayıracak birileri görev almalı diye düşünüyorum uyumsuz bir takım oluşmuş işler aksamış.İğneyi kendimize de batıralım ne dersiniz arkadaşlar.İyi çalışmalar.
 
Hasan Bey işverenin ve bizim ihmalimiz olduğu açık, o ayrı mesele...
Vergi Usul ve Gelir Vergisi Kanunu açısından en makul düzeltmenin ne olduğu konusunda yardım talep ediyorum. Konu ile ilgili daha önceden vergi dairesiyle muhatap olmuş arkadaşlar varsa bilgi verirlerse sevinirim.

Sn. ERCAY size katılmakla birlikte bu kadar uzun dönemin düzeltilmesi incelemeye konu oluşturur endişesindeyim, daha kolay halledebileceğimiz bir yol var mıdır? Şu anda bunu arıyoruz açıkçası.
 
Kanuna uygun tek yol her ay düzeltilmeli. Ayrıca yıllık beyanda da düzeltme gerekir. Geçi v. yıllık beyan verildiği için düzeltme yapılmaz.
 
VUK madde 352'ye göre ikinci sınıf tüccarlar için uygulanan birinci derecede usulsüzlük cezaları ile karşılaşacaksınız ve bu cezalar katlı olacaktır.

İyi Günler,
 
İşletme defteri demek az iş kapasiteli yer demektir.Buna rağmen nasıl atlanmış umarım günlük z raporları alınmıştır rapor almamakta cezaya tabi.Şubenin gideleri ve alımları gidere girdi ise hasılatlara pişmanlıkla düzeltme vermek lazım tamamı kar olarak karı arttıracaktı.Ygv de düzeltilebilir.Her hasılat döneminde beyan edilir 2013 gelirini 2014 ekleme şansınız yoktur denetim olsa bile ek beyanla düzelteceğinizden fark bulunamaz beyanınız kabul edilir.Pişmanlıkla çıkan vergi ve cezaları pişmanlık zammını izin verilen sürede ödemesi lazım aman atlamasın yoksa idare başa döner pişmanlık iptal olur ödenemeyecek miktarda cezalar olur pişmanlıkla düzeltme en ucuzu olur bence başka seçenek yok ben olsam pişmanlıkla düzeltme verirdim.Düzeltme yapmadan denetime alınırsa kayıtlarınız düzgün değil diye benzer işletmeler emsal alınarak re'sen tarhiyat yapılır bu çok daha büyük ceza olur .Defter yazıldı ise tadilattan sonra tekrar yazdırmak lazım umarım kalan sayfaları yeter bazı proğramlar gelir gider aynı sayfaya yazıyor.Muhasebe ciddi bir iştir bence her kesce ciddiye alınmalı.Poslu satış şubede varsa bunlardaki 45 nolu satır uyumsuzluğu çabuk ortaya çıkıyor buradan yakalanma ihtimali var.İdare vergi payı ile işletmelere ortaktır.Payınını eksik hesaplandığını düşünürse her zaman denetime alabilir.31.1.2014 günü bir müşteri gece 21.12 de satış yapmış pos kullanmış o posta gün sonu yapamamış sistem çalışmamış ertesi gün yapmış.Bankadan gelen ocak ektrasında bu hasılat yoktu gib sistemindede yoktu normalde ertesi aya eklenir.Ocak kdv verene kadar gib sistemine hep baktım eksik hasılat var bizde gib sistemine uyduk verdik banka şubat bildirimlerine eklemiş ama satış ocakta olduğu için gib sistemine düzeltme vermiş bize bildirmedi.Sonradan gib isteminde düzeltmeyi gördüm süre bitmişti düzeltmedim şubatıda ocaktan sarkan hasılat olmadan beyan ettik gib sistemide öyle idi.22.4. de bir telefon ocak ayında hasılatınız eksik düzeltme verin aslında biz ocak ayına o satışın faturasını kestik kayıtlara aldık açık hesap olarak işledik ve 1.2 de alacaktan pos ile tahsilat olarak kayıt ettik ama idere bilmiyor ve eksik satış var düzelt diyor.Neyse sadece 45 satırı düzelttik belgelerimizi verdik inceleyecekler inanmazlar ise defterleri isteyecekler.İdare isterse 45 nolu satırdaki hatayı 3 ayda bulabiliyor sizdede poslu satış şubede varsa 45 nolu satır eksik kalmışsa çabuk bulunur.En iyisi hepimize yapabileceğimiz kadar iş galiba fazlası hataları çoğaltıyor.Geçmiş olsun.İyi çalışmalar.
 
Üst