fonradar

Ankara YMM Odasının Yeni TTK Denetimi Konulu Raporunun Düşündürdükleri

Ynt: Ankara YMM Odasının Yeni TTK Denetimi Konulu Raporunun Düşündürdükleri

Neden bir muafiyet olması gerektiği konusunu anlayamıyorum ben.

Sınavda muafiyete kesinlikle karşıyım. spk denetçisi de, ymm si de, smmm si de sınava girmeli.
 
Ynt: Ankara YMM Odasının Yeni TTK Denetimi Konulu Raporunun Düşündürdükleri

Arkadaşlar;

TÜRMOB ve Odalarımızın icraatlarına ve daha önce çıkartılan kıyaklar karşısında gösterdiği duruşa katılmadığımı belirttim.

Ancak tespit edilen son durum meslek örgütlerininde gidecek yol olmadığını acı bir şekilde görmeleri. Stajerzade zaten konuyu toparlamış sorduğu sorularla cevabı dolaylı olarak vermiş.

1.) Lisan mezunu olmayan SMMMM konusu / Eğitim durumundan dolayı zaten denetim yapamayacaklar,
2.) Siyasi ve mesleki rant / Hiç şüpheniz olması ellerinden geleni yapacaklar
3.)Denetim şti lerde SMMM olmaması / çok doğru SPK lisansı sahiplarinin bir çoğu SMMM veya YMM ruhsatına sahip değiller, olanlar ise çok az, dolayısıyla konuda ehil arkadaşlarımız bir adım öne çıkacak.
4.) Kıyak genç YMM durumu/ hepiniz çok iyi biliyorsunuzki hizmet alımı hususnda firmalarınız veya müşterileriniz (ciddileri tabiiki) kaliteli hizmet alımı hususunda çok seçiciler dolayısıyla seleksiyon kaçınılmaz olacak.
5.) Mesleği başka şekilde katagorize etmek sonun başlangıcı olacaktır. Meslek kendi içinde bölünüp farklı ünvanlar ortaya çıkacak, ve birlik maalesf olmayacaktır. (böl parçala yönet)

Saygılarımla;
 
Ynt: Ankara YMM Odasının Yeni TTK Denetimi Konulu Raporunun Düşündürdükleri

ne yazık ki tartışmalarda eksik kalan görünmez kısımlar çoğunlukta ve kurumların daha doğrusu kurumlardaki yetkililerin görüşleri de çok az öğrenilebilmekte biz meslek mensupları olarak nasıl bir pazarla karşı karşıya kalacağız?öngörülen gelir hangi aralıklarda olacak ve meslek mensupları arasında iş bölümü ve hasılatın paylaşımı nasıl olacak?
iç denetim uygulamaları ,
outsourcing uygulamaları ,
meslek mensupları arası hizmet alışverişi uygulamaları ve birbirlerini vekil kılma (tevkil vb.) uygulamaları;
olası avukatlık kanunu değişikliği ile avukatlıkta uzmanlaşmaya gidilmesi durumunda smmm'lik sonrası hukuk yüksek lisans veyahut doktora eğitimi sonrası uzmanlaşılarak vergi avukatlığı uygulaması,
olası yine hakim ve savcılık kanunları değişikliği neticesi hakim ve savcıların deneyimli avukatlardan temini durumunda smmm'lik sonrası vergi avukatı olmuş hakim savcı adaylarının durumu,
olası yasal düzenleme neticesi kolluk kuvvetlerinde(örneğin mali şube vb.) sözleşmeli smmm çalıştırılması uygulamaları,
bağımsız dış denetim uygulamaları,
vergi uygulamaları ,
bilirkişilik uygulamaları,
sosyal güvenlik müşavirliği uygulamaları,
dış ticarette uygulanan hakem uygulamasının iç ticarette uygulanması,
finansal aracılık uygulamaları,
kredi dereceleme uygulamaları,
halka arz uygulamaları,
ymm'lerin olası mali noterlik uygulamaları,
üst kurul denetim uygulamaları,
yabancı meslek mensuplarının pazara dahil olması ve smmm'lerin yurtdışında akredite olma uygulamaları,
olası kamu adına sözleşmeli denetim uygulamaları,vb
birçok konuda uygulama alanları acilen tanımlanmalı ve ilgili kurumlar nezdinde sözleşmeli meslek mensubu çalıştırılması olası ise (örneğin sözleşmeli olarakvergi denetimi,yerel yönetimlerin denetimi,sayıştay denetimi vb.) ilgili kurumlar ile protokoller düzenlenmeli ve türmob meslek mensuplarını bu konularda neyi nasıl yapması gerektiğini anlatacak yönetmeliklerin hazırlanması ve örnek etik kararlarının çıkması gerekir ::)
ne yazık ki bir çok seminer ve sempozyumda bu konular üstünkörü geçilmekte ve gri alan olarak kalmakta bu konuların daha da netleşmesi gerekir ::)
 
Ynt: Ankara YMM Odasının Yeni TTK Denetimi Konulu Raporunun Düşündürdükleri

Birleşin kurumsallaşın güçlenin mesajları da zannediyorum bu sebeplerle veriliyor.

fakat yine büyük çoğunluk izlemede..

hadi bakalım yakında yayımlanmaya başlar 2cil mevzuat.
 
Ynt: Ankara YMM Odasının Yeni TTK Denetimi Konulu Raporunun Düşündürdükleri

Son on gün içinde bireysel tepkilerimin bir kısmını forumlara diğer kısmını da oda ve birlik yöneticilerine taşıdım.
SONUÇ;
1-Istanbul-İzmir ve Bursa odalarının konuya olan hakimiyeti zayıf olup tamamen politiktir.
2-Odalarımız kesinlikle korkuyor.Şıkıştıkları an konuyu Kanun'lara aktarıyorlar.İktidarı suçluyorlar.
3-Ortak olarak, belirledikleri bire bir telefon görüşmelerinden mümkün olduğunça toplantı kartviziti ile kaçınıyorlar.
4-3568 sayılı yasaya eklenen 9/a geçici maddesinin cevabını net olarak veremiyorlar.
Yeni TTK ocak 2011 ayında borçlar kanunu ile birlikte yayınlandı.
Maliye bakanlığı Mart 2011 ayında 9/a şeceğini devreye sokarak bin'e yakın maliye çalışanını Özel YMM yaptı.
Maliye bakanlığı temmuz 2011 tarıhınde vergi denetim kurulu'nu devreye soktu.
Kasım 2011 ayında Kamu gözetimi Muhasebe denetim standartları kurulu Maliye bakanlığının uhdesine aldı.
Bagımsız denetim,esas konusunda yıpratılmış,politikleştirilmiş ve kanunun ruhundan ayrıştırılmıştır.
SMMM'ler yeni kurulun yönetmelikleri ışığında, gösterilen yolda bedava kamu hizmeti sunmaya başlayacaklardır.tıpkı YMM'lere sunulan hizmetlerin değişik bir türevi şeklinde.

Bir mıh bir nal kaybettirir.
Bir nal bir at kaybettirir.
Bir at bir savaş kaybettirir.

Seçtiklerimizin bize sunduğu budur.O mıh'a meslekdaşlar sahip çıkamamıştır.

Saygılarımla,
 
Ynt: Ankara YMM Odasının Yeni TTK Denetimi Konulu Raporunun Düşündürdükleri

eczacılar birliğinin eczacılar için yaptığı çalışmalara lütfen siteslerinden bakıp bir gözatın,
barolar birliğinin avukatların hakkını nasıl koruduğuna da bir göz atın lütfen...
bir de türmob a bakın, yani şimdi hep aynı noktaya temas ediyorum ancak, bağımsız denetim noktasında smmm lerin insiyatifi elinden kaçırmasında en büyük etken türmob dur. zamanında bilinçlendirme yapmadığı, siyasi baskı oluşturmadığı, işi eline yüzüne bulaştırdığı için,kıdemli bir baş denetçi meslek mensubu abimiz şöyle demişti "iyiki bu bağımsız denetim işi türmoba verilmedi, bağ denetçi belgelerini 10.000 TL ye satışa çıkarırdı.." doğru dediğine inanıyorum, türmob meslek mensubunu afedersiniz ama "yolmak" peşinde, ta stajdan itibaren, ben stajdayken bize zorunlu cd göndermişlerdi, 380,00 TL, iktisat fakültesi mezunu adama cd de iktisada giriş dersini anlatıyorlardı...maksat öğretmek değil, para almak...şimdi meslek için en önemli dönem noktasında, meslek mensubu yalnız kaldı...yapacak pek bişey de yok kanımca....kaldı ki spk bağ denet yetkisini alan meslek mensuplarımız içinde, saha da çok iş imkanı da yok (spk alanıda), çünkü deneyim istiyorlar, 4 büyük olarak belirtilen denetim firmaları, zaten ünv yeni bitiren mezunları istihdam ediyor, onları hem yetiştiriyor, hemde belirli bir zamanda smmm sınavlarını kazanmaları için de süre veriyor, kazadıktan sonra stajları yine çalıştıkları firmada yaptırılıyor ve 4 sene sonra yetişmiş bağımsız denetçi olarak istihdam ediyor, kuzenimden biliyorum....
umarım hayırlısı olur bizim için...
 
Ynt: Ankara YMM Odasının Yeni TTK Denetimi Konulu Raporunun Düşündürdükleri

deeper_blue ve diğer arkadaşlara bilgilendirmeleri için teşekkür ederim.
 
Ynt: Ankara YMM Odasının Yeni TTK Denetimi Konulu Raporunun Düşündürdükleri

Buradaki arkadaşların çoğu faydalı katkılarda bulunuyorlar Taxtotax, Fruıt Juıce, Metesserdar, Hamdi Levent ve DeeperBlue. Daha ismini sayamadığım diğer arkadaşlar. Ancak Önder beyin katkılarını daha somut buluyorum. Bu yüzden forumun Bağımsız denetim sorumlusu yada moderatörlüğüne öneriyorum. Diğer başlıkların sorumluları var. Bence bu bölümün de olmalı. Ben Önder bey diyorum. Tabi ki kabul ederse ancak başka bir önerisi olan arkadaş ta varsa beraber kararlaştıralım derim. Forum yönetimine sunalım Tabiki son kararı onlar verecek. Benim önerim bu. Herkese iyiçalışmalar
 
Ynt: Ankara YMM Odasının Yeni TTK Denetimi Konulu Raporunun Düşündürdükleri

birde şu konu bağımsız denetim firmalarında ymmm ortak olma zorunluluğu varmı, yani sadece smmm ler kurabilcekmi, birde smmm tek başına bağımsız denetim firması kurabilcekmi, kuararsa aynı zamanda büroculuk faaliyetine devam edebilcekmi tabi burda aynı firmanın hem defterlerini tutup hemde denetimini yapamıcak.
 
Ynt: Ankara YMM Odasının Yeni TTK Denetimi Konulu Raporunun Düşündürdükleri

sanırım bu kadar kamuda ymm olan üstadalara bu haklar boşa verilmedi daha önceden belli sanırım paylaşılımış artık biz smmm arkadaşlarda noter çıraklığı artık ymm çıraklığı yapacaz sanıırım
 
Ynt: Ankara YMM Odasının Yeni TTK Denetimi Konulu Raporunun Düşündürdükleri

artık 2.mevzuatı yayınlasalarda artık herkez yoluna baksa tatlandırdıkca tatlandırdılar paramı vercez bağışmı yapcaz sınavmı olacaz artık ne ise herkez yorgun
 
Ynt: Ankara YMM Odasının Yeni TTK Denetimi Konulu Raporunun Düşündürdükleri

serhat durmus ' Alıntı:
birde şu konu bağımsız denetim firmalarında ymmm ortak olma zorunluluğu varmı, yani sadece smmm ler kurabilcekmi, birde smmm tek başına bağımsız denetim firması kurabilcekmi, kuararsa aynı zamanda büroculuk faaliyetine devam edebilcekmi tabi burda aynı firmanın hem defterlerini tutup hemde denetimini yapamıcak.


2.cil mevzuatta sınırlı sorumlu mesleki şirketleşme modeli getirilerek meslektaşların daha kolay birleşmeleri ve bir çatı altında toplanmaları sağlanabilir.Mesleki Şirketleşme ,Kurumsallaşma ve de ortak iş yapma kültüründeki eksiklikleri gidermek için hem smmm 'lere hem de odalara görevler düşmektedir.Teorik olarak tek başına bürosu olan bir smm defterini tuttuğu şirketler hariç olmak üzere bağımsız denetim işi alabilecektir.Ticaret kanununa göre tek kişi bağımsız denetim faaliyeti yapabilse de bilgi teknolojileri ,risk yönetimi ,kurumsal yönetim gibi daha birçok konuda danışmanlık hizmeti vermek ve bu konular da tek başına piyasada iş almak mümkün olamayacaktır.Mesleki Uzmanlaşmaya gitmek kaçınılmaz olacaktır.

Karamsar bakanlar açısından;(Muafiyet muktesap haklar ve piyasanın işleyiş sürecinin aksamaması bakımından zorunlu olsa da )Muafiyetlerin geniş tutulacağını ve de belli ölçekli firmaların piyasadaki büyük denetim şirketleri ve ymm 'ler tarafından paylaşılacağı , smmm'ler içinse bağımsız denetçi olma standartlarının zorlu süreçlere tabi tutulabileceğini düşünenlerde vardır.
Büyük denetim şirketleri büyük şehirlerde ve orta ölçekli kentlerde bölünmeye ve de küçülmeye giderek mobilize olma stratejisini gütmeye başlamışlardır.Organizasyonlarının hedefi en alt birimlere kadar ulaşmaktır.Bu dönemde yeni personel alımlarını hızlandırmışlardır.Personeli kendi içinde eğiitmelere tabi tutmaktadırlar.Yakında sizin defterinizi tuttuğunuz şirketlere talip olma stratejisi güdeceklerdir.Bu da sektörde denetim tecrübesi olmayan smmm bürolarının yeni iş bulamama ve eski müşterilerini kaybederek kapanmasına neden olabilecektir.

İyimser bakanlar açısından;
Meslekteki dönüşümü kavrayan ve bu alandaki tüm kaynaklara ulaşma ve okuma zahmetine girenler ve de boş durmayıp kendini değişime adapte etmeye çalışanlar,mesleki şirketleşmeyi ve kurumsallaşmayı düşünenler, piyasada yer tutma şansını yakalayabileceklerdir.
 
Ynt: Ankara YMM Odasının Yeni TTK Denetimi Konulu Raporunun Düşündürdükleri

Denetim ile ilgili TTK 400. maddeyi okuduğunuzda herşeyin yerli yerinde olduğunu,yapılan düzenlemenin açık ve net olduğunu göreceksiniz.Ancak anladığım kadarı ile bu madde okunmadan yapılan yorumlar konu ile ilgili odaklanmayı da sulandırıyor.Bundan dolayı maddeyi alıntıladım;
MADDE 400- (1) Denetçi, ancak ortakları, yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir unvanını taşıyan bir bağımsız denetleme kuruluşu olabilir. Orta ve küçük ölçekli anonim şirketler, bir veya birden fazla yeminli mali müşaviri veya serbest muhasebeci mali müşaviri denetçi olarak seçebilirler. Bağımsız denetleme kuruluşlarının kuruluş ve çalışma esasları ile denetleme elemanlarının nitelikleri Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan, Bakanlar Kurulunca yürürlüğe konulacak bir yönetmelikle düzenlenir. Aşağıdaki hâllerden birinin varlığında, yeminli mâlî müşavir, serbest muhasebeci mali müşavir, bağımsız denetleme kuruluşu ve bunun ortaklarından biri ve bunların ortaklarının yanında çalışan veya bu cümlede anılan kişilerin mesleği birlikte yaptıkları kişi veya kişiler, ilgili şirkette denetçi olamaz....

O kadar net ve açık.
Buradaki olay bağımsız denetimin büyük ölçekli şirketler için bir şirket şeklinde olacağı,küçük ve orta ölçekli şirketler için bir veya birden fazla bağımsız denetçiden oluşabileceğidir.
YMM ve SMMM 'ler denetim şirketi kurabilirler.Bireysel denetçilik yapabilirler.
Şekil ve usulunu de Sanayi ve ticaret bakanlığı tarafından hazırlanan bakanlar kurulunca yürürlüğe konulacak bir yönetmelik ile düzenlenir şeklindedir.
660 sayılı KHK ile Ticaret bakanlığının yetkileri iptal edilmiş ve kurulan kurumun sorumluluğu maliye bakanlığına verilmiştir.
TTK'nın konu ile ilgili maddesi incelendiğinde denetim'in şimdilik sınırı anonim şirketler için geçerlidir.
Şimdi de bekleyelim görelim safhasına gelinmiştir.
Meslek odalarının konuya olan ilgisizliği neticesinde,
3568 sayılı yasaya eklenen geçici 9.cu maddesi için mesleki bir kamuoyu üretilememiştir.Bu 2008 yılında gerçekleştirilmiştir.Zamanımızdaki en büyük sorun bu maddenin eklenmesidir.
KGMSDK'nun açıklayacağı yönetmelikleri bekleyelim anlayışı kesinlikle yanlıştır.Asıl şimdi bu konu ile ilgili yoğun bir konferans ve forumların olması lazımdır.Tartışma forumlarında yapılacak değerlemeler,bakış açıları ve yorumlar kurulun alacağı karar ve uygulamaları etkileyecektir.Yönetmeliklerde yer alacak olan taraflı zihniyeti tarafsızlaştıracaktır.
Siyasi kaygıların ötesinde meslek ruhunu oluşturmanın zamanı gelmiştir.Bu duruşu tüm meslek mensuplarımızın göstermesi gerekmektedir.Oda başkanlarımızın tavırlarını netlemeleri,oda üyelerinin mesleki destekleri ile mümkün olacaktır.Stajyeri ile,sm ile smmm ile YMM ile duruşumuzu netlemeliyiz.Neticede TURMOB bu desteği arkasında gördüğü takdirde yönetmeliklerin oluşmasında daha güçlü olacaktır.
Taşların yerine oturmasına az kalmıştır.
Sistemin geliştirilmesi bizlerin görevidir.
Saygılarımla,
 

Benzer konular

Üst