Apartman Temizliği Ve Çöp Alma Sigorta Durumu

Üyelik
1 Eki 2017
Mesajlar
4
Konum
k.maraş
iyi günler belki bu kondu daha öncede açılmış olabilir ama ben tam bilginemedim ve istediğim cevabı alamadım. 16 dairelik bir apartmanda ikamet etmekteyiz. Kapıcı dairesi yok. başka yerde sigortalı olarak çalışan bir kişi haftada bir temizlik ve akşamları çöp alıyor. Apartmanda ikamet etmiyor başka bir yerde sigortalı temizliği haftada bir kere yapıyor ama istediği bir günde. sigorta da yaptırmak istemiyor. Biz bu durumda ne yapabiliriz. Cezalı duruma düşermiyiz. Bu şahsa bir tutanak imzalatsak kendi isteği ile çalıştığı sigortalı olmak istemediği meydana gelecek durumlarda bir hak talep etmeyeceği diye bu bizi kurtarırmı. Yardımcı olursanız sevinirim teşekkür ederim.
 

keremcem

Tanınmış Üye
Üyelik
5 Ara 2007
Mesajlar
5,808
Konum
izmir
İşverenin, sigortasız işçi çalıştırmak gibi bir lüksü-seçeneği yok. Bu işverene kabnunlarla yüklenen bir zorunluluk.
O kişi çöpleri toplarken bir denetleme olsa ve bu işi yaptığı tesbit edilse, alacağınız hiç bir yazı bina olarak sizleri sorumluluktan kurtarmaz.
Ya sigorta yapacaksınız, ya o kişiyi çalıştırmayacaksınız.
 
Üyelik
1 Eki 2017
Mesajlar
4
Konum
k.maraş
Sizide rahatsız ediyorsam özür dilerim. Bir sorum daha olacak. Peki binada kimse yöneticilik yapmak istemiyor yönetim istifa etti kimsede defteri almak istemiyor defter ortada. Ben resmiyette yönetici değilim daire sakinleri aidatı getirip bana veriyor bende temizlik, elektrik vs ödemeleri yapıyorum bir sıkıntı olduğu zaman nasıl bir durum olur bilgilendirirseniz sevinirim
 

keremcem

Tanınmış Üye
Üyelik
5 Ara 2007
Mesajlar
5,808
Konum
izmir
Çöplri toplayan sigortasız çalıştırdığınız kişi ile ilgili bir sıkıntı olursa mı?
Hep birlikte gelen cezaları ve çıkan sgk prim borçlarını ödersiniz.
 
Üyelik
24 Kas 2017
Mesajlar
2
Konum
İzmir, Menemen
Yönetici istifa etti ve seçiminde sıkıntı var ise siz veya kat maliklerinden biri en yakın sulh hukuk mahkemesine başvurup hakimin müdahalesini talep edin. Sonradan oluşacak sıkıntıların önüne geçersiniz.
 
Üyelik
18 Ocak 2018
Mesajlar
1
Konum
istanbul
Merdiven Temizliği

iyi günler belki bu kondu daha öncede açılmış olabilir ama ben tam bilginemedim ve istediğim cevabı alamadım. 16 dairelik bir apartmanda ikamet etmekteyiz. Kapıcı dairesi yok. başka yerde sigortalı olarak çalışan bir kişi haftada bir temizlik ve akşamları çöp alıyor. Apartmanda ikamet etmiyor başka bir yerde sigortalı temizliği haftada bir kere yapıyor ama istediği bir günde. sigorta da yaptırmak istemiyor. Biz bu durumda ne yapabiliriz. Cezalı duruma düşermiyiz. Bu şahsa bir tutanak imzalatsak kendi isteği ile çalıştığı sigortalı olmak istemediği meydana gelecek durumlarda bir hak talep etmeyeceği diye bu bizi kurtarırmı. Yardımcı olursanız sevinirim teşekkür ederim.

Merhabalar.

Bu konuda aslında yapanız gereken iş basittir. Tek yapmanız gereken bir merdiven temizliği şirketi ile çalışmanızdır. İstanbul da iseniz sizlere önerim ...
LİNK VERMEK YASAKTIR.

Bu sayede personelin sigortası gibi problemleriniz söz konusu olmayacaktır. Siz firma ile bir sözleşme imzalayacaksınız ve bu sözleşme sayesinde yasal olarak hiç bir sorumluluğun altında olmayacaksınız.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Day-Dream

Tanınmış Üye
Üyelik
16 Ağu 2012
Mesajlar
1,534
Konum
İstanbul
Sulh hukuk mahkemesinden yönetici istemenin 16 daireli bir apartman için maliyeti ne olur ? Mahkemeden atanan yöneticiye aylık ne ödenmesi gerekir acaba ortalama ?

Yukarıdaki mesaj reklam olsa da bu tip hizmetlerin dış kaynak kullanılarak sağlanması mantıklı ama mesela bu firma faturayı kime kesecek, ödenmezse tek tek bütün malikleri mi icraya verecek , sözleşmeyi kimle yapacak gibi..
 
Üyelik
10 Ocak 2018
Mesajlar
10
Konum
İstanbul
Ev hizmetlerinde çalışan kişilerin sigortalılığı çalıştıkları kişi yanında ay içinde 10 günden az veya 10 gün ve daha fazla olmak üzere toplam kaç gün çalışıldığına göre ikiye ayrılıyor.

Ayda 10 günden az çalıştıran kişiler artık işveren sayılmıyor. Dolayısıyla, işyeri bildirgesi, sigortalı işe giriş bildirgesi, aylık prim ve hizmet belgesi ve işten ayrılış belgesi gibi belgelerin düzenlenmesine gerek kalmıyor. Bunun yerine, kolay bir bildirimle günlük 2,10 TL prim ödeyerek çalıştırdıkları kişiyi iş kazası ve meslek hastalığına karşı sigortalatmış oluyorlar.
Sigorta tescili yapıldıktan sonra ödenmesi gereken prim tutarı günlük asgari ücretin %2'si üzerinden hesaplanıyor. Bu primi ödediğinizde gündelik temizlikçinizi iş kazası ve meslek hastalığı kapsamında sigortalatmış oluyorsunuz.

Bildirim nasıl yapılıyor?

Doğrudan kuruma, 5510 kısa mesaj servisiyle veya internetten başvuru olmak üzere üç yöntem mümkün ve üçünde de kısa bir form ile hızlıca bildirimi yapabiliyorsunuz.

Doğrudan SGK'ya giderek veya posta ile göndererek başvurduğunuza, aynı kişiyle çalışmaya devam ettiğiniz sürece tekrar bildirim yapmanıza gerek kalmıyor. 5510 kısa mesaj servisinden veya www.turkiye.gov.tr üzerinden ise başvurunuzu 10 dakika gibi kısa bir sürede SGK'ya gitmeye gerek kalmadan yapabiliyorsunuz. Bu şekilde yaptığınız bildirim çalıştırdığınız belli bir güne özel oluyor ve çalıştırdığınız her gün için ayrı bildirim yapmanız gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Üyelik
17 Eyl 2018
Mesajlar
1
Konum
OLTU
10 günden az çalıştırma

Apartman merdiven temizliği , ev hizmetlerine giriyor mu? 10 günden az çalıştırdığımızda işveren sayılmama durumumuz bunun için geçerli mi? Çalışanla sözleşme imzalayacak mıyız?
 
Üyelik
28 Şub 2019
Mesajlar
5
Konum
İstanbul
Şunu merak ediyorum
Bizde haftada 1 gün gelen biri var onu sigortalayacağız. SMS ile yapılıyor deniyor. Apartman yöneticisi kendi telefonundan kaydetse tüm apartmanın sorumluluğu kalkıyor mu acaba?
 

keremcem

Tanınmış Üye
Üyelik
5 Ara 2007
Mesajlar
5,808
Konum
izmir
Yonetici sadece kat malikleri adına o işi yapandır, vekildir . Kat malikleri tam sorumludur .
 

Benzer konular

Üst