Aracılık Sözleşme Girişi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan mes_ar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mes_ar

Tanınmış Üye
Üyelik
23 Mar 2007
Mesajlar
2,078
Konum
İSTANBUL
Merhaba arkadaşlar, artık aracılık sözleşmeleri muhtasar tahakkuku alındığı anda otomatik olarak iptal ediliyormuş. Bugün bir muhtasar göndermeye kalktığımda bu uyarıyı aldım ve internet vergi dairesinden giriş yaparak bu mükellef için 01-07/10/2015 tarih ve numaralı bir aracılık sözleşmesi girişi yaparak beyannamemi gönderdim. Şimdi bu durumda benim bu sözleşmeyi ayrı olarak kağıt ortamında yapmama gerek var mı, odanın sözleşme girişine girmeme gerek var mı? Bir cezaya maruz kalmak istemiyorum, aracılık sözleşmesi yapan arkadaşlardan cevap bekliyorum, iyi çalışmalar.
 
01.07.2015 - ARACILIK SÖZLEŞMESİ DUYURUSU

Vergi Usul Kanunu 405 No'lu Genel Tebliği kapsamında mükellefler ile Meslek Mensupları Arasında Münferit Beyanname göndermek amacı ile yapılan ARACILIK SÖZLEŞMELERİ 01.07.2015 tarihinden itibaren tek beyanname/bildirim olarak gönderilebilir. Yapılan Sözleşmenin iptali beyanname veya bildirimin onaylanarak tahakkuk fişinin kesilmesi ile birlikte program tarafından otomatikman gerçekleştirilecektir.
 
Sayın, mes_ar aynı durumu basit mükellefiyetden gerçek usule geçen müşterim için yaşamıştım. Bu duyuru nun hemen akabinde aracılık sözleşmesini iptal edip GİB üzerinden olması gereken şekilde sözleşmemi GİB portalından düzenledim. Sözleşmelerin her yıl yenilenmesi gerektiğinden hareketle kağıt üzerinden ve oda sözleşmeleri sisteminden herhangi bir değişiklik yapmadım.
 
Üst