Aylık Prim Hizmet Belgesinde Meslek Kodu Yazılmaması

günizi

Katkı Sunan Üye
Üyelik
30 May 2007
Mesajlar
121
Konum
izmir
Aylık Prim Hizmet Belgesinde Meslek Kodlarını düzenli olarak yazmamıza rağmen, birkaç personelde hiç kod yazılmadığını farkettim. Bu konuda 2012 yılında yayınlanan bir makalede idari para cezası olmayacağı belirtilmekte. Konuyla ilgili düşünceleriniz nelerdir acaba? Aranızda sorun yaşayan, ceza ödeyen veya iptal-ek vermek zorunda kalan üstatlar oldu mu?

Teşekkürlerimle...
 
Meslek kodu uygulaması Sosyal Güvenlik Kurumu'nun 5502 sayılı Kanunun'dan aldığı yetkiye dayanarak uygulamaya geçirdiği bir sistmemdir. Yani 5510 sayılı Kanun'a dayanarak uygulamaya geçirilmiş bir sistem değildir. Dolayısıyla 5510 sayılı Kanun'da herhangi bir idari para cezası öngörülmemiştir. Cezaların kanuniliği ilkesinden hareketle şu anda herhangi bir idari para cezası uygulanamaz. Uygulamada da herhangi bir idari para cezası uygulanmamaktadır. İlerde yasal bir düzenleme yapılmış olsa dahi yürürlüğe girdiği tarihten sonraki durumları içereceğinden dolayı bir problemle karşılaşmazsınız.
 
Ek:
Aylık prim ve hizmet belgesi Kurumca belirtilen şekilde ve usulde düzenlenmemiş diyerek, iptal ve ek aphb yoluna gidilmesi durumuda olabilir ancak bu hususun zorlama bir yorum olacağı kanaatindeyim.
 
Kurum hiç bir sekilde ipc de kesemez, iptal/ek de isteyemez. Zaten form ek:9 bakarsanız orada meslek kodu diye bir alan yok. Kısaca şu an bilgi amaçlı (malum mesleğe göre pek durumunu uygulamaya geçirmeye çalışıyorlar) olarak doldurulmakta.
 
Son bir ek :)
Aylık prim ve hizmet belgesi için Kurum uygulamada istemiyor da istediler diyelim iptal ve ek aphb, bu durumda da herhangi bir idari para cezası uygulanmayacaktır. Ama damga vergisi çıkacaktır.
 

Benzer konular

Üst