Aylık Prim ve Hizmet Belgesinde İşçi Çıkışının Gösterilmemesi

Üyelik
12 Ara 2012
Mesajlar
3
Konum
İstanbul
Mağazadan fabrikaya nakli yapılan işçinin giriş ve çıkış işlemleri sgk dan yapıldı fakat aylık prim ve hizmet belgesi verilirken işçinin çıkışını göstermeyi unuttuk. Düzeltme işlemini nasıl yapabiliriz yada cezai yaptırımı nedir yardımcı olabilir misiniz?
 
Bizimde başımıza gelmişti.

SGK'ya konuyu açıkça ifade eden bir dilekçe ile başvuruda bulunursanız sorun hallolur.

Saygılar,
 
İlgili Döneme ait prim belgesi süresinde verilmiş ancak personelin işten çıkış tarihi yazılmamış;

-Konuyu anlatan dilekçe ile sorun çözülmüyor ise;

-Yasal süresi içinde ise e-bildirge üzerinden sadece bu personele iptal verilip yeniden bu personele ek olarak bildirge verilebilir.

-Yasal süresi dışında yani izleyen ayın 23 den sonra iptal ve ek bildirgeler kağıt ortamında verilmek zorundadır.

-iptal bildirgesinden dolayı ipc uygulanmıyor. Ancak Damga vergisi ödenmektedir.
 
İlgili Döneme ait prim belgesi süresinde verilmiş ancak personelin işten çıkış tarihi yazılmamış;

-Konuyu anlatan dilekçe ile sorun çözülmüyor ise;

-Yasal süresi içinde ise e-bildirge üzerinden sadece bu personele iptal verilip yeniden bu personele ek olarak bildirge verilebilir.

-Yasal süresi dışında yani izleyen ayın 23 den sonra iptal ve ek bildirgeler kağıt ortamında verilmek zorundadır.

-iptal bildirgesinden dolayı ipc uygulanmıyor. Ancak Damga vergisi ödenmektedir.

e-bildirgeyi vereli 10 gün olmadığı için sistemden kişinin iptalini yapıp, ek olarak tekrar girişini yaptık. cezası sadece damga vergisi ve patrondan fırça :) sorun bu şekilde çözülüyor. Dilekçe göndermeye gerek yok bilgilerinize...
 
E-bildirgeyi vereli 10 gün olup olmamasıyla ilgisi yok.. o 10 günlük süreç.. işten çıkış bildirgesi ile ilgili.. E-bildirge üzerinden verdiğiniz APHB'sinde ki düzeltmeler.. takip eden ayın 23'üne kadar ek olarak yapılır.. o tarihe kadar yapılan düzeltmelerinde herhangi bir sıkıntı yoktur yoktur.. sadece D.V. ödersiniz..
 
ya bizde eylül ayı bildirgesinde 2 tane işçimizin işe giriş bildirgesini yaptığımız halde aylık prim ve hizmet bildirgesinde göstermeyi unuttuk..
şimdi ne yapmamız gerekir. not: eylül ayında toplam 5 tane işçimiz vardı. biz 2sini göstermeyi unuttuk
yani onayladığımız eylül ayı prim ve hizmet belgesini iptal edip yenidenmi yapıcaz
nasıl bir yol izlememiz gerekir
 
Önceki bildirgenizi iptal etmenize lüzum yok, ayın 23 üne kadar internetten ek bildirge düzenleyerek sadece o 2 kişinin primi tahakkuk ettirmelisiniz.
 
Hayır, ceza söz konusu değil ama, ek bildirge demek; ek damga vergisi demek.
 
Üst