firmada banka kredili olarak traktör satılmaktadır. Bütün müşteri bankadan daha fazla kredi alabilmek için (örneğin bankalar fatura bedelinin %80 vermekteler )faturayı yüksek fiyatla düzenlenmemizi aksi taktirde alış veriş yapılamamakta yüksek düzenlenen faturada gerçekte % 5 lerde olan kar marjını %11 lere çıkarmakta ve firma yüksek miktarlarda peşin vergi ödemektedir. ayrıca firma satışı yapılan traktörün plaka masraflarını karşılamakta fakat plaka müşteri adına belgelendiği için bu masrafı gider olarak gösteremiyor. ayrıca bankalar düzenlenen ve verilen her kredi için %2 gibi komisyon almakta fakat dekontu müşteri adına düzenliyorlar. dolayısı ile her traktörde 1.800,00YTl ile 2.500,00Ytl gideri firma indirim konusu yapamıyor.gerçekte olmayan bir karlılık olmakta ve firma zor durumda kalmaktadır. Bu giderleri yasal bir çerçeveye nasıl getiriz banka kredileri proforma fatura ile çözüllebilmektemidir. bu konuda bilgisi olan yada bu tür sorun yaşayan arkadaşlardan bilgi istiyorum . Saygılar kolaylıklar dilerim.