fonradar

Başka Şehir Şube Çalışan

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan mes_ar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mes_ar

Tanınmış Üye
Üyelik
23 Mar 2007
Mesajlar
2,046
Konum
İSTANBUL
Merhaba arkadaşlar, merkezi İstanbul'da bulunan bir vakfın Konya'da şubesi bulunuyor. Şubede çalışmak üzere bir kişinin işe girişi yapılacak. Şube de daha önce çalışan olmadı. Konya sgk için işyeri bildirgesi hazırlanıp işe giriş verilirse, İstanbul muhtasarıyla Konya'da çalışanın Sgk sı bir arada yapılabilir mi?
 
Merhaba arkadaşlar, merkezi İstanbul'da bulunan bir vakfın Konya'da şubesi bulunuyor. Şubede çalışmak üzere bir kişinin işe girişi yapılacak. Şube de daha önce çalışan olmadı. Konya sgk için işyeri bildirgesi hazırlanıp işe giriş verilirse, İstanbul muhtasarıyla Konya'da çalışanın Sgk sı bir arada yapılabilir mi?
Evet.
Merhaba arkadaşlar, merkezi İstanbul'da bulunan bir vakfın Konya'da şubesi bulunuyor. Şubede çalışmak üzere bir kişinin işe girişi yapılacak. Şube de daha önce çalışan olmadı. Konya sgk için işyeri bildirgesi hazırlanıp işe giriş verilirse, İstanbul muhtasarıyla Konya'da çalışanın Sgk sı bir arada yapılabilir mi?
1 Sıra No.lu Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliğinin “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin verileceği vergi dairesi” başlıklı 6 ncı maddesinde;

“(1) 193 sayılı Kanunun 98/A maddesiyle verilen yetkiye istinaden Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin verileceği yetkili vergi dairesi;

  • Vergi kanunlarına göre vergi kesintisi yapma yükümlülüğü bulunanlar için yaptıkları ödemeler veya tahakkuk ettirdikleri kazanç ve iratlar ile bunlardan kestikleri vergileri ödeme veya tahakkukun yapıldığı,
  • Vergi kanunlarına göre yapmış oldukları ödemelerden vergi kesintisi yapmaya mecbur olmayanlar ile vergi kesintisi yapmaya mecbur oldukları halde kesintiye tabi ödemesi bulunmayan ve çalıştırdıkları sigortalıların prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini beyan etme zorunluluğu olanlardan; kazancı basit usulde vergilendirilenler için gelir vergisi yönünden mükellefiyetinin, gerçek kişiler için ikametgâhının ve gerçek kişiler dışında kalanlar için ise kanuni merkezi/işyerinin bulunduğu, yer vergi dairesidir.
Birden fazla vergi dairesinde gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunanlar için sigortalıların prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini içerecek şekilde verilecek olan Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin verileceği yetkili vergi dairesi, çalışanların ücret ödemeleri üzerinden yapılan gelir vergisi kesintisinin beyan edileceği yer vergi dairesidir.” açıklaması yer almaktadır.

Yukarıdaki açıklama çerçevesinde, sigortalıların prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini içerecek şekilde verilecek olan Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini çalışanların ücret ödemeleri üzerinden yapılan gelir vergisi kesintisini beyan ettiğiniz vergi dairesine vermeniz gerekmektedir.

Çalışanların ücret ödemeleri Istanbul merkezden yapılıyorsa sigortalıların prime esas kazanç ve hizmet bilgileri ile vergi kesintilerini içeren Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini de merkezinizin bağlı olduğu yetkili vergi dairesine vermeniz gerekmektedir.

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini Konya’daki yetkili vergi dairesine verebilmeniz için ise şubede çalışanların ücret ödemelerinin şubeden yapılıyor olması ve bu ücret ödemeleri üzerinden yapılan gelir vergisi kesintisinin beyan edileceği yetkili vergi dairesinde gelir(stopaj) vergisi mükellefiyetinin bulunması gerekmektedir.

Aynı mükellef için farklı vergi dairelerinde iki ayrı aracılık sözleşmesi imzalanıp yetki verilebileceği gibi; Konya’daki şubede çalışanların ücret ödemelerinin şubeden yapılıyor olması ve bu ücret ödemeleri üzerinden yapılan gelir vergisi kesintisinin beyan edileceği yetkili vergi dairesinde gelir(stopaj) vergisi mükellefiyetinin bulunması halinde ayrı bir “Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi” düzenlenmesi ve 1 Sıra No.lu Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği kapsamında sisteme bilgi girişi yapılması suretiyle Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Konya’daki yetkili vergi dairesine verilebilir.
 
Üst