Belirsiz Süreli İş Sözleşmesi Hk.

Üyelik
22 Ağu 2005
Mesajlar
2
Merhaba;

2 ay önce bir firmanın personel müdürü olarak işe başladım. Firma uzun yıllardır faaliyette. Ancak şimdiye kadar personel özlük işlerine muhasebe departmanı bakmış.

Firmada özlük dosyalarını düzenlemeye başladığımda tüm personel için belirsiz süreli iş sözleşmeleri hazırladım. Ancak personellerden bazıları sözleşmeleri imzalamaktan kaçınmakta ve imzalamamaktalar.

Sözleşmenin mutlaka özlük dosyasında olması gerekirken personel imzalamıyorsa ne yapmalıyım. Bunun yasal bir yaptırımı var mı?


Konu başlığında büyük harf kullanmak yasaktır. Lütfen mesaj yazmadan önce Forum Kuralları'nı okuyunuz. (ADMIN)
 
hemen her firmada karşımıza çıkan bir durum. insanlara bir evrak imzalatmak istediğinizde, sanki iş akdine son verecekmişsiniz gibi tepki gösterip, imza etmekten imtina edebilirler. ki eğitim seviyeleri belli seviyenin altında bazı kişiler için bu durumu çok da yadırgamamak lazım. zira iş akitlerine kıdem ve ihbar ödemeksizin son verileceği düşüncesine kapılabilirler.

bu durumda en güzel yol firma tepe yöneticisi ile hatta mümkünse firma sahibi ile birlikte, işçileri toplayıp durumu güzelce izah etmeniz, işçilere dosyaları düzenlediğinizi, ceza yememek için rutin evrakların dosyalara konulması gerektiğini açıklamaktır. son olarak da akdin bir suretinin de işçiye verileceğini belirtirseniz, kafalarındaki soru işaretleri ortadan kalkacaktır.
 
Ahmet BALCI' Alıntı:
hemen her firmada karşımıza çıkan bir durum. insanlara bir evrak imzalatmak istediğinizde, sanki iş akdine son verecekmişsiniz gibi tepki gösterip, imza etmekten imtina edebilirler. ki eğitim seviyeleri belli seviyenin altında bazı kişiler için bu durumu çok da yadırgamamak lazım. zira iş akitlerine kıdem ve ihbar ödemeksizin son verileceği düşüncesine kapılabilirler.

bu durumda en güzel yol firma tepe yöneticisi ile hatta mümkünse firma sahibi ile birlikte, işçileri toplayıp durumu güzelce izah etmeniz, işçilere dosyaları düzenlediğinizi, ceza yememek için rutin evrakların dosyalara konulması gerektiğini açıklamaktır. son olarak da akdin bir suretinin de işçiye verileceğini belirtirseniz, kafalarındaki soru işaretleri ortadan kalkacaktır.

bende zaten imzalatmaya başlamadan önce aynen söylediğinizi yaptım. sözleşmeleri ilan panoma asıp personeli topladım ve izahatda bulundum. ancak yinede imzalamamakta direnenler mevcut.

bu durumun yasal bir yaptırımı olup olmadığını merak ediyorum. bildiğim kadarıyla bizim sözleşmeyi dosyada bulundurma mecburiyetimiz var.
 
sözleşme ispat unsuru olup belirsiz süreli iş sözleşmelrinin dışında yazılı olmasına gerek yoktur. ama müfettişlerin yapmış olduğu denetlemelerde ayrıca istenmektedir
 
Sözleşme imzalamaktan imtina eden personele,sözleşmeyi imzalası gerektiğini yazılı olarak tebliğ edersiniz,hala imzalamıyor ise iki şahit huzurunda bu tebliği yaparsınız,imzalamadığını tebliğin alt kısmına tutanak şeklinde yazarak iki şahit'in imzasını alırsınız.Bu tutanakları özlük dosyalarında saklayarak gerektiğinde müfettişe gösterebilirsiniz.
Daha garanti bir yol; noter vasıtasıyla iş sözleşmelerini imzalatabilirsiniz,(noteri iş yerinize getireceksiniz.) imzalamayan personellerle ilgili notere tespit tutanağı tutturursunuz.
 
Yalnız yanılmıyorsam yeni giren personel için bu sözleşme zorunlu eski çalışan içilere çalışma şartlarını bildiren bir yazı vermek yeterlidir. Sözleşme yapılmasına gerek yoktur.
 
Üst