Büro açılışı

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UFRS
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
U

UFRS

Ziyaretçi
Arkadaşlar sonunda ofis açıyorum açılış işlemlerini yapıyorum bu aralar yok yere usulsüzlük yemeyeyim 1 2 bilmediğim nokta var yardımcı olursanız sevinirim

Odadan Sicil kaydı alınıp vergi dairesine işe başlama bildirilip yoklama kağıdı ile tekrar odaya gidilip kaşe başvuru yapılıyor çalışan listesine kayıt olunuyor

Ayrıca defter tasdik tarihi işe başlama tarihinden önce veya aynı gün olması gerekiyor


Bilmediğim konu kira kontratının tarihi defter tasdik tarihinden öncemi sonramı olmalıdır veya aynı tarih mi olmalıdır veya belli bir süresi varmıdır
 
Ynt: Büro açılışı

Kira kontratı işe başlama tarihinden önce olabilir, mantıken sonra olamaz sanırım, işyeri olmadan nasıl işe başlama verilecek gibi..
 
Ynt: Büro açılışı

aynı tarih olması en garanti hareket tarzı, ancak öncesi olması da (kontratın D.V. beyan süresi gözden kaçmamalı) sorun olmaz. işe başlamadan önce işyeri tutulup gerekli tadilat ve donatılar tamamlandıktan sonra işe başlama verilebilir.
 
Ynt: Büro açılışı

Bence kira kontratı ile işe başlama tarihi aynı olmalı. Serbest Meslek Kazanç defteri de bu tarihten önce tasdik ettirilmeli. Çünkü iş yeri kiralamak serbest meslek faaliyetine başlama göstergesidir. deferin de faaliyete başlamadan önce tasdik ettirilmesi gereklidir. Kira kontratı ile ilgili Damga vergisini, işe başlama bildirgesini vereceğiniz zaman vergi dairesinde tahakkuk ve tahsil edip dosyanıza eklemenizi istiyorlar.
 
Ynt: Büro açılışı

Kira kontratının düzenlenme tarihinden çok sonra faaliyete başlayacak yani işe başlama verecekseniz 15 günlük süre içerisinde damga verginizi yatırabilir işe başlama evraklarını verdiğiniz zaman da tahakkuk ve alındısını ekleyebilirsiniz.Ben büro açtığım zaman 15/07 de büromu tutmuş 01/08 e kadar damga vergimi yatırdım ve 15/08 de de işe başlamamı vermiştim.Büronuzu tuttuğunuz anda hemen işe başlayacaksınız diye bir kural yok..
 
Ynt: Büro açılışı

Merhaba ;

Eğer işe başlamanız 15.08 ise kiralamış olduğunuz işyerinizin 15.07-15.08 arası kiradan dolayı muhtasar beyanını nasıl çözdünüz ?
 
Ynt: Büro açılışı

muhasebe ' Alıntı:
Merhaba ;

Eğer işe başlamanız 15.08 ise kiralamış olduğunuz işyerinizin 15.07-15.08 arası kiradan dolayı muhtasar beyanını nasıl çözdünüz ?

Muhtasar beyanı üç aylık herhalde ekim ayında verilmiştir.
 
Ynt: Büro açılışı

Merhaba ;

Olabilir ama , Ekim ayında verilen muhtasar beyanname 7.8.ve 9.ayları içerir. Arkadaş işe başlama tarihim 15.08 demiş ama 15.07 dan kira kontratı var.

15.07 -15.08 arasını o yüzden sordum.
 
Ynt: Büro açılışı

cevaplar için teşekkür ederim ben 01.03.10 da işyerini tuttum
02.03.10 da defter tasdikini yaptım birkaç gün sonrada 02.03.10 tarihli işe başlama bildirimini yaptım hayırlısı bakalım :)
İşyeri tutulmadan işe başlanmaz veya kendi mülkümde herhangibir zaman işe başlayabilirim mantığını kullandım diğer türlüsü mantıklı olmayacaktır
 
Ynt: Büro açılışı

Günaydın,

Evet Sn.Akın Subaşının ifade ettiği üzere ekim ayında 3 aylık olarak verdim muhtasarı.Vergi dairesiyle görüştüm herhangi bir problem olmayacağını söylediler sonuçta kiranın tamamı üzerinden stopaj yatırdım kimsenin bir kaybı yok..
 
Ynt: Büro açılışı

Arkadaşlar,bir konuda fikrinizi almak istiyorum.İnşallah bende büro açacağım,hatta yarın gidip mal sahibine depozitoyu vereceğim.Tabi malum,büronun içinde boya işleri,büro mobilyaları,muhasebe programı gibi durumların halledilmesi için hemen açılışı veremeyeceğim. Kiranında zaten bankadan ödenmesi gerekiyor.Kira kontratındaki tarih olayını nasıl ayarlamalıyım?Neler yapmam gerekli başlangıçta?Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Ynt: Büro açılışı

Kiranın başlangıç tarihi o kadar önemli değil açılış için. Zaten burdada açıkladığın gibi tadilatı falan filan birsürü işi var, bu durumlarda senin neden kiranın başladığı tarihle işe başlamayı verdiğin tarih arasında fark olduğunu açıklıyor. Senin burada dikkat etmen gereken levha gibi, meslek mensubu olduğunu belirtir kartvizit gibi işe başladığını belirtir işlemlere girişmemen. Sen sözleşmeni yap tadilatını bitir eşyalarını hazırla ondan sonra serbest meslek defterini al notere onaylattır ve git vergi dairesine bildirimde bulun.
Şimdiden hayırlı olsun.
 
Ynt: Büro açılışı

Tadilat süresince alınan faturalar ne olacak? Mesela, kişi 2009 aralık ayında bir dükkan kiralasa, tadilat masraflarına ilişkin aralık/2009 faturalarını alsa, ocak/2010 da açılışı verse alış faturaları ne olacak vb.....

Kiranın bankadan geçmesi şartı ile kişi tadilat amaçlı işyerini kiralasa, oturacağı ayın kirasını bankadan yatırsa kişi serbest meslek erbabı olsa kayıtlarda bu tutar nasıl görünecek vb.....

Açlışı verin, gelen yoklamaya tadilat yapılmadığını belirtin. Eğer kendi işleriniz düzgün olursa, mükellefin işleri de düzgün olur, nasıl başlarsa öyle gider.
 
Ynt: Büro açılışı

sayın UFRS büronuz öncelikle hayırlı uğurlu bol kazançlı olsun dilerim.açılışınızı yapalı sanırım 3 ay oldu..birşeyler belirginleşmeye yerine oturmaya başlamıştır.büro açılışında insanlarda iyi mi olur kötü mü olur düşüncesi hakim oluyor..sizin bu 3 aylık zaman diliminde görüşünüz ne yönde oldu..büro açmayı düşündüğüm ve iyi mi kötü mü nün hakim olduğu şu dönemde fikirlerinizi yazarsanız sevinirim.en azından açmadan önce tahmini bir gelir gider belirlemişsinizdir kafanızda belirlediğnizle uyumlumu gidiyor..ben bağımlı çalışıyorum ve piyasa şartlarına görede iyi bir gelir elde ettiğim söylenebilir.ama kafamda hep büro açma düşüncesi hakim ve bu sebeple çok ama çok kararsızım.
 
Ynt: Büro açılışı

Bu iş ince ince hesaplarla olmaz, açarsınız olur biter. Ya Allah deyip kolları sıvamadan sabaha kadar plan yapın, evdeki hesap çarşıya uymaz.
 
smmm kartvizit

arkadaşlar kolay gelsin. ben smmm im henüz büro açmadım. kartvizit bastırmamda bisakınca varmı.varsa kanun maddesini yollıyabilirmisiniz.
 
Üst