sayın arkadaşlar.
çalıştığım şirket bir süre önce Çalışma Bakanlığı müfettişleri tarafından denetime tabii tutuldu. müfettişler ifademizi aldıktan sonra belgeler geldi gitti vs ve sonunda İş Kurumundan tebligat geldi.
Tebligatta müfettişlerin gönderdiği rapora göre haftasonu çalışmaların karşılığının 1e 1 ve eksik verildiği, %50 zamlı hesaplanarak verilmesi gerektiği; fazla çalışma sürelerinin ödenmediği ve hesaplanarak ödenmesi gerektiği; yıllık izinlerin kanuna göre kullandırılmadığı, eksik kullandırıldığı ve kullandırılması gerektiği belirtilmiş.
eksik kullandırılan işçilerin de isimleri tek tek belirtilmiş.
Tebligat sonuna eklenen irtibat numarasından aradığımda, tebligatı hazırlayan ve İŞKUR bünyesinde çalışan bir bayan ile görüştüm. bayan bana müfettişin gönderdiği raporda herhangi bir saat ya da ücret belirtmediğini sadece tespit yapıldığını söyledi. ve buna istinaden şirkete 4 maddeden dolayı 7600TL civarında ceza kestiğini söyledi. bundan sonra onların herhangi bir yaptırım uygulayamayacağını, eğer şirket ödemezse iş mahkemesine başvurmam gerektiğini söyledi.
Şimdi şirket bu ücretleri bana ödemeye kalkarsa neye göre hesaplayacak. ya da daha doğrusu bu hesap neye göre yapılacak. ben 6 yıldır bu şirkette çalışıyorum ve yılın ortalama 170-180 günü şehir dışında çalışıyorum. kaç cumartesi ve pazar çalışırsam çalışayım seyahatten döndüğümde 1 gün izin kullandırılıyordu. bunun dışında da yıllık 270 saat mesainin çok üzerinde çalışıyorum.
ancak işe başlarken kart basma imza atma vs gibi bir durum söz konusu da değil. yalnızca mesai yaptığıma dair bir çok şahidim var.
Mesailerim hesaplanmaya kalktığında neye göre hesaplanacak? ne baz alınacak?
şimdiden teşekkür eder saygılarımı sunarım...
çalıştığım şirket bir süre önce Çalışma Bakanlığı müfettişleri tarafından denetime tabii tutuldu. müfettişler ifademizi aldıktan sonra belgeler geldi gitti vs ve sonunda İş Kurumundan tebligat geldi.
Tebligatta müfettişlerin gönderdiği rapora göre haftasonu çalışmaların karşılığının 1e 1 ve eksik verildiği, %50 zamlı hesaplanarak verilmesi gerektiği; fazla çalışma sürelerinin ödenmediği ve hesaplanarak ödenmesi gerektiği; yıllık izinlerin kanuna göre kullandırılmadığı, eksik kullandırıldığı ve kullandırılması gerektiği belirtilmiş.
eksik kullandırılan işçilerin de isimleri tek tek belirtilmiş.
Tebligat sonuna eklenen irtibat numarasından aradığımda, tebligatı hazırlayan ve İŞKUR bünyesinde çalışan bir bayan ile görüştüm. bayan bana müfettişin gönderdiği raporda herhangi bir saat ya da ücret belirtmediğini sadece tespit yapıldığını söyledi. ve buna istinaden şirkete 4 maddeden dolayı 7600TL civarında ceza kestiğini söyledi. bundan sonra onların herhangi bir yaptırım uygulayamayacağını, eğer şirket ödemezse iş mahkemesine başvurmam gerektiğini söyledi.
Şimdi şirket bu ücretleri bana ödemeye kalkarsa neye göre hesaplayacak. ya da daha doğrusu bu hesap neye göre yapılacak. ben 6 yıldır bu şirkette çalışıyorum ve yılın ortalama 170-180 günü şehir dışında çalışıyorum. kaç cumartesi ve pazar çalışırsam çalışayım seyahatten döndüğümde 1 gün izin kullandırılıyordu. bunun dışında da yıllık 270 saat mesainin çok üzerinde çalışıyorum.
ancak işe başlarken kart basma imza atma vs gibi bir durum söz konusu da değil. yalnızca mesai yaptığıma dair bir çok şahidim var.
Mesailerim hesaplanmaya kalktığında neye göre hesaplanacak? ne baz alınacak?
şimdiden teşekkür eder saygılarımı sunarım...