Umarım 11.11.2015 tarihinde personelinizin eline ulaştığını sözlü olarak değilde Ptt gibi kesin yönemlerle öğrenmişinizdir.
Devamsızlık nedeniyle iş akdinin feshi çok dikkatli olunması gereken bir süreçtir.
Gelmediği günler için tutanaklar tutulmalı, mümkünse mesai arkadaşlarından şahitlerden imza alınmalı, noterden mazeretinin bildirilmesine dair yazı yollanmalı, yazının cevabının gelmesi için konulan süre beklenmeli ve en son yine haksız bir şekilde işe gelmemişse o zaman noter yazısının ulaştığı gün + tanınan süre sonrasında çıkışı yapılmalı.
(İmkanınız varsa onu tanıyan birilerine neden gelmediğini sorarsanız yanılgı ihtimaliniz azalabilir)
Personelin iş akdini peş peşe 2 gün gelmedi diye direk fesh edemezsiniz. Ya geçerli bir mazereti varsa nolacak? Haksız fesih, kıdem, işe iade vs vs bir sürü sıkıntı çıkabilecek karşınıza.
Noterden yolladığınız yazıda belirttiğiniz örn 3 gün içinde mazeretini bildirmesine dair notunuzdan itibaren size 3 gün içinde yazıyı yollamazsa o zaman feshi gündeme almalısınız.
Her konuda haklısınız ve çıkışını yapacaksanız;
Gelmediği günleri 15-Devamsızlık olarak belirtmeli ve maaşı, yıllık izin hakkı, f.mesaisi vs alacakları ödenmelidir.