Defter Bilgi Girişleri..

sn. ZİNDAN listedede yok evet çünkü ben defter girişini de yapmışım, bu kısmı atlamışım. Hep beraber aynı şeyi yapalım, sonuçlarına da beraber katlanırız :)
 
Maliye defter bilgi ekranını sözleşmeden ayırdığı gibi resmi olarak bu girişin yapılacağına dair yasal bir düzenlemesi yok. Dolayısı ile defter bilgi ekranın çokta önemi yok. Hatırlarsanız yıl içinde işe başlayan mükelleflerde tarih sorunu vardı.
 
peki şimdi internet v.d den yeni e beyanname defter bilgi girişi kısmından 2015 defterlerini girip güncelleme yapmak isterken zaten bilgi girilmiş diyor.yinede devam etsem sözleşmeleri yenilemediğim için bir sıkıntı olur mu acaba?
 
peki şimdi internet v.d den yeni e beyanname defter bilgi girişi kısmından 2015 defterlerini girip güncelleme yapmak isterken zaten bilgi girilmiş diyor.yinede devam etsem sözleşmeleri yenilemediğim için bir sıkıntı olur mu acaba?
Bu durumda devam ederek 2015 defter bilgilerini giremezsiniz, sistem izin vermiyor.
 
Ben şöyle bir yol buldum, önceki sözleşmemi süresi sona eren diye onaylayıp aynı mükellefle devam etmek istiyorum deyip yine eski hizmet sözleşmesi tarih no (fakat yeni tarih onayıyla) kaydediyorum, sonra defter bilgisini girmeme izin veriyor. Yeni sözleşme yapılmayacaksa başka yol yok gibi...
 
hayırlı sabahlar,

ben geçen sene sözleşemeleri güncellemiştim..yeniden sözleşme yapmadım...damga ödemedim..

1-bugüne kadar bişey yapmadım..bu sözleşmeleri 31.12 de sona erdirmek mi gerekiyordu.15 günlük süreyi geçirdik mi ?
yeni yazılıma sözleşme girmedim...eski sözleşmeler girilecek mi ? yoksa sadece 2015 sözlşemeleri mü girilecek ?

uygulayan yok mu ?
 
bir meslek mensubu 14 ünden önce aşağıdaki şekil demişti.bende süre geçti diye birşey yapmadım.ne olacak bu halimiz....
-sözleşme yenilemeleri aşağıdaki şekilde yapılacaktır:
1 - süresi sona eren e-bey.yetki bilgileri girişinden ilgili
firmayı seç...
2 - sona erme tarihini 31.12.2014 yaz..
3 - onayladıktan sonra ""sistemden çıkmadan"" tekrar aynı
firmaya 14.01.2015 tarihi olarak sözleşmeyi güncelle..
4 - daha sonra ay sonuna kadar defter tasdik bilgilerini gir ve
5 - sözleşme tarihinden itibaren 15 gün içinde d.v.
Beyannamesini ilgili vergi dairesine ver...
 
geçen yılda 15 günlük süre geçtikten sonra sayın mes_ar ın dediği şekilde yapmıştım.sanırım bu yılda şu saat itibariyle farklı seçenek görünmüyor
 
Yalnız arkadaşlar, İSMMO 'nun anasayfasındaki duyuruya bakarsanız; 2014 yılı sözleşmelerinin yapılarak orada belirtilen yazılıma (oda sicil nı ve şifreyle girilerek) girilmesi yasal bir zorunluluktur diyor, bunu ne yapacağız?
 
Haksız rekabetle mücade kapsamında türmob yazılımına yapılacak sözleşme girişini ismmmo üyeleri ordan yapacak sanırım.haliyle hem türmob da hemde ismmmo da olacak sözleşmeler ve ücretleri gibi geldi bana
 
2015 yılı sözleşmelerinin yeniden yapılması gerekiyor, hem bu yazılıma hem de internet vergi dairesine yani bildirimler yapılacak. Fakat süresi sona eren yanlış olacak, çünkü 31/12/2014 tarihi bizim için çok geç artık. Sözleşmelerin tümünü iptal edip yeni tarihli sözleşmeleri gerekli yerlere girip defter bilgilerini girmek gerekiyor sanırım.
Bu iş için de 31/01/2015 e kadar vaktimiz var...
 
Kızmamak, eleştirmemek elde değil... İSMMMO 26/01/2015 tarihli bildirisinde 'Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmelerinin (EK-3) Yenileme veya Güncelleme yapılmadan defter bilgileri sisteme girilmesi sağlanmıştır.' deyip bir an önce defter bilgilerini girmeye çalıştım. Fakat 2015 defterlerini girdiğimde önce onay yazısı çıkınca sevindim fakat ardından bu mükellef ile defter 2015 sözleşmeniz olmadığından bilgilerini güncelleyemezsiniz diye uyarı aldım ve işlemleri tamamlayamadım.
Sorunların çözümü olarak ben ay bitmeden şu şekilde yapmayı düşünüyorum. Hem haksız rekabet yazılımı hemde GİB defter girişlerini yapabilmem için;
* Haksız Rekabet yazılımdan mükellef bilgilerini girdim. Sözleşmeleri döküp d.v. tahakkuklarını alıp GİB sistemine eski sözleşmeleri iptal edip
tekrardan sisteme yeni sözleşmelerin girişini yapıp defter bilgilerini gireceğim. Fakat burada başka bir sorun müşterilere yeni sözleşmenin tutarlarını nasıl anlatacağız.
Asg. ücretin altında çalışmıyorum ama yazılımda çıkan asg. ücret altında çıkan rakamlarda yüksek tutan var tutmayan var. Yazılım 'İmzalandı' diye onay vermeden sözleşmede tutar bilgisi çıkmıyor. Hadi diyelim mükellef sayınız az fakat çok sayıda müşterisi olan nasıl davranacak.
 
Arkadaşlar İSMMMO sitesinde, yazılıma 2015 sözleşme giriş tarihi olarak 28/02/2015 olarak yazıyor. İnternet vergi dairesine defter giriş tarihi ne zamana kadar yapılmalı, bununla ilgili bilgisi olan var mı acaba? Şimdi defter girişlerini yeni sözleşme yapmadan internet vergi dairesine girmeden yapabilsek bile, yazılıma girmek için yeni sözleşme yapma zorunluluğu olduğuna göre, defter girişini boşuna yapmış olacağız. Bizim mükellefimiz çok ve bu konuda yanlış birşey yapmak istemiyorum. Düşünce olarak (şayet defter girişleri için son değilse) şubat ayı içerisinde internet vergi dairesindeki bütün sözleşmelerimi iptal ederek yazılımda yapmış olduğum yeni sözleşmeleri girerek sonrasında defter girişlerini yapmayı düşünüyorum. Şayet ocak sonuna kadar yapılması zorunlu olan birşey varsa cezaya girmeyelim arkadaşlar, bu konuda görüşlerinizi bekliyorum.
 
TÜRMOB sisteminin sözleşme çıktısı vermesi haksız rekabetle ilgili aldığı zorunlu meslek kararına aykırıdır.
 
Birde yazılıma sözleşmede gösterilen ücretler Maliye Bakanlığının Listesine göremi yoksa Odanın listesine göremi yapacağız. Odanın listesi Maliye Bakanlığının listesine sırası ile %35,%39,%4 arttırılmış hali. Yani Maliye Bakanlığına uyar isek odaya göre asg. ücretin altında olmuş olup izah yazmak zorunda bırakıyor yazılım. Fakat piyasa koşullarına baktığımızda zaten Maliye Bakanlığının listesine uyumlu daha elverişli olduğunu düşünüyorum.
 
Maliyenin yayinladigi ile odaninki ayni zaten arkadasim. Maliyenin yayinladigindaki dipnotlara bakiniz. Nufusu 5 milyonu aşan illerde %35 arttirilir diyor.
 
Üst