fonradar

Defter Tasdik Bilgilerinin GİB'e Yüklenmesi Hk.

2015 Defter Bilgilerinin hangi tarihe kadar internet vergi dairesine bildirilmesi gerekiyor? Bilgisi olan yok mu arkadaşlar?
 
Bir de arkadaşlar, bir vakfın yevmiye defteri bilgisini girmek istiyorum fakat defter giriş seçeneklerinde -yevmiye, - vakıf/dernek seçenekleri var, hangisinden girmeliyim?
 
bilanço usulüne tabi olan mükelleflerde sadece yevmiye bilgilerini mi giriyoruz ? diğer defter bilgilerini girmeye çalışınca hata veriyor.
 
Arkadaşlar gib de her yıl fedter tasdik bilgilerini gireceğiz kabul de.. sözleşmeleri sonra erdi 31.12.2014 yapıp tekrar 01.01.2015 yeni sözleşme diye günceleyecekmiyiz.
 
dikkat... Iki defa işlem yapılmaması için...
E-sözleşme yenilemeleri aşağıdaki şekilde yapılacaktır:

1 - süresi sona eren e-bey.yetki bilgileri girişinden ilgili
firmayı seç...
2 - sona erme tarihini 31.12.2014 yaz..
3 - onayladıktan sonra ""sistemden çıkmadan"" tekrar aynı
firmaya 14.01.2015 tarihi olarak sözleşmeyi güncelle..
4 - daha sonra ay sonuna kadar defter tasdik bilgilerini gir ve
5 - sözleşme tarihinden itibaren 15 gün içinde d.v.
Beyannamesini ilgili vergi dairesine ver...
 
Peki bu şekilde sözleşmeyi güncellediğimizde kağıt ortamında da sözleşme yapacak mıyız, yoksa tek sözleşme internet vergi dairesinden güncellediğimiz sözleşme mi olacak (elektronikte miktar falan yazmıyor) ? Biz 2013 için firmalarımızla sözleşme yapmıştık ve sözleşmeye artış oranı koymuştuk her yıl sözleşme yapmamak için. Geçen sene bu sene yeni sözleşme yapmadan firmaların 2014 defter bilgilerini girebilmiştik...
 
Arkadaşlar benim anladığım şu; sözleşmeler her sene yeniden yapılacak. Damgalar yatacak :) her yıl süresi biten sözleşmelerden giriş yapılıp sonra bu mükellef ile sözleşme yenilemek istiyormusunuz seçeneğinden giriş yapılacak diye düşünüyorum.
 
Arkadaşlar lütfen gib'e sözleşme girme olayını detaylı anlatır mısınız??tarihler önemli mi??sözleşme tarihine ne yazmalıyım....eski devam edeni yukarıda yazan gibi güncelledim ama yeni sözleşmeler için tarih ne olmalı....ve damga vergisi sürekli mükellefiyeti yaptrdm damga vergisini şubatta mı ödemeliyim??100 tl alınan muhasebe ücreti damga vergisi hesaplanması nasıl olacak??lütfen yardımcı olursanız kaç gündür bu konuyu çözmeye çalışıyorum :(
 
Arkadaşlar lütfen gib'e sözleşme girme olayını detaylı anlatır mısınız??tarihler önemli mi??sözleşme tarihine ne yazmalıyım....eski devam edeni yukarıda yazan gibi güncelledim ama yeni sözleşmeler için tarih ne olmalı....ve damga vergisi sürekli mükellefiyeti yaptrdm damga vergisini şubatta mı ödemeliyim??100 tl alınan muhasebe ücreti damga vergisi hesaplanması nasıl olacak??lütfen yardımcı olursanız kaç gündür bu konuyu çözmeye çalışıyorum :(

Ben sözleşme tarihini 01.01.2015 yaptım. Ama büroyu yeni açtım yani 2014 den gelen defterim yok. Damga vergisi sözleşme tarihinden itibaren 15 gün içinde ödenmeli. Damga vergisi hesabı;

yıllık brüt muhasebe ücreti X 9,48 X sözleşme nüsha adedi / 1000

100 tl için

100 X 12 X 9,48 X 1 (1 nüsha ise) / 1000 = 11,38

Sözleşmenin damgasını ödedikten sonra. İnternet vergi dairesinden, bilgi girişi ekranı- e-beyanname yetki bilgileri ekranı-yeni e-beyanname aracılık ve sorumluluk sözleşmesi girişi menüsünden e-beyanname aracılık ve sorumluluk sözleşme bilgilerini giriyorsun.Daha sonra defter bilgilerini girmen gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Ben sözleşme tarihini 01.01.2015 yaptım. Ama büroyu yeni açtım yani 2014 den gelen defterim yok. Damga vergisi sözleşme tarihinden itibaren 15 gün içinde ödenmeli. Damga vergisi hesabı;

yıllık brüt muhasebe ücreti X 9,48 X sözleşme nüsha adedi / 1000

100 tl için

100 X 12 X 9,48 X 1 (1 nüsha ise) / 1000 = 11,38

Sözleşmenin damgasını ödedikten sonra. İnternet vergi dairesinden, bilgi girişi ekranı- e-beyanname yetki bilgileri ekranı-yeni e-beyanname aracılık ve sorumluluk sözleşmesi girişi menüsünden e-beyanname aracılık ve sorumluluk sözleşme bilgilerini giriyorsun.Daha sonra defter bilgilerini girmen gerekiyor.

çok teşekkür ederim son bir sorum var damga vergisi mükellefiyetim var o yüzden şuan damga vergisini ödememem gerekmez şubatta beyananname ile bildirimde bulunucam?
 
Bu konuya ilişkin olarak bu güne kadar VUK Genel Tebliğ veya Sirküler yayımlanmamıştır. Dolayasıyla şuan için her hangi bir cezai yaptırımı yoktur. Konuya ilişkin an itibariyle ISMMMO web sayfasında bir itiraz yazı yayınlamış bulunmaktadır.
Zaten "Haksız Rekabeti Engelleme Yazılımı" ile sözleşmeler 2015 yılından itibaren yenilenecektir. Burada dikkat etmeniz gereken http://ebirlik.turmob.org.tr/ adresinde yer alan uygulamayı kullanarak sözleşme düzenlememizin gerekliliğidir. "HREY" nın otomatik olarak verdiği yeni sözleşme numarasını ve defter bilgilerini GIB' e kayıt edebiliriz.
 
Son düzenleme:
... "Haksız Rekabeti Engelleme Yazılımı" ile sözleşmeler 2015 yılından itibaren yenilenecektir. Burada dikkat etmeniz gereken http://ebirlik.turmob.org.tr/ adresinde yer alan uygulamayı kullanarak sözleşme düzenlememizin gerekliliğidir. "HREY" nın otomatik olarak verdiği yeni sözleşme numarasını ve defter bilgilerini GIB' e kayıt edebiliriz.
TÜRMOB tarafından çıkarılan haksız rekabet ile ilgili mecburi meslek kararında sözleşmelerin e ortamda yapılması diye birşey yok. Sadece sözleşme ile ilgili bilgi girişi sözkonusu. Aksi ise TÜBMOB kendi aldığı karara aykırı davranıyor demektir.
 
iyi günler acil bir sorum olacak Defter bilgilerini girerken döneme 1:2014 - 12:2015 yaptım düzeltmek için ne yapmam gerekli sözleşmeyi kaydetti fakat yapılmamışlar listesinde duruyor
 
iyi günler acil bir sorum olacak Defter bilgilerini girerken döneme 1:2014 - 12:2015 yaptım düzeltmek için ne yapmam gerekli sözleşmeyi kaydetti fakat yapılmamışlar listesinde duruyor

Bende aynı durumla karşılaştım yanlışlıkla 01.2014-12.2015 yaptım düzeltme için ne yapmam gerekiyor acaba ? Mükellefin şifresiyle girip sözleşmeyi iptal ederek yeni bir sözleşme yaptıktan sonra tekrar bildirmeyi denesem çözüm olurmu ? Yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar.
 
Bir iş merkezinin sadece 3 ayda bir muhtasar beyannamesini veriyoruz. EK3 yapmıştım. Defter bilgisi olmadığı için bir şey girmemiz söz konusu değil. Başına böyle bir şey gelen var mı?
 
arkadaşlar
defter tasdik tarihini yanlış girdim nasıl düzeltebilirm ? 04.12.2015 yapmam gerekirken 31.12.2015 yaptım yanlışlıkla ? bu durumu nasıl düzeltebilirim.
 
Sistemden düzeltme şansınız yoktur. Dilerseniz VD dilekçe verebilirsiniz ama onların da bir şey yapacaklarını sanmam.
 
Maliye resmi olarak (kanun/tebliğ/sirküler) istemediği için hiçbir şey yapmayabilirsiniz. Size "niye bu bilgileri girmedin" veya "neden yanlış bilgi verdin" deyip ceza kesemezler.
 
Üst