fonradar

Demirbaş ?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan tuba07
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

tuba07

Katkı Sunan Üye
Üyelik
24 Kas 2011
Mesajlar
221
Konum
bursa
merhabalar şirketimize büro malzemeleri ocak buzdolabı vs aldık faturalarda kalem kalem yazıyor tek tek demirbaş sınırını aşmıyorlar toplu fatura olarak aşıyorlar hesap planında demirbaş olarak tek tek mi açmalıyım muhtelif büro malzemesi mi yazmalıyım ?
iyi çalışmalar
 
Bir bütünlük oluşturmasına göre değerlendirmelisiniz. Ocak, buzdolabı, tencere vs yemek yapılmak için işletme mutfağına alınıyor ise bir bütünlük oluştuğu düşünülebilir ve sabit kıymet olarak değerlendirilir.
 
işletme mutfağına alınıyor yada büro malzemesi alınmış tek kalem olarak demirbaş sınırını aşmıyor ben hepsini muhtelif demirbaş yada mühtelif büro malzemesi diyemem değil mi ya tek kalem açıcam ocak buzdolabı diye yada direkt gidere mi atıcam ?
 
Sayın tuba07,

Aldığınız ürünler birbirinden bağımsız olarak kullanılabilirler. bu nedenle bütünlük kavramı burada çok uygun değil. Bütünlükten bahsedebilmek işin bir parçanın olmayışında diğerlerinin kullanımında engel yada zorluk olmalıdır. Ocak yemek pişirmek için yeterlidir buzdolabının varlığı yada yokluğu ocağın bu fonksiyonunu etkilemez. Yada buzdolabı suyu soğuturken ocağın yokluğu önem arzetmez. Bu ürünleri farklı günlerde alsaydınız da sonuç aynı olacaktı. Belirli ve kısa bir zaman aralığında alınmış olması da sonucu değiştirmez. Durum bir bilgisayar ve monitörü gibi değil aslında. bu nedenle doğrudan ofis giderleri olarak kayda almanızda bir mahsur olmadığını söyleyebilirim.
 
çok teşekkür ederim cevabınız için bende öyle düşünmüştüm...
 
Üst