Departman degişikligi

Üyelik
6 Haz 2012
Mesajlar
1
1-kurumsal bir şirkette çalışıyorum.farklı bir departmana geçiş yaptıgımda 3 sene sonra yapılan kıdem tazminatından yararlanabilirmiyim. ?
2-departman degişikligi oldugu zaman şirketin insan kaynakları biriminin departman degişikligini onaylaması gerekmezmi bu onay yapılmadan farklı departmanlarda işçi çalıştırılabilirmi ?
3-yöneticiler müşteri içerisinde personele rencide edici,bir şekilde bagırarak hakaret edebilirmi ?
4-personelle ilgili sorunları insan kaynakları birimi savunma ile çözmezmi ?

2,5 yıldır çalıştıgım sektörde son 1,5 aydır ruhsal ve zihinsel olarak ileri derecede yıprandım.çok geniş kapsamlı problemler var fakat sadece şuanki sorularıma yanıt arıyorum bu konuda yardımcı olmanızı rica ederim...
 
Ynt: Departman degişikligi

oktycelik ' Alıntı:
1-kurumsal bir şirkette çalışıyorum.farklı bir departmana geçiş yaptıgımda 3 sene sonra yapılan kıdem tazminatından yararlanabilirmiyim. ?..........................Aynı işyerinde devam eden hizmet sürenize bağlı olarak bu değişiklik nedeniyle aylık ücretinizde düşüş olmayacaksa sorun doğmaz
2-departman degişikligi oldugu zaman şirketin insan kaynakları biriminin departman degişikligini onaylaması gerekmezmi...........................Şart değil,bu durum daha çok işyerinin işleyiş sistemi ile ilgili.Bu durumun yazılı olarak yapılması uygun olur
- bu onay yapılmadan farklı departmanlarda işçi çalıştırılabilirmi...........................Onay işveren/ve vekili tarafından yapılmış olabilirse de olayınızda önemli olan bu değil,önemli olan bu değişikliği sizin kabül edip-etmemenizdir.Bu değişiklik sebebiyle başta ücret,meslek,kadro-pozisyonunuza ilşkin aleyhinize bir durum-değişiklik yok/olmuyor ise çalıştırabilir

3-yöneticiler müşteri içerisinde personele rencide edici,bir şekilde bagırarak hakaret edebilirmi ?...............................hakaret edemez,etmemeli.
4-personelle ilgili sorunları insan kaynakları birimi savunma ile çözmezmi ?..............................Bu konuda işleyiş sistemi ile ilgili.İşci-işveren ilişkileri kurumsal işletmelerde İK.üzerinden-vasıtasıyle yürütülür,üst birim-yetkili kişi(ler)-organ tarafından(hatta bazı işletmelerde ortaklar -yönetim kurulu,yetki devri olmuş ise genel müdür)tarafından onaylanır-yürürlüğe konulabilir, konunun ilgisi ve mahiyeti gereği uygulama İK.tarafından sürdürülebilir.Dediğim gibi işleyiş sistemi(yönetmelik,genelge,talimat) dahilinde yürütlür. ( Konu disiplin işlemi ise disiplin kurulunda görüşülür,karara bağlanır yine onay için yetkili kişi(ler)yada organın onayına sunulabilir.)

2,5 yıldır çalıştıgım sektörde son 1,5 aydır ruhsal ve zihinsel olarak ileri derecede yıprandım.çok geniş kapsamlı problemler var fakat sadece şuanki sorularıma yanıt arıyorum bu konuda yardımcı olmanızı rica ederim......................İşyerinde zaman zaman moraliniz herhangi bi şekilde bozulabilir bu nedenle hatalı-kusurlu duruma düşecek söz tutum ve davranışlardan kaçınmanızı,haklı olduğunuz bir konu var ise usül dairesinde hareket etmenizi,işiniz-göreviniz dışındaki konularla ilgilenmemenizi,sadece işinize odaklanmanızı ,sabırlı olmanızı öneririm.
 
Üst