fonradar

Dernek

Üyelik
17 Haz 2005
Mesajlar
14
alzheimer hastalarının bakımlarının yapıldığı bir derneğimiz var.dernekte yatan hastalardan bakım hizmeti karşılığı bir miktar ücret almaktayız.gönüllü olarak çalışan personelimizede bir miktar ücret ödemekteyiz.personele yapılan ödemeleri nasıl belgelendirmemiz gerekiyor.vergi mükellefi olmalımıyız?(iktisadi işletme kurmamız mı gerekiyor.)
 
Ynt: Dernek

Muhasebesini tutmuş olduğumuz, engelliler derneğindeki muhasebe işlemlerine göre cevap vereyim, öncelikle almış olduğunuz, bakım ücretlerine dernek bağış makbuzu düzenlemek zorundasınız, personelinize yapmış olduğunuz ödemelerinizide (ki bunların ssk kayıtları olması gerekmektedir) hesap pusulası ve bordro şeklinde belgelendirerek, dernek işletme defteri (veya yevmiye)'ne kaydiyelerine yapmanız gerekmektedir. Eğer derneğin faaliyet amacında yapılan bu işlem yok ise yönetim kurulu kararı almanız ve dernekler masasından bu işlem için ayriyeten izin yazısıda almanız gerekmektedir. Saygılarımla
 

Benzer konular

Üst