Doğum Raporundaki Personel İkramiye Alabilir mi ?

SerhanSerhan

Katkı Sunan Üye
Üyelik
2 Ara 2013
Mesajlar
938
Konum
istanbul
Yılda 4 defa ikramiye alan bir işyerinde
Mart
Haziran
Eylül
Aralık aylarında ikramiye verilmektedir
Temmuz 10 dan itibaren 16 hafta doğum raporu alacak personele işveren maaş ödemeyecek maaşını sgk dan alacak
Bu durumda bu personel eylül ayı ikramiyesini alamayacak mı işyeri ödemek zorunda değil mi
Kolay gelsin
 

thex

Katkı Sunan Üye
Üyelik
26 Ocak 2015
Mesajlar
166
Konum
Düzce
Primin ne amaçla verildiği önemlidir. Bazı primler devam, rapor, ücretsiz izinlerde verilmez, işyerinin uygulaması böyleyse prim ödenmemesi normaldir.
İş sözleşmeniz yada işyerine ait bir sözleşmede bu şartlar yazıyorsa oradaki ifadeye göre hareket etmek gerekir.
Böyle bir belge yoksa öncesinde iş yerinde rapor alan işçiye nasıl prim hesaplanıyorsa o şekilde işlem yapmak uygun olacaktır.
 

hakankrl

Tanınmış Üye
Üyelik
13 Eki 2008
Mesajlar
1,567
Konum
Ankara
Çalışma olmayan ayda prim ödendiğinde o ay için aylık bildirgede 0 gün ve 0 kazanç olacak şekilde sadece prim/ikramiye kazanç bildirimi yapılması uygun mudur?
Bildirge sistemi bu şekilde izin veriyor.
 

thex

Katkı Sunan Üye
Üyelik
26 Ocak 2015
Mesajlar
166
Konum
Düzce
Çalışmadığı için 0 gün gösteriliyor ve maaşı da 0 gösteriliyorsa; işçi o ay çalışmasa dahi işveren işçisine prim/ikramiye verebilir. Sonuçta vergilendiriliyor.
 

Benzer konular

Üst