Dönemsellik

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan halili
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
28 Haz 2006
Mesajlar
9
merhaba sorum şu?
yılın ortasında yeni işe başlamasını yapan mükellef yapacağı iş veya mesleği icabı gerçekleştirdiği mal alımı ve giderlerini işe başlama tarihinden sonra kayıtlara işlemesi dönemselliklik ilkesi bakımından ne kadar uygundur.
 
Sayın halili;

- Kurumlar Vergisi Kanununun 14/2. maddesine göre; ilk tesis ve taazzuv giderlerinin indirimi mümkündür. Yapılan giderlerin belgelerinin önceki yıla ait olması bu haktan yararlanmayı engellemez.

Kurumlar vergisi mükellefleri ilk tesis ve taazzuv giderlerini yapıldığı yılda gider yazmak veya aktifleştirmek hususunda seçimlik hakka sahiptirler. Aktifleştirdikleri taktirde, VUK’nun 326’ncu maddesi uyarınca, mukayyet değerleri üzerinden eşit miktarlarda ve beş yıl içinde itfa etmeleri gerekmektedir.

3- Harcama belgelerinin ilgili olduğu dönemin aşılması ile birlikte, aktifleştirildiği ya da gider yazıldığı dönemin işletmenin kuruluş dönemi olmasından dolayı harcamanın ilgili olduğu dönemin aşılmasından bahsedilemez. Bundan dolayı, ilk tesis ve taazzuv giderlerine ilişkin yapılan harcamaların KDV’lerinin KDVK’nun 29’ncu maddesi uyarınca indirimi mümkündür.
 
pekala gelir vergisi mükellefleri ve serbest meslek erbabı , ayrıca işletme hesabına göre defter tutanlar da faydalabilir mi?
 
Yukarda ki açıklamaları yorumladığımız zaman serbest meslek erbada , işletme hesabına göre defter tutanlar da faydalabilir.Zaten kanunları birazda yorumlamak gerekir yoksa herşey açık seçik belli değil....
 
Üst