Merhaba,
Verilen bir KDV ve ya başka bir beyannamede hata yapıldığı anlaşıldığında sonradan verilen beyannamenin adı neye göre DÜZELTME veya EK beyanname olmaktadır.
1) KDV matrahının eksik beyan edildiği anlaşıldığında nasıl bir beyanname düzenlenmeli ? sadece eksik yazılan matrahı gösteren diğer satırları boş bir beyanname mi yoksa ilk verilen beyannameyi hiç verilmemiş varsayıp olması gerektiği şekilde yeni bir beyanname mi düzenlenmeli?
2) Muhtasar beyannamede bir unsurun beyannameye eksik veya fazla yazıldığı anlaşıldığında nasıl bir beyanname düzenlenmeli? Sadece eksik veya fazla yazılan tutarlardan oluşan bir beyanname mi verilmeli yoksa tüm beyannameyi olması gerektiği gibi yeniden düzenleyip mi vermeli?
teşekkürler,
Verilen bir KDV ve ya başka bir beyannamede hata yapıldığı anlaşıldığında sonradan verilen beyannamenin adı neye göre DÜZELTME veya EK beyanname olmaktadır.
1) KDV matrahının eksik beyan edildiği anlaşıldığında nasıl bir beyanname düzenlenmeli ? sadece eksik yazılan matrahı gösteren diğer satırları boş bir beyanname mi yoksa ilk verilen beyannameyi hiç verilmemiş varsayıp olması gerektiği şekilde yeni bir beyanname mi düzenlenmeli?
2) Muhtasar beyannamede bir unsurun beyannameye eksik veya fazla yazıldığı anlaşıldığında nasıl bir beyanname düzenlenmeli? Sadece eksik veya fazla yazılan tutarlardan oluşan bir beyanname mi verilmeli yoksa tüm beyannameyi olması gerektiği gibi yeniden düzenleyip mi vermeli?
teşekkürler,