Eksik Gün Bildirimi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan napster
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
25 Nis 2013
Mesajlar
9
Konum
malatya
Merhaba arkadaşlar ben bir kamu tüzel kişiliği kuruluşunda çalışıyorum. Yürüttüğümüz bir projeden dolayı ücret almam gerekiyor ve bunu bodroda belirtmemiz gerekiyordu. Ben de projeyi para almak için yapmadığından dolayı parasını kurum hesabında bıraktım almadım ama doğal oalrak maaşım yüksek görünüyordu bu nedenle SGK'da maaşım orantısında olacak şekilde eksik çalışmışım gibi gösterdim. (yani 30 gün yerine 21 gün gibi) şimdi SGK müdürlüğünden tebligat geldi. Aşağıda tam olarak benden ne istiyor anlamadım yani bir kişi 30 tam gün çalışacak diye bir şey mi var 21 gün işe gelmiş adam ? Bir yardımcı olursanız sevinirim.

 
Selamlar
Anladığım kadarıyla SGK Kurumunun eksik gün bildirimi uygulamasından bihabersiniz."eksik çalışmışım gibi gösterdim" derken bildirgeyi sizmi onayladınız.Bu bildirgeleri kontrol eden başka biri yok mu?
 
Aylık prim hizmet belgesinde 30 günden az çalışmalarda (ücretsiz,devamsızlık,rapor vs.) SGK ya Eksik Gün bildiriminde bulunmanız gerekmektedir. Eksik günü SGK ya bildirmezseniz SGK eksik gün kadar size sigorta primi tahakkuk eder ve idari para cezası uygular.
 
Evet, SGK'nın eksik gün bildiriminden bir haberim eksik çalışmış gibi gösterdim dememin sebebi projede çalıştığım günleri kurumda çalışmamış saydığımdan yasal olmadığını biliyorum ama oldu bir kere o an düşünemedim, amacım çalıştığım kurumu mali açıdan kollamaktı sadece. Şimdi bu eksik gün bildirimini nasıl yapacağım yazılı bir formumu var yoksa online verilebiliyor mu?
 
vaktinizi aldığım için üzgünüm genelgeyi okudum, EK-10 Eksik gün bildirgesi düzenlenip buna ilişkin belgelerin gönderilmesi gerekiyormuş. İlginize teşekkür ederim.
 
Üst