fonradar

Emlak Vergisi Borcu

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan tanca
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

tanca

Katkı Sunan Üye
Üyelik
12 Şub 2006
Mesajlar
747
Konum
istanbul
Emlak vergisi borcu olup taksitlendirme yapan ama hiç bir taksiti ödemeyenin durumu ne olacak?Emlak vergisi borçlarının taksitlendirilmesi ne zaman çıktı ve şartları nelerdi?Teşekkürler.
 
Tarafıma ait 2012 yılında kat irtifakı 2015 yılında da kat mülkiyeti tapusunu edindiğim meskenim için zamanında beyan vermediğimden bahis ile geçtiğimiz günlerde bildirime çağrı adı altında posta yolu ile Belediyeden yazı elime ulaştı. Elime ulaşan yazı ile Belediyeye müracat ettim. Beyan vermediğimden dolayı tüm yıllara fahiş fiyatlarla emlak vergisi gecikme zammı ve vergii ziyaa işlemi yapıldı. Ben beyan vermekten bilgim olmadığımı bunu resen neden elindeki mevcut bilgilerle Belediyenin yapmadığını sordum. Belediye yapmaz dendi... Rakamıda paylaşayım tutar : 3.500-TL civarındaydı. Ve bu tutar üzerinden de 376 talep edebileceğim söylendi. Bunun üzerine memurun vermiş olduğu tebligat ve beyanların imzalanmasından imtina ettim. Sonrasında başka bir memur işlemimi yapmak isteyip anlayamadığım bir sebepten dolayı rakamı 2.500-TL çekti. Ve tekrar benden tebligatları imzalamamı istedi. Ben yine imzadan imtina edip tebligat ve beyanları imzalamadım. Şef ile görüştüm fakat rakamda mutabık kalamadım ve tutarın yüksek olduğunu ödeme güçlüğü çektiğimi bu vergi ziyaa tutarlarının kaldırılmasını vergi dairelerindeki gibi uzlaşma yoluyla halledilmesini talep ettim. Fakat olumlu yanıt alamadım. Dolayısı ile bu şekilde ayrıldım. Sistemden sorguladığımda tutar gözükmekte fakat ben bu tutarı ödemeyi asla düşünmüyorum. Zamanaşımı sözkonusu ise hiçbir evrak imzalamadığım nedeni ile zamanaşımını kesmişmidir bu işlem. Sonrasında olabilecekler neler olabilir. Cevaplayabilirseniz sevinirim. Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Tarafıma ait 2012 yılında kat irtifakı 2015 yılında da kat mülkiyeti tapusunu edindiğim meskenim için zamanında beyan vermediğimden bahis ile geçtiğimiz günlerde bildirime çağrı adı altında posta yolu ile Belediyeden yazı elime ulaştı. Elime ulaşan yazı ile Belediyeye müracat ettim. Beyan vermediğimden dolayı tüm yıllara fahiş fiyatlarla emlak vergisi gecikme zammı ve vergii ziyaa işlemi yapıldı. Ben beyan vermekten bilgim olmadığımı bunu resen neden elindeki mevcut bilgilerle Belediyenin yapmadığını sordum. Belediye yapmaz dendi... Rakamıda paylaşayım tutar : 3.500-TL civarındaydı. Ve bu tutar üzerinden de 376 talep edebileceğim söylendi. Bunun üzerine memurun vermiş olduğu tebligat ve beyanların imzalanmasından imtina ettim. Sonrasında başka bir memur işlemimi yapmak isteyip anlayamadığım bir sebepten dolayı rakamı 2.500-TL çekti. Ve tekrar benden tebligatları imzalamamı istedi. Ben yine imzadan imtina edip tebligat ve beyanları imzalamadım. Şef ile görüştüm fakat rakamda mutabık kalamadım ve tutarın yüksek olduğunu ödeme güçlüğü çektiğimi bu vergi ziyaa tutarlarının kaldırılmasını vergi dairelerindeki gibi uzlaşma yoluyla halledilmesini talep ettim. Fakat olumlu yanıt alamadım. Dolayısı ile bu şekilde ayrıldım. Sistemden sorguladığımda tutar gözükmekte fakat ben bu tutarı ödemeyi asla düşünmüyorum. Zamanaşımı sözkonusu ise hiçbir evrak imzalamadığım nedeni ile zamanaşımını kesmişmidir bu işlem. Sonrasında olabilecekler neler olabilir. Cevaplayabilirseniz sevinirim. Teşekkürler.

Sayın URUM79,

Bina yeni binamı yani kat irtifak tapusunu hangi tarihde aldınız ?
 
Bina 2006 yapımı bir bina olup, öncelikle kooperatif adina iken uyelere sonrasinda 2012 yilinda kat irtifaki tapulari verildi. 2015 sonunda da kat mulkiyeti olarak gecis yapildi.
 
Son düzenleme:
Sayın URUM79,

Sorma nedenim bina yeni bina olsaydı Emlak Vergisi Kanunun 5.maddesine göre yeni binanın Belediye'ye bildiriminden sonra takip eden yıllar itibari ile 5 yıl boyunca 1/4 oranında geçici muafiyet den yararlanabilecektiniz bunu öğrenmek istedim.

Bu durumda beyanınızı yapıp uzlaşma yolu ile pişmanlıkdan yararlanıp ortak bir rakamda mutabık kalıp hesaplattırmanız olacaktır.Bu işlemi ilgili departmanın şefi ile çözebilirsiniz.Ödemediğiniz durumda satış yapamazsınız ve belediyeden taşınmaz ile ilgili hiçbir belge alamazsınız.

Amme borcu olarak karşınıza e-devlet üzerinden çıkabilir.
 
Sn. demiral zaman ayırıp cevabınız için öncelikle teşekkürler. Halihazırda sistemden (E-Belediye) sorguladığımda borç tutarını görüyorum. Önceden sorguladağımda bu borç tutarını ve detaylarını tabi beyan verilmemesinden ötürü sicil kaydım olmadığından kayıt yoktur şeklindeydi. Benim üzüldüğüm ve sıkıldığım nokta Belediye dün itibari ile hiçbir evrak imzalamadan şifaen beyan yaptı ve borçları döktüğüne göre demek ki bu işlemi öncesinde de yapabilirdi. Sonuçta bu borç baki kalacaksa hem ödeyecek durumumun olmamasından ötürü malum yapılandırma söylemleri de varken gündemde o zaman yapmayı düşünmekteyim. Bence burada yasa ile ilgili bir sıkıntı var. Beyan usulünün kesinlikle kalkması gerektiğini düşünüyorum. Fakat bu yapılır mı bilmem zira vergi ziyaa gecikme zammı almak varken neden yapılsın dimi.? Saygılar,
 
Sayın Urum79, beyan esası kalktı yerine bildirim geldi. Aşağıda bir danıştay kararı var, karar numarasından siz tümüne ulaşabilirsiniz, bunun yanında gelir idaresinin zamanından verilmeyen emlak vergisi bildirimleri için vergi ziyaı alınması gerektiği yönünde verdiği özelgelerde var.

"Danıştay
9. Daire
E. 2009/2452
K. 2012/4613
T. 17.9.2012

EMLAK VERGİSİ BİLDİRİM SÜRESİ
EMLAK VERGİSİ BİLDİRİMİNİN VERİLMEMESİ
VERGİ ZİYAI CEZASI
EMLAK VERGİSİ DEĞERİ

"Bu durumda Emlak Vergisi Kanununda 09.04.2002 tarihinden itibaren beyanname verme zorunluluğu kaldırılarak emlak vergisi bildirimi verilmesi gereken hallerde mükellefin bildirim vermemesi durumunda verginin idarece tarh edileceği kuralı benimsendiğinden ve vergi ziyaı cezası kesileceğine dair bir hükme yer verilmediğinden, idarece 2002 yılı ve sonraki yıllar için vergi ziyaı cezası kesilmesi mümkün değildir.
Bu nedenle, yukarıda yapılan açıklamalar karşısında tevhit işlemi gerçekleştirilen taşınmazlar için emlak vergisi bildiriminin zamanında verilmediğinden bahisle davacı adına 2006 yılına ilişkin olarak kesilen vergi ziyaı cezasında isabet bulunmamaktadır.
Açıklanan nedenlerle, temyiz isteminin kabulüne, İstanbul 9. Vergi Mahkemesinin 28.11.2008 tarih ve 12006/534, K:2008/3367 sayılı kararının bozulmasına 17.09.2012 tarihinde oybirliği ile karar verildi."
 
Sn ferruh açıklamanızda, Sanırım söyleminizden Danıştay cezaya gerek olmadığını fakat G.İ.B. ise tam tersi özelgeler vermektedir demektesiniz. Peki danıştay kararına istinaden Belediye ile yazışma yapsam ne derece etkili olur. Böyle bir dilekçe ile ekine danıştay kararını eklesem nedersiniz bu durumda.?
 
Son düzenleme:
Sn Urum79 şöyle açıklamada bulunmaya çalışayım, bir kaç tane Vegi usul kanunu kitabına göz attım, tüm yazarlar kitaplarında bu kararı belirtmiş, fakat katılmadıklarını zira vergi usul kanunda bildirimin zamanında verilmemiş olması durumundada vergi ziyaı kesileceğinin yazdığını belirtmişler.
Belediyeye karar örneği ile müraacat noktasında denemekte fayda var tabiki fakat oradan olumlu bir cevap alınancağına dair fazla umudum yok maalesef.
 
Sn Urum79 şöyle açıklamada bulunmaya çalışayım, bir kaç tane Vegi usul kanunu kitabına göz attım, tüm yazarlar kitaplarında bu kararı belirtmiş, fakat katılmadıklarını zira vergi usul kanunda bildirimin zamanında verilmemiş olması durumundada vergi ziyaı kesileceğinin yazdığını belirtmişler.
Belediyeye karar örneği ile müraacat noktasında denemekte fayda var tabiki fakat oradan olumlu bir cevap alınancağına dair fazla umudum yok maalesef.

Sayın ferruh ve Sayın URUM79,

Vergi ziyaı'ndan maalesef kurtulamazsınız oran ve rakam ne olur ise olsun ölçüsünde hesaplanacaktır.
Gelelim af ve yapılandırma kısmına bağlı bulunmuş olduğunuz Belediye'nin Emlak Müdürlüğü'nden yukarıda belirttiğim direk şef ile konuyu şifaen anlatıp durumunuzu ve ne şekilde yapacagınızı belirtiniz ve dilekçe hazırlayarak kayıttan geçirip şef ve/veya yardımcılarına teslim ediniz.Sonrasında şef insiyatif kullanarak miktarda azaltmaya gider ise azalan rakam üzerinden verginizi ve üzerinden hesaplanacak cezayı ödersiniz.Sistemde ise rakamda mutabık kalmanız durumunda yeni rakam düzeltilebilir.
 
Orada (Belediye Uzlaşma Yönetmeliği)da 30 günlük bir süre var yanılmıyorsam. Tebligatın mükellefe yapıldığı tarihten itibaren 30 gün içerisinde uzlaşmak için ilgili belediyenin uzlaşma komisyonuna müraacatta bulunmak gerekiyor diye biliyorum.
 
Üst