- Üyelik
- 6 Ara 2005
- Mesajlar
- 2
İyi günler,
Benim vergi iadesi ile ilgili birkaç sorum olacaktı.
Ankara’da aylık olarak kirasını ödediğimiz bir evde kardeşim ve ben oturuyoruz. Annem ve babam Adana’da oturuyorlar. Bizim oturduğumuz Ankara’daki evin kirasını vergi iadesine eklemek istiyoruz; bu mümkün mü? Mümkünse:
Ödemelerimizin hepsini aynı yoldan yapmadık, şöyle ki;
- bazı aylar direk olarak evsahibimizin hesabına yatırdık
- bazı aylar kardeşimin aynı bankadaki hesabı üzerinden otomatik ödeme talimatıyla kira bedeli aktarıldı
- bazı aylar elden vermek suretiyle teslim ettik
Şu anda yatırdığımız ayların dekontları tam olarak elimizde değil.
Elimizde birkaç ayın dekontu ve kira kontratımız var (geçen sene eylül ayında bir yıllık hazırlanmış olup, bu senenin eylül ayında otomatik olarak yenilenen bir kontart)
Sormak istediğim; bu durumda ödediğimiz kira bedellerini vergi iadesine yansıtmanın en mantıklı yolu nedir?
(Mesela evsahibimizden bu kira bedellerinin teslim alındığına dair bir belge almamız gibi bir yöntem var mı? Bu durum banka üzerinden ödenmiş aylarda, iki kez kira bedeli alınmış gibi bir durum ortaya çıkarır mı, veya böyle bir durum nasıl engellenir?)
İlginiz için şimdiden teşekkürler...
Burkay Demirci
Benim vergi iadesi ile ilgili birkaç sorum olacaktı.
Ankara’da aylık olarak kirasını ödediğimiz bir evde kardeşim ve ben oturuyoruz. Annem ve babam Adana’da oturuyorlar. Bizim oturduğumuz Ankara’daki evin kirasını vergi iadesine eklemek istiyoruz; bu mümkün mü? Mümkünse:
Ödemelerimizin hepsini aynı yoldan yapmadık, şöyle ki;
- bazı aylar direk olarak evsahibimizin hesabına yatırdık
- bazı aylar kardeşimin aynı bankadaki hesabı üzerinden otomatik ödeme talimatıyla kira bedeli aktarıldı
- bazı aylar elden vermek suretiyle teslim ettik
Şu anda yatırdığımız ayların dekontları tam olarak elimizde değil.
Elimizde birkaç ayın dekontu ve kira kontratımız var (geçen sene eylül ayında bir yıllık hazırlanmış olup, bu senenin eylül ayında otomatik olarak yenilenen bir kontart)
Sormak istediğim; bu durumda ödediğimiz kira bedellerini vergi iadesine yansıtmanın en mantıklı yolu nedir?
(Mesela evsahibimizden bu kira bedellerinin teslim alındığına dair bir belge almamız gibi bir yöntem var mı? Bu durum banka üzerinden ödenmiş aylarda, iki kez kira bedeli alınmış gibi bir durum ortaya çıkarır mı, veya böyle bir durum nasıl engellenir?)
İlginiz için şimdiden teşekkürler...
Burkay Demirci