Fatura Düzenlenmesi Hk.

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan granteer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
11 Eki 2016
Mesajlar
3
Konum
Ankara
Forumu takip eden değerli arkadaşlar, forumda çok yeniyim. Yanlış bir yerde yanlış bir konuş açtıysam kusura bakmayın.

Tedarik edilen makine yada yatırılan inşaat işlerine fatura ve ödeme karşılığında destek sağlamaktayız.

Yapılan ödemelerin birini incelerken; Fatura düzenlenmeden önce yapılan ödemenin banka dekontunda faturaya atıfta bulunulduğunu gördüm.

Bu durum ticari uygulamalarda var mıdır. Ya da sebebi nedir.
Bilgilendirme yapabilirseniz sevinirim.
 
Sn.granteer VUK bu konu ile ilgili bir açıklama bulunmuyor fakat ticari teammüllerde bu şekilde yapılmasının önemi çok fazladır. Örnek: Karşılıklı açılabilecek ticari davalarda kanıt unsuru olması , ödemelerin banka yolu ile yapılmasına açıklık getirmek v.b....
 
Yani öğrenmek istediğim, malı alacak kişi avans olarak ödeme yapacağı zaman, tedarikçi daha sonra keseceği bir faturanın seri numarasını bu kişiye ayırıp "sana keseceğim faturanın serisi şudur" demesi uygun mudur.
bunu anlayamadım.
 
Fatura tarihi, avans ödemesinden sonra ise banka dekontuna fatura numarasının yazılması biraz ısmarlama iş yapıldığını gösteriyor. Bunun yerine dekonta mutlaka açıklama yazdırılması isteniyorsa "mal alımı için avans olarak ödenmiştir" gibi ifadeler yazdırılabilir.
 
Haklısınız Bülent Bey, ben de bunun arkasında farklı bir iş olabilir diye merak ettim. Acaba ne olabilir ?
 
Üst