fonradar

Fazla Sürelerle Çalışma - Denkleştirme

hrm

Üyelik
22 Şub 2006
Mesajlar
4
Değerli forum üyeleri bir konuda daha yorumlarınızı rica ediyorum:

Şirketimizde iş sözleşmesi ile işin başlama-bitiş saatleri 08:15-17:15 olarak belirlenmiştir ve p.tesi- cuma olmak üzere haftada 5 günden toplam 40 saat çalışma yapılmaktadır.

1) Buna göre denkleştirme yaparken haftalık çalışma süresi olarak yasal 45 saati değil de 40 saati mi baz almamız gerekmektedir? Yani; "2 aylık dönemlerde" denkleştirme yaparken bazı haftalarda toplam 40 saati aşan durumlar olduğunda bunları fazla sürelerle çalışma olarak mı addedeceğiz yoksa iş kanunu gereği 45 saati baz mı alacağız?

2) Çalışma süresi iş sözleşmesinde 40 saat olarak belirlenmiş olmakla beraber; iş kanununda 45 saat olarak belirtilmiş olmasından hareketle yayınlayacağımız bir sirküler veya personel prosedürlerindeki bir değişiklik duyurusuyla çalışma süresini 45 saate çıkarabilir miyiz? Yoksa bu iş koşullarında değişikliğe gireceği için her bir çalışanın yazılı rızasını mı almak durumundayız?

Madde 67 "işin niteliğine göre işin başlama ve bitiş saatleri işçiler için farklı şekilde ayarlanabilir" diyor.

1) Müşterinin çalışma mahaline (sahaya) giden teknik personel ile işverenin ofisinde çalışan idari personele farklı çalışma saatleri koyabilir miyiz?

Örnek:
-saha personeline; p.tesi-cuma 08:15-17:15 + c.tesi 08:15-14:15
-idari personele; p.tesi-cuma 08:15-18:15

teşekkürler...
 
iş sözleşmesinde ki 40 saat esas alınır. 40-45 saat arası fazla sürelerle çalışma üzeri fazla çalışma olarak hesaplanır.
 
Üst