Geçici Vergi Hakkında

Üyelik
8 Mar 2016
Mesajlar
2
Konum
Ankara
Merhaba Arkadaşlar,

Geçici vergi ile ilgili sizlere sormak istediğim sorular bulunmakta. 2015 yılında bizlere geçici vergi çıktı fakat muhasebecimiz bizlerden herhangi bir banka hesap ekstresi almadı.

Muhasebecimiz bizden daha yeni geçen senenin tüm hesap ekstrelerini alarak daha yeni işlediğini iletti.

Banka hesap ekstreleri olmadan muhasebeci geçici vergi çıkarabilir mi?

Çıkan geçici verginin yanlış olma ihtimali var mı ?

Çıkan vergilerin çok yüksek olduğunu konu hakkında şüphelerimiz bulunmaktadır bu konuda bizlere yardımcı olabilir misiniz ?
 

merkür2

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Tem 2012
Mesajlar
5,206
Konum
Manisa
nasıl ki faturaları tam olarak vermek sizin sorumluluğunuzda ise banka extreleri iletmek de sizin sorumluğunuzdur. Extrelerde masrafı ilgilendiren masraflar var ise geçici b. hatlı olmuş olur.
 
Üyelik
8 Mar 2016
Mesajlar
2
Konum
Ankara
öncelikle zahmet gösterip cevap verdiğin için teşekkür ederim. Bütün ödemeler banka hesaplarından yapılıyor elde yapılan bir durum bulunmamaktadır. Bunların hepsini ben düşüneceksem niye muhasebeciye para ödüyorum ki sonuçta ticaret ile uğraşıyoruz vergi zamanlarını tarihlerini benim takip edebileceğim bir durum değil bizden talep edecek veya bankacımızı arayarak alması gerektiğini düşünüyorum.

O zaman çıkan geçici vergi yanlış oluyor. Masrafı ilgilendiren masraflar derken genel işletme masraflarından mı bahsediyoruz ? Bunun düzeltilmesi yapılabilir mi ? Bu konuda nasıl bir aksiyon alabiliriz.
 

merkür2

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Tem 2012
Mesajlar
5,206
Konum
Manisa
Bu tip işlerin hepsini takip etsin diyorsanız firmanız/şirketiniz bünyesinde SMMM çalıştırmanız lazım.
Havale/eft/para yatırma/çekme vb. dekontları işlemi yaptığınızda alıp iletiyor musunuz? Bizler ne zaman mal alıp sattığınızı bilemeyeceğimiz gibi hangi bankada çalıştığınızı ne gibi işler yaptığınızı da bilemeyiz.
 
Üst