Home ofis olarak çalışmak için ne gerekir

Üyelik
27 Şub 2012
Mesajlar
2
Merhaba;

Öğrenme ıstedıgım birkaç konu var aslında fakat sizlerıde yormak ıstemıyorum. En önemlisi şu. Ben Kirada oturdugum evimin bir odasını ofis olarak kullanarak bilişim işi ile ilgilenicem. Tabiki müşterilerime fatura kesmemde gerektiği için şahıs firması kurmam gerekıyor. Şahır fırması için bulundugum yere yoklamaya gelıyorlar bıldıgım kadarıyla. Evımde bu işi yapmış olmam sorun cıkartırmı?
Kira stopajı gibi bir şey söz konusu olurmu?
vergilerımı neye göre ödemem gerekır ve ne kadar ödemem gerekır?
Bu şahır fırmasının kurulumu için harcanan toplam tutar ne kadardır..

Teşekkurler
 
Ynt: Home ofis olarak çalışmak için ne gerekir

1- Home office şeklinde olan kiralamalarda vergi kaydı açtırabilirsiniz.
2- Elektrik, Su, Telefon vb. giderlerini yapılan işle ilgili ve yapılan işin önem ve genişliği ile mütenasip olarak kullanıldığını ispat etmek suretiyle, ticari faaliyetin elde edilmesi ve idamesine isabet eden kısmının indirim konusu yapılması mümkündür.Bunun ölçülmsi mümkün değilse 1/2'sini gider yazabilirsiniz.
3- Vergi mevzuatımız açısından home officeler işyeri olarak kabul edildiğinden bu gayrimenkuller için ödenecek kiraların tamamı üzerinden stopaj yapılacaktır. Ayrıca Brüt kira bedelinin tamamı gider yazılacaktır.
4- Ticaret odası ve Sicili dahil olmak üzere ortalama 800-1000 TL arası tutuyor.
5- Vergilerinizi kar edip etmemenize göre değişmektedir. Vergilerinizi mali karınıza göre hesaplanmaktadır. Zarar olması hlainde vergi çıkmamaktadır.
 
Ynt: Home ofis olarak çalışmak için ne gerekir

En onemlisi; karsilikli olarak meslek mensubuyla iletisime gecmeniz.
 

Benzer konular

Üst