zirve

İ.K./ Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği;

Üyelik
10 Haz 2005
Mesajlar
295
Konum
BURSA
mrb HResources

öncelikle insan kaynakları ve personel hakkında verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederim

benim sizden bi önerim olacak

ben s.m.m.m stajeriyim bir firmada

buranın muhasebe işlerini yürütmekteyim çalıştıgım firmalarda personel bölümleri farklıydı bu konu eksiklerim var bu eksikleri gidermek için neler yapmamız gerekir işyeri için asılması gereken talimat yönetmelikler işçi özlük dosyaların yapılış tarzı idari işleri a den z bil gi alabilecğimiz bir site kaynak yada bana ulaştrabilceğiniz kaynak varsa ve bu formu okuyan arkadaşların maillerini bekliyorum bilginin paylaşıldıgı bu platformdaki butun meslektaş arkadaşlara teşekkür ederim

saygılarımla

[email protected]
 
Üyelik
31 May 2005
Mesajlar
635
Konum
bursa
Merhaba,

Öncelikle belirtmeliyim ki, bir an bu ilgili linkini aldığım Tıbbi Atıklar Kontrol Yönetmeliğine istinaden bir yorum yazdığınızı düşünmüştüm.Meraklı bir şekilde açtım. :cry: Üzüldüm.Çok az rağbet görmüş bir konu.

Sayın Yaşar,

Bahsetmiş olduğunuz konu gerçekten halen daha orta ölçekli firmalarda uygulamada olan bir konu olduğu için yarama parmak bastınız, veya kaşıdınız.
Benim muhasebe departmanıyla hiç bir alakam yok.Ama çoğu firmalarda Muhasebe ve Personel (İnsan Kaynakları) departmanı içiçe girmiş durumda.Bunun ne derece doğru olduğu o firmanın kapasitesine göre, kurumsallaşmışlığına göre yoruma açıktır.
Benim kanaatim kesinlikle her iki departmanında ayrı olması yönündedir.Çünkü İnsan Kaynakları veya Personel Bölümü sadece maaş hesaplayıp bordro yapmaz.Bu iş o departmanda çalışan kişilerin %20'lik görev talimatını oluşturur.
İlgili bölümlerin ayrı olmaması, hataları ve yanlışlarıda beraberinde getireceği düşüncesindeyim.Ondan sonra küçücük görevlerimizden olan Ek-1 / 2'lerle ilgili ceza geldiğinde veya yönetmelik çıktığında vah anam, yandım anam oluyorlar.(Sözüm sizlere değil yanlış anlamayın lütfen)

Bu görevi gerçek anlamda icra etmek istiyorsanız Kanunları, Yönetmelikleri iyi bilmeniz gerekli ve takibinide zamanında yapmanız gerekli.İnsan piskolojisinden anlamanız, patroncu olmamanız, işçi ve işveren arasında köprü kurmanız, ve evrak otokontrol olgularını eksiksiz ve düzenli yapmanız ve sürdürmeniz gerekli.

Norm standartları yüksek olan ülkelerde artık bırakın Personel Departmanı,İnsan Kaynaklarını bu görevleri üstlenen ve icra eden kişiler İnsan Mühendisliği adı altında görevlerini sürdürüyorlar.Ve üniversitelerde bunun eğitimini alıyorlar.

Uzun lafın kısası gerçekten nasıl muhasebe ye gönül verip bu mesleği gerektiği gibi yapıyorsanız (ki bu forumda böyle çok arkadaşlar var ) bu mesleğide aynı şekilde samimiyetle yapmanız gerekir.

Hevesli olmanız çok hoşuma gitti.Sorularınıza bende aynı hevesle elimden geldiği kadar cevap vermeye çalışırım.

Kolay gelsin.
 
Üyelik
10 Haz 2005
Mesajlar
295
Konum
BURSA
TEŞEKKÜR EDERİM YAZDIKLARINIZIN HARFİYEN KATILIYORUM BİZ MUHASEBECİLERDEKİ İŞ YÜKLERİN AZALTMAK DEPARTMANLAŞMAKTAN GEÇİYOR DIŞ TİCARET İDARİ İŞLER PERSONEL MÜDÜRLÜĞÜ GİBİ FAKAT KALDI PİYASADA BUNU KABULLENDİRMEK ÇOK ZOR ÇOK İŞ AZ MÜKAFAT İNŞALLAH BU MESLEĞİN STANDARTLARINI BİZİM GİBİ GENÇLERİN YÜKSELTECEĞİNE İNANIYORUM TEŞEKKÜRLER
 
Üst