İade Hakkında

Üyelik
30 May 2005
Mesajlar
15
Merhaba;

Emekli Sandığı ile anlaşmalı bir Sağlık Hizmeti veren kurumlar vergisi mükellefimiz var.
Hasta sağlık karnesi vizite kağıdı v.b. evrakları ile geliyor, muayene, tahlil, tetkik ve tedavisini olup gidiyor.
Yapılan işlemlerin bedeli Emekli Sandığına fatura edileyor ve 3-4 ayda da Kurumdan ödemesi yapılıyor.
Yalnız kurum kesilen faturların tamamnını veya fatura içeriğindeki hizmetin bir kısmını ödemiyor.
Ödeme yapmamasının sebebi ise ya anlaşam kapsamı dısında işler olması yada yapılan işin adının veya tutarının yanlış yazılmasından kaynaklanmaktadır.
Yalnız bu durumların olmasında TC.Emekli Sandığı bize İADE Faturası kesmemekte, bizim kesmiş olduğumuz faturayı bize iade etmekte veya su faturalarda ki su kadar tutarı su sebepden dolayı ödemedik diyerek bir yazı ile bildirmektedir.
Benim sıkıntım kuruma fatura ettiğimiz fakat ödenemeyecek olan bu satışların geri gelmesinde nasıl kayıt yapacağımdır.
Ben su anda bana iade edilen faturaları İADE Faturası gibi düşünmekete ve 610 ve 191 hsp.ları kullanarak kayıtlarını yapmaktayım.

Bu konu ile yapmış olduğum işlem sizce doğrumudur ?
Konu ile ilgili kanuni veya adli bir düzenleme var mıdır ?

Görüş ve düşünceleriniz için şimdiden herkese tesekkür eder, Saygılarımı sunarım.
 
sayın yusuf başpınar aynı sorun bendede var yanlız ben onların gönderdiği yazıyı faturanın altına ekliyorum muhasebe olarak yaptığın işlem doğru
 
Merhaba Sayın Ferhat;
Elbette bende Gelen Yazıyı faturların üzerine koyuyorum ve geliş tarihine göre işlem yapmaktayım.
Bazı arkadaslarımız ise bu tip işler de, fatura bedelini GİDER yazıp, KDV sinin mahsubu içinde Vergi Dairesine müracaat da bulunuyor. Vergi Dairesi de okey der ise o dönem ödeyecekleri vergiden mahsup ettiriyorlar.

Tereddütüm bundan dolayı idi. Teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.
 
Merhaba,

Resmi kurumlar V.U.K. tabi olmadıkları için ne yazıkki belge düzenine uymuyor. Hatta aynı kurumda bile değişik zamanda değişik uygulama yapılabiliyor. Bu nedenle zaten başka türlü bir uygulama yapma şansınız olmadığını düşünüyorum.

Daha öncede verdiğim aşağıdaki linkte bir eczanenin benzer sorusuna İstanbul Defterdarlığının verdiği cevabı bulabilirsiniz. Her ne kadar özelgeler sadece görüş isteyenler açısından hüküm ifade etse bile ve konu farklı olmasına rağmen sanırım size fikir verecek ve idarenin bakış açısını görebileceksiniz.

Eczanelerin kamu kuruluşlarına düzenledikleri faturaların bedellerinin eksik ödenmesine yapılacak işlemler
 
Üst