İnşaat Muhasebesi

Üyelik
15 Haz 2013
Mesajlar
4
Konum
ankara
Merhabalar üstadlar,

Yeni başladığım inşaat tadilat onarım taahhüt firmasında bir muhasebe programı yüklettirdim. Şimdi bu firma banka ülkemiz içi şube tadilat ihalesi ile onarım işi ve bazı belediyelerde temelde inşaat işi ile uğraşmaktadır. Şimdi tek düzen hesap planını nasıl oluşturma gereklidir.

örnek z bankası b şubesi için hd firmasından 100 kdv dahil alçı aldı ödemesi şirket kredi kartı ile yapıyor.

Burada 740 191 108 320 323 127 102 böyle işlem için yevmiye kayıtları nasıl olmalıdır.

bu şube için taşeron ödenen ücretler nasıl kayıt atılmalıdır.

bu şube için hak ediş kayıtları nasıl olmalıdır.

bu işlemler için beledeiye kayıtları nasıl olmalıdır

şirket kredi kartı alım kayıtları nasıl olmalıdır.

şube için ödenen sgk vergi stopaj ödemeleri ve kesilen damga vergisi kayıtları nasıl olmalıdır.


Değerli vakitlerinizi ayırdığınız için çok teşekkür
 
Sayın formdaşım payangrup

Herkes burda merak etmeyin.:).Takdir edersinizki malum yoğunluk, ayrıca sorunuz bayağı detaylı cevap isteyen bir konu
Dolayısıyla detay yapmadan yüzeysel veya soru cevap şeklinde yardımcı olmaya çalışacağım.Eğer tekrar sorunuz olursa formda görüşürüz.


-- örnek z bankası b şubesi için hd firmasından 100 kdv dahil alçı aldı ödemesi şirket kredi kartı ile yapıyor.

**Bu tip alımları 150 hesapta toplamanız daha uygun olur

Örnek : ----------------------------- / ----------------------------------
150 Ticari Mallar 1.000
191 İndirilecek KDV 100
323 Kredi Kartından Borçlar 1.100
----------------------------- / ----------------------------------




--bu şube için taşeron ödenen ücretler nasıl kayıt atılmalıdır.

**Bu şube için ödenen taşeron ücretlerini 740 hesapta takip edebilirsiniz

--bu şube için hak ediş kayıtları nasıl olmalıdır.

**Hakediş kayıtları

_________________/______________________

120 (B)



600 (A)
391 (A)
__________________________/_________________________



--bu işlemler için beledeiye kayıtları nasıl olmalıdır

**Belediye için ödenen bedelleri 740 hespta her şube için bir gider kalemi oluşturup orda takip edebilirsiniz

Örnek :

740.01- X Şube giderleri
01.001-Malzeme Giderleri
002-İşçilik Giderleri
003-Belediye Giderleri

740.02- Y Şube giderleri
02.001-Malzeme Giderleri
002-İşçilik Giderleri
003-Belediye Giderleri

v.b ayrıca 150 hesaptaki giderleri her hakediş hazrılandığında 150 hesaptan 740 hesaba atarsın


--şirket kredi kartı alım kayıtları nasıl olmalıdır.


**Şirket Kredi kartı alım muhasebesi

_______________________________/______________________________

108 (B)







600 (A)
391 (A)

____________________________________/________________________________

kredi kartı tahsil edildiğinde

___________________________________/_________________________________
102 (B)

760 (B) (Eğer Banka Komisyon kesmişse)





108 - (A)

___________________________________/____________________________________





--şube için ödenen sgk vergi stopaj ödemeleri ve kesilen damga vergisi kayıtları nasıl olmalıdır.

**Şubeler için işçilerden kesilen SGK'lar ve Stopaj kesintileri normal beyan edilip yukarıda yazdığım 740 hesapların altında açaçağın hesaplarda takip edebilirsiniz.Ücretlerden kesilen Damga Vergisi ise Muhtasar beyannamede,Hakedişden ise 193 hesapta zira 193 hesapta birikenleri Geçici Vergi ve Kurumlar beyanında indirim konusu yapacaksınız.Yanlız DİKKAT iş Yıllara Yaygın İnşaat işine dönerse Hakedişlerden kesilen Damga Vergilerini Geçici Vergide DÜŞEMEZSİNİZ.Sadece işin bitiminde KURUMLAR BEYANINDA DÜŞERSİNİZ
 
çok teşekür ederim. ferhat bey,

şirket kredi kartı alım kaydıdan yanlış anlatmışım


şirket kredi kartı ile alış yapılıyor. bunun kaydı nasıl olmalıdır.
 
Sayın formdaşım

şirket kredi kartı ile alış yapılırsa :
----------------------------- / ----------------------------------
150 Ticari Mallar (B)
191 İnd. KDV (B)

323 Kredi Kartından Borçlar (A)
---------------------------- / ----------------------------------

şeklinde yapabilirsiniz
 
Üst