İnşaat Taahhüt İşlerinde Vergi Dairesine Bildirim

derman.smmm

Katkı Sunan Üye
Üyelik
26 Ağu 2006
Mesajlar
101
Bilindiği gibi İnşaat ve onarım işe ile iştigal eden bir firma, almış olduğu iş dolayısıyla Sosyal Sigortalar Kurumuna işçilik dolayısıyla işyeri teslim tarihi itibariyle başvurup SSK işyeri numarası almak zorundadır. Sorum şu:

1) Alınan her bir iş için Bölge Çalışma Müdürlüğünde de dosya açılması gerekir mi?

2) Stopaj yönünden alınan her bir iş için bağlı bulunulan vergi dairesine başvuru yapılıp yoklama alınması gerekir mi?

3) Alınan iş, şirketin bulunduğu merkez adresinin dışında bir yer ise, (Örneğin merkez adresi İstanbul, inşaat işinin alındığı yer Ankara) gerek sosyal sigortala kurumuna, gerek bölge çalışma müdürlüğüne ve gerekse vergi idaresine karşı sorumluluklarımız, daha doğrusu bildirimlerimiz nasıl olmalıdır.

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
 
Peki alınan iş, şirketin merkez adresinin bulunduğu yerde değilde, başka bir ildeyse, yani örneğimde de belirttiğim gibi Merkez İstanbul ve ihale sonucu alınan inşaat onarım işi Ankara'da ise, o zaman alınan iş için, Ankara'daki vergi dairesine başvuruda bulunup yoklama alınması gerekmez mi? Yoksa sizin dediğiniz gibi vergi dairesine bildirimde bulunmadan direkt çalışan işçilerin stopajlarını merkezde yani İstanbul'da bulununan ve bağlı bulunduğumuz vergi dairesine yatırmamız yeterlimi?
 
Üst