İnsan Kaynakları

Üyelik
4 Ara 2006
Mesajlar
80
Konum
malatya
insan kaynakları perfonmas değerlendirme iş analizi ve görev tanımı konusunda yardımcı olabilirmisiniz.?
 
Sizlerinde bildiği üzere,kısa ve öz olarak bilgi vermek isterim ki:
a-Performans değerlendirme;Çalışanlar bazında iş görenlerin başarı yada başarısızlık durumları ile bu duruma bağlı olarak kurumsal baz da işetmenin etkinliğine kadar varan süreçte, her iki durumda da optimum seviyeye ulaşma amacı güdülür,burada süreçler planlama,yönetim,değerleme araştırma-geliştirme şeklinde aşamalı olarak yürütülür.
b-İş analizi ve görev tanımı;işin belirlenmesi ve bu belirlemelere bağlı olarak işin görülmesine yönelik detaylı tanımlamaları içerir.

Bahsekonu hususların işletme/işyerin de A dan Z ye tespit ve uygulanması açısından,kurumsal firmalardan destek almanızı öneririm.Kolay gelsin...
 
üstadım cevap için teşekür ederim bahsetmiş olduğum konular uzmanlık gerektiren işlerdir ama ne kadarını öğrenirsem benim için iyidir uygulama nasıl oluyor gibi.
 
Haklısınız
"Net" den araştırma yapmış olmalısınız,gördüğünüz ve anladığınız üzre elbette basit konular değil,üstelik oldukca teferruatlı ve her bir işyeri/işletmeye ilişkin gözönünde bulundurularak değerlendirilmesi gereken (uygulanabilirliğe ilişkin)özel durumlar sözkonusu ,konu başlıkları altında edindiğiniz bilgileri sorunsuz olarak uygulama sürecine yansıtmak basit değil,doğrusu buradan tam olarak ne ben anlatabilirim nede siz tam anlayabilirsiniz,sadece okursunuz,mutlaka noksanlıklar ve hatalar doğacak,mesele okumak değil öğrenmek ve sorunsuz uygulayabilmek olsa gerek,(bizlerde zorlanıyoruz özellikle hukuki açılardan)bu nedenle bahsekonu hususlarda temel atmak istiyorsanız, gerek bilgi, gerekse uygulama bazında eğitim almanız neticesinde (bu eğitim sonrasında ve sizin de içinde olacağınız, hatta sizinle beraber)işverenliğinize bu hizmeti verebilecek firma ile ortak çalışma yapmanız uygun olacaktır saygılarımla...
 
Görev tanımı derken , insan kaynakları bölümünün görev tanımından mı bahsediyorsunuz, yoksa genel olarak bölümlerin görev tanımlamalarının ne şekilde olması gerektiğini mi soruyorsunuz?
Görev tanımı konusunda en iyi başlangıç noktası, ilgili bölüm için; halihazırda bölüm sorumluluğunda yürütülmekte olan işlerin listelenmesi olacaktır.
 
şeref aydemir üstadım zaten 4 yıllık işletme 2 yıllık insan kaynakları mezunuyum temel var ama tecrübe yok bu konuda
 
İnanıyorum olacak,kısa mesafe koşmuyorsunuz,uzun soluklu işler bunlar.
Bu güzide "forum"un size mutlak katkısı olacak,bura da kıymetli üstadlarımız var,takip ediniz.
 
üstadım özlük sgk gibi işlemlerde sıkıntım yok sayılır ama işte işin makyajlı tarafı onu bilmiyorum onuda öğreneceğim fakat insan kaynakları konusunda tecrübeli olan insanlardan yardım istedim paylaşımcı olmadıklarını fark ettim (forum ile alakası yoktur gündelik yaşamda tanımış olduğum şahıslar)
 
Bilgi saklanmamalı,paylaşılmalı,paylaşarak doğru sonuca ulaşılmalı.
Lüzum hissettiğiniz zaman burada paylaşabiliriz,rahat olunuz.
 
Merhaba, tam olarak yardım istediğiniz nokta nedir ?

İş tanımları hazırlayacaksanız öncelikle internetteki genel görevlere uygun iş tanım örneklerini incelemenizi tavsiye ederim, büyük çoğunluğu sizin organizasyonunuza da uyacaktır. Devamında da organizasyon yapısını ve görevleri tanıdığınızı varsayarak ekleme/çıkarmalar yapabilirsiniz. Performans değerlendirme için her organizasyonda uygulama farklı oluyor, yine internette pek çok örnek bulabilirsiniz.

Ne var ki; bu tip süreçlere kitaptan okumaktan ziyade iş ile birlikte aşina olursunuz diye düşünüyorum.
 
ben hazırcı olmak istemiyorum oturup kendim yazmalıyım emek vermek lazım benim sadece istediğim bana pratikde nasıl yapılacağını gösterilmesi
 
O halde çalışanlarınızın hangi görevleri nasıl yerine getirdiklerini gözlemlemek, yöneticilerinden bilgi almak ile başlayabilirsiniz. Hazırcı olmak olarak algılamaz iseniz en azından bir iş tanımında neler olmalı görmek için internetten örnek bir iş tanımını incelemenizi de öneririm.
 
Görev tanımlarını yaparken,ileride herhangi bir nedele ihtilaf yada iş ilişkisi devam ederken itiraz olmaması için çalışanın esas işine bağlı olarak yürüyen yan işleride ilave ediniz.
Çünkü çalışanlar, bu tanımlamalar yapıldıktan sonra gördükleri iş(ler)in sınırlarını da gözeterek hareket edecekler,genelde problemler bu yan işlerden kaynaklanır.
 
Mevcut iş yerinizde ilk defa İK yapılanması yapacaksanız şayet; sizinle aynı sektörde faaliyet gösteren firmaları ve organizasyon şemalarını incelemenizi tavsiye ederim.
Performans değerlendirmeye gelince de mavi/beyaz yaka olarak net'ten bir çok değerlendirme formu bulup şirketinizin faaliyet konusuna göre içerisinde oynamalar yapabilirsiniz.
 
Hemen bir bilgiyi bende paylaşmak istedim mesela, Performans değerleme de Yargıtay'ın altını çizdiği önemli bir kaç husus var. Değerleme;''Görev Alanı İçerisinde Olmalı ve Kesinlikle Ölçülebilir Olmalı''
 

Benzer konular

Üst